Hoi meiden Ik zal zo kort mogelijk proberen uit te leggen wat het probleem is.. maar ik merk al dat kan ik niet kort uitleggen haha.. Mijn zoontje is een week of 1,5 geleden van 2 slaapjes overdag naar1. Dat ene slaapje was 2 tot 3 uur lang. Ineens werd dat ene slaapje 1,5uur toen 45 minuten en sinds 3 dagen niks meer. Wat gebeurd er namelijk. Hij is duidelijkmoe ik breng hem naar zn bedje maar zodra ik hem neerleg brult hij het uit. Als ik in de woonkamer naar de keukenloop( waar een veiligheidshekje staat) brult hij het ook uit. dus het lijkt mij in beide gevallen verlatingsangst. Hebben jullie dit ook gehad? Dat je kindje niet meer sliep? na hoeveel tijd ging dat over?In mn armen valt hij wel in slaap als ik in zn kamertje sta.. maar neerleggen pfff. hebben jullie tips? Wat denken jullie zou ik de 5 minuten regel eens moeten toepassen of is dat alleen bedoeld voor als ze snacht wakker worden? (Mijn zoontje krijgt momenteel wel tandjes/kiezen door, ik vermeld het er even bij. Hij slaapt snachts niet veel is meestal al tussen 4-5 uur sochtends wakker, dus ik wil wel dat hij voldoende slaap krijgt dus overdag) Ik hoor graag van jullie. P.s. vanochtend werd hij om10uur ineens weer enorm moe( oude 1ste slaapjes tijd zeg maar) ik heb hem toen met veel pijn en moeite een half uur in slaap gekregen.Heeft hij dan weer een terugval van 1 slaapje naar 2? Groetjes, Nina
Mijn zoontje van bijna 15 maanden heeft ook moeite met slapen momenteel. s Nachts veel wakker, wat meestal gepaard gaat met huilen. Dit zijn we helemaal niet gewend van hem, hij wordt