"Och wat vreselijk" en "hoe houd je dit vol?" zijn zinnen die ik vaak hoor als ik vertel dat onze dochter zich nog steeds om de 3 uur meldt 's nachts. Ik heb ook geen idee hoe het komt, maar ik heb er eerlijk gezegd niet echt zoveel last van. Maar natuurlijk zou het heeeerlijk zijn als mijn dochter toch een keertje een nachtje door zou slapen. Al is het maar 6 uurtjes achter elkaar. Ik heb alles al geprobeerd. Bedritueeltjes, lekkere slaapverwekkende badjes, bij me nemen, juist laten huilen (max 15 minuten), kunstvoeding geven zodat ze lekker vol zit, alle tips uit het boek 'lekker slapen zonder huilen' geprobeerd; het heeft allemaal geen effect. Ze lijkt de voedingen en de troost echt nodig te hebben. Gelukkig is ze snel tevreden. Eventjes de borst geven is al voldoende om haar weer in slaap te krijgen. Voor maximaal 3 uurtjes dan... Ik heb overigens ook al geprobeerd om alleen een aai over haar bol te geven. Dit werkt ook prima. Maar omdat mijn borstvoeding snel de neiging heeft terug te lopen leg ik haar zo vaak mogelijk aan. Ik ben dan toch al wakker. Zuigbehoefte is het niet hoor, want ze vindt haar duimpje heerlijk. Maar wat doe ik nu verkeerd? Hebben jullie enig idee waarom mijn dochter nog steeds niet doorslaapt? Of hebben jullie dit hetzelfde meegemaakt? Of hebben jullie nog tips? Het zou namelijk zo vreselijk fijn zijn als ik een keertje een volledige nacht kan slapen. Ik studeer nog en maak weken van 60 uur aan schoolwerk. In combinatie met de gebroken nachten raak ik sneller uitgeput. Help?
Geen tips..maar het kán nog veel langer duren..zoontje van mijn zus sliep met 9 maanden nog niet door.... Hoop voor jou dat je snel door kunt slapen, succes!
Wat ik zelf heb gedaan met onze 2e dochter (1e heeft vanaf dag 1 doorgeslapen) is ze op een gegeven ogenblik (na 4 mnd) de laatste voeding flesvoeding geven (van friso kan in combi met borstvoeding) en dan met beetje rijstebloem erbij van bambix... laatste voedingen was dan rond 23.00 uur en de volgende morgen schrok ik me rot omdat madame om 8.30 uur nog heerlijk aan het slapen was!
tja, heb ook geen tips. Weet alleen dat t soms lang kan duren. Ons meisje begon na 1 jaar met af en toe doorslapen. En nu is t toch een slaapkop geworden. Tegen 10u s'ochtends wordt madam meestal wakker.
Hier duurde het ook een half jaar voor ze doorsliep, dus ken het gevoel. Het gaat over, dat is het enige wat ik je mee kan geven.
Het had mijn verhaal kunnen zijn! Lijkt me best lekker hoor, dat ik eens een keertje door zou kunnen slapen... inderdaad, al was het maar 6 uurtjes of zo... Als je es nagaat: de laatste maanden van de zwangerschap niet meer lekker slapen, en nu al een half jaar een paar keer per nacht voeden... pfff En ja, ik krijg ook commentaar: WAT! Ze drinkt wel 3x snachts!? Nog steeds!? Tja, nou en? We zijn begonnen met bijvoeding, en overdag scheelt het een beetje, maar snachts nog niet hoor... En het kan me niet zoveel schelen: ze drinkt en slaapt weer heerlijk. Ik heb ook al andere troostrituelen geprobeerd. kHeb het geaccepteerd: ik functioneer er best aardig op, die gebroken nachten. En ons meisje gaat echt wel een keer doorslapen hoor. Ze is niet zo'n slaper: overdag met geluk een uurtje, en dan van 22:30 tot 7:30, met 3x drinken tussendoor... En: een heerlijk energiek vrolijk kindje!
