Ik heb er al eerder over geschreven. Onze kleine man is nu 6 mnd en heeft al een urineweginfectie en oorontsteking achter de rug. 2x zware ab kuur en in alle gevallen geen koorts. Dit maakt me tijdens onrustige periodes erg onzeker. Loop dan helaas ook de huisarts plat. Voelt niet prettig. Sinds 8dgn slaapt de kleine op aanraden van de ha weer bij ons op de kamer. De eerste nachten ging goed. Helaas heb ik alweer 3 zeer onrustige nachten achter de rug en de komende beloofd ook niet veel goeds (in 1,5u al 2x gehuild). Omdat mijn man door de week weg is en we nog een kleine van 2 jr hebben zit ik er behoorlijk door. Wil dus ook niet moeilijk doen en leg hem dan ook in de macht gewoon aan wanneer hij echt huilt (niet binnen 5 min stil wordt of echt hysterisch huilt). Dit maakt mij erg onzeker. En het is zwaar vermoeiend. Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan doen?
Wordt hij niet gewoon wakker van jou? Ik zou kijken hoe hij slaapt op zijn eigen kamer. Desnoods met een babyfoon naast je bed..
Hij heeft heel lang op zijn eigen kamer geslapen en hier had hij ook soms een paar nachten achter elkaar dat hij veel wakker werd. En hij sliep dan juist vaak wanneer ik in de buurt was. Nee, dat lijkt het niet te zijn. Zeker omdat het een aantal nachten goed gegaan is. Ook toen mijn man thuis was. Hij heeft wat meer moeite met stil zijn 😜
Je zegt je legt hem aan. Klopt het dat je bv geeft? Lijkt dan ook echt prima om hem lekker aan te leggen. Helemaal omdat hij onrustig is en zo slaap je beiden het snelst weer. Een baby van 6 mnd die s nachts nog drinkt is wel heel normaal he. Daar hoef je je in ieder geval niet onzeker over te voelen. En mocht hij zich niet lekker voelen dan werkt zuigen vaak ook kalmerend en pijnstillend. Ik zou eerlijk gezegd niet eens wachtend tot hij erg huilt. Dan ben je beiden klaarwakker. Kan het zijn dat er tandjes doorkomen? Ben je gestart met vast voedsel? Is hij nu verkouden? Verstopte neus of lijken zijn oortjes pijn te doen?
Patrijs, geef idd Bv en hij heeft van alles last wat jij nu opnoemt. Weet ok dat aanleggen geen kwaad kan, al had de oudste last van overvoeding.
Mijn dl heeft vaak last van haar oren. Ik geef haar dan toch altijd den beetje neusspray (zoutoplossing). Dit op advies van mijn ha, maar zij is natuurlijk veel ouder dan jouw kindje. Wat maakt je precies onzeker?
Het is al 3 nachten. En vraag me dan af, wat doe ik fout? Waardoor komt dit? Breng ik teveel onrust over? Ik geef zoutoplossing (geen spay). Sinds vandaag gewoon daarvoor speciale druppels die ik tijdens zijn oorontsteking in België heb gekregen. En doordat hij al vanalles heeft gehad, denk je soms...wat is het nu weer? Want veel kindjes krijgen op deze leeftijd nog een late voeding of 1x nachtvoeding. Dit is hier ook een hele periode geweest. Vandaar ook, waarom?
Hij krijst het trouwens uit wanneer hij druppels krijgt (deed hij voorheen ook, tijdens zijn oorontsteking). Hij lijkt er bang voor te zijn geworden.
Toen mijn dl die leeftijd had dronk ze soms wel 3x of 6x s nachts . Waarom? Geen idee, blijkbaar had ze hier behoefte aan. Je doet echt niets 'fout'. Natuurlijk kan het zo zijn dat jouw kindje jouw onrust voelt. Dat je ertegenop ziet om de nacht in te gaan. Misschien voelt hij jouw onrust als hij s nachts wakker wordt. Kun je erin mee gaan? Ik denk dat het goed is om je te beseffen dat je op die manier de meeste rust pakt. Ook omdat je nog een peuter hebt rondlopen.
Eerste nacht lukte dat nog en elke nacht wordt moeilijker. Maar ik ga het gewoon laten gebeuren. Hen weinig keus. Heb al vaak geroepem dat ik heel blij ben dat ik geen fv geef haha.