Tip: volg je kindje! En je doet helemaal niets verkeerd! Integendeel! Mirre is ook pas rond 8,5 maanden gaan doorslapen. Daarmee gestopt tussen 10-12 maanden, net weer een paar rommelnachten gehad ... Hoort gewoon bij het meisje FV hoeft geen verschil uit te maken. Sprak laatst met een kennis en die vertelde dat zijn dochter van 3 soms snachts nog een flesje kreeg. Zijn commentaar: 'Waarom niet?! ... Dat gezeik ook altijd ...' (vrij vertaald hoor ). En zo denk ik er ook over. Volgens mij is het heel natuurlijk dat kindjes snachts nog wakker worden en willen drinken. Dit gezegd hebbende: het is wel slopend. Geen mogelijkheid om je man/vriend uit bed te schoppen en een fles (afgekolfde) melk te geven? Maar nogmaals: je doet het prima! Succes!
Ik weet wat je bedoelt. Sinds kort slaapt mijn dochtertje van 22u tot 6u maar enkele weken geleden nog meldde ze zich elke nacht ongeveer om de 4 uur om te drinken. En ze is bijna 9 maanden! Ik heb ook veel geprobeerd maar enkel aan de borst kwam ze tot rust. Ik heb nu de indruk dat Louiza overdag veel beter eet en drinkt uit haar eigen, zonder haar te dwingen. Meestal bepaalt je kindje dus zelf wanneer hij/zij gaat doorslapen. Hier ook gebroken en slopende nachten achter de rug. Nu nog steeds wordt ze vaak wakker, niet om te drinken maar ze slaapt erg ondiep. Erg vermoeiend he
hier een mama van een zoontje van 3 en als hij in zijn hele leventje intotaal 2 mnd heeft doorgeslapen ( losse nachten dan ) is het veel......
Senna is nu 9,5 maand en slaapt ook nog niet door. Volg je kind maar, het geeft zelf wel aan wat het nodig heeft. Succes
Ik vind niet dat je iets verkeerd doet. Mama's doen niet zo snel iets echt verkeerd hoor. Het klinkt alsof je meisje gewend is geraakt aan de voeding en aandacht 's nachts en dat ze dat gewoon heel fijn vindt. Niets mis mee maar als jij daar echt problemen mee hebt (en zo klinkt het niet) dan valt er wel wat aan te doen. Ze moet dan leren dat ze overdag alles neemt wat ze nodig heeft en dat de nacht bedoeld is om te slapen. Bij veel kindjes lukt dit maar niet bij allemaal. Er zullen altijd kindjes blijven die 's nachts wakker worden (mijn neefje is er ook zo één). Zeker omdat je schrijft dat je de BV graag goed op peil wilt houden, is het voeden volgens mij iets wat je moet blijven doen maar misschien kun je proberen haar te leren om langer te slapen door te rekken, met een beter (suiker) water te werken en een speen.
Hier ook nog eentje die nog steeds niet door slaapt hoor, ookal eet ze savonds groente en daarna nog een behoorlijk bord pap. Toch komt ze iedere nacht om de 3uur voor de borst. Maar vanacht niet toen liet ze er 4,5 uur tussen zitten! :-D, en hoe heb ik dat voor elkaar gekregen; het Nuby speentje. De eerste speen die ze in haar mond houd en waar ze ook echt op zuigt! Dus zodra ze wakker werdt speentje en toen sliep ze gewoon 1,5uur door, daarna werdt ze wel echt wakker voor de borst maar goed we hebben toch al 1,5 uur gewonnen denk ik dan bij mezelf! Maak je er niet te druk om, zoals ik kan lezen doe je het allemaal prima en dat door slapen komt ook echt wel goed! Ik zou het bed ritueel er wel gewoon in houden dat zorgt toch voor wat rust en regelmaat bij zo een kleintje! Veel succes iniedergeval!
Mijn zoontje krijgt FV dan, maar zelfs met de in de laatste fles van 22.00/23.00 uur Nutrix komt hij toch nog paar x per nacht voor zijn speentje. Soms de ene nacht maar 1 x en dan soms weer 7 x.. Ach, wij hebben ook van alles geprobeerd ook laten huilen maar hij is er nog niet aan toe. Hij krijgt geen nachtvoeding meer, want die drinkt hij niet.. Hij word gewoon puur even wakker voor troost te zoeken of zijn speentje. Gaat vanzelf wel weer over denk ik dan. Lastig voor ons, maar wij gaan gewoon omstebeurt eruit. En als 1 van ons de volgende dag moet werken doet die oordoppen in om zo lekker te slapen hahaha! Wat ik alleen wel vervelend vind, is dat vaker hoort dat ze WEL doorslapen dan mensen waarvan de kindjes NIET doorslapen. Zo lijkt t altijd net of jij de enige bent en jou kind dus niet normaal is.. Terwijl dat dus echt niet zo is!
tja niet elk kindje slaapt meteen heerlijk door. mijn dochter werd tot aan eenmaand of 10, 1 tot 8 keer wakker per nacht. gewoon voor een kusje, knuffel of wat te drinken. nu is ze 16 maanden en in totaal heeft ze max 10 nachten doorgeslapen. helaas maar tis niet anders. ze werd altijd wakker tussen 2 en 4 en dat is nu tussen 4 en 6. ze krijgt dat wat te drinken en slaapt meestal dan weer verder. kan alleen zeggen je raakt er aan gewent maar poeh wat ben ik toe een een goede nacht. over een paar maandjes komt de 2e en hoop dan toch wel dat ze eindelijk doorslaapt. voor 2 kids opstaan en dan natuurlijk totaal verschillende tijden lijkt me nog vermoeiender dus succes ermee en nog even doorzetten
ik heb trouwens maar tot 3 maanden bv gegeven. het gaf wel wat verschil want moest er toen elk uur uit op den duur maar niet zoveel verschil dat dat een rede zou zijn om over te stappen. sommige kindjes doen het erg goed op nachtvoeding of wat pap door de melk. alles het proberen waard maar heb echt alles geprobeerd en een flesje drinken werkt hier nog het beste. sommige zeggen nu nog een fles. ja en ga echt niet met een beker midden in de nacht aan tafel zitten. overdag drinkt ze niet uit een fles dus ze kan best ergens anders uit drinken maar is zo makkelijk en als ze daarna doorslapen waarom niet. ze is smorgens gemiddeld 7 uur wakker. kleine van een kennis slaapt vanaf dag 1 uit tot 10 uur soms 12 uur.
Kijk als je er zelf geen problemen mee hebt, zou ik het zo lekker laten. Wat wel is, tenminste bij ons, is dat baby's gewend raken aan een nachtvoeding. Onze zoon had niet echt honger, maar was gewend aan die voeding. Wij hebben ervoor gekozen om geen nachtvoeding meer te geven en de babyslaapgids gebruikt die ik van internet heb gedownload. Hij slaapt sindsdien van 22 uur tot 6-7 uur. Gr Karin
@Kemjansen, ik heb die slaapgids ook.. Maar wat doe jij dan als jou zoontje komt in de nacht, gelijk 5 min laten huilen? Of eerst steeds speentje aanbieden en als hij dan nog blijft huilen die 5 min regel doen? Want mijn zoontje slaapt vaak zo weer verder als je gelijk speentje geeft.. Maarja, dan moeten we dus wel soms 8 x doen per nacht.. En dan werkt t dus niet kwa doorslapen van die slaapgids hahaha..
zo heb ik ook lange tijd lopen k*tten...ik kan maar 1 ding zeggen,geduldddd! komt vanzelf,en ik gaf geen borstvoeding en maakte snachts een "vieze"fles,een beetje voeding met veel water,en dat vond hij na een paar dagen niet meer aantrekkelijk en toen sliep hij door.
Mijn man moest eruit toen. Dat moeten de mannen doen. Is een mooie bijkomstigheid. haha Hij huilde, mijn man ging eerst kijken of alles in orde was, geen vieze broek bijvoorbeeld, niet tegen de kant van het bedje aan, aai over zijn bolleke, evenueel tut geven en dan weg. Niet praten etc. geen lamp aan. Toen de eerste nacht, na 5 minuten terug. etc. De tweede nacht ook eerst even kijken of alles goed is, eventueel tut gegeven en dan langer weg blijven. Bij ons duurde het ook wel langer dan 3 dagen hoor. Denk een week, maar ach hij slaapt nu door. En weet je, toen ik er in de nacht uitging vond ik het ook wel goed hoor. daar stel je jezelf op in. Was ook overdag niet echt moe, maar nu het niet meer hoeft, is het toch wel fijn. Hoe laat geef je de laatste fles s'avonds? Wij zijn die toen ook gaan vervroegen van 23 uur naar 22 uur. wij hoorde dat dit het doorslapen bevorderde, omdat je ze uit hun diepe slaap haalt. Dat heeft bij ons ook geholpen in ieder geval, maar ja geen een kind is hetzelfde natuurlijk. Veel succes