Kan ook een sprong zijn. Heb je al geprobeerd om hem bijv voor de nacht toch een zetpilletje te geven? Als hij pijn heeft, zou dat wel moeten helpen.
Het is drama. Ik met op kapot en kan niet meer. Heb hem met pijn in mijn hart krijsend op zolder gelegd. In slaap drinken wilde ook niet meer.
Ja, maar die doe ik dit niet aan. Ik heb het biet langer dan 20 mij volgehouden om hem boven te laten krijsen. Het is ineens zo verergerd.
Wat verdrietig. Ik zou toch echt denken dat hij ergens last van heeft hoor. Als de HA hier niet naar kan of wil kijken, misschien verder zoeken? Osteopaat, homeopaat? Verwijzing kno? Misschien overdag familie inschakelen die je kindjes even over kunnen nemen zodat jij was bij kan slapen?
Och meis, mijn kind wordt al 6 mnd zon 30x wakker.. Hier ook een man die de hele week van huis is. Zwaar is het dan hè? Hier nog geen reden voor de onrust gevonden helaas.. Ooit word het beter
Hier ook een baby gehad die elke nacht 1000x wakker werd en eigenlijk alleen maar rustig werd van bv en vooral lekker bij mama zijn. Bij hem was het niks medisch, dat zou ik toch echt uit laten sluiten. Uiteindelijk heeft het bij ons tot 1,5 jaar geduurd totdat hij eindelijk doorsliep ontzettend vermoeiend want ik studeerde op dat moment nog.hij had wel momentjes van een aantal dagen dat het wel lukte, maar net het moment dat ik dacht ja hij slaapt door begon het drama weer. Uiteindelijk is het goedgekomen al ik hij nu 4 jaar en wordt nogsteeds regelmatig snachts wakker en kruipt dan bij mij in bed.
Delina, het is inderdaad al zwaar wanneer ze in de nacht vaak Walker worden, maar zoals je al zegt, het er alleen voor staan helpt ook niet helemaal. Heb respect voor de single moeders. Ben altijd blij als mijn man het in het weekend zonodig kan overnemen. Loirina, zolang...poeh. Ben gelukkig weer door mijn dag heen gekomen. Vanochtend moest ik werken (ben terugkerend uit de ziektewet). Bij mijn ouders heeft hij vanochtend erg goed geslapen. Hij heeft ook heel de dag verhoging gehad.!echt snip verkouden. Ik heb dan tussen haakjes nog geluk dat er nachten tussen zitten dat hij maar 1x komt, maar dat zijn er niet veel. Weet ook dat hij deze onrust alleen heeft wanneer hij ergens last van heeft. Maar wat.
Hier nu ook al een maand of 3 in de weer 's nachts. Tot 6 maanden nachtvoedingen gehad, toen een maandje of 2 door geslapen en nu dus al maanden weer niet. Hier weet ik soms ook niet wat het is, maar hij is bijna elke 4-6 weken ziek de laatste maanden en tussendoor nog tandjes e.d. dus het is ook gewoon veel allemaal voor 'm. Wat hier helpt is zelf rustig blijven (wat 's nachts soms heel moeilijk is) en een manier zoeken waarop je het voor allebei zo makkelijk mogelijk maakt. Bij ons is dat nog regelmatig een flesje, maar dat zij dan maar zo. Natuurlijk probeer ik het eerst altijd gewoon met troosten en bij me nemen, maar als ik na 15 minuten merk dat het geen effect heeft maak ik een flesje en meestal gaat hij daarna weer slapen, enkele uitzondering daar gelaten zo'n 1 keer per week ongeveer, dan zijn we gerust 1-1,5 uur in de weer. Mijn zoontje kan ook helemaal hysterisch en overstuur zijn 's nachts, erg moeilijk, vooral omdat er overdag niks aan de hand is. Maar als jij echt het idee hebt dat je zoontje pijn heeft zou ik toch weer naar de huisarts gaan hoor! Heb je al geprobeerd om een zetpil te geven voor de nacht? Kijken of dat verschil maakt? Mocht hij dan lekker rustig slapen kan je er vanuit gaan dat hij pijn heeft. Hier maakt paracetamol geen verschil 's nachts, dus we hebben het maar geaccepteerd en hopen dat het snel over is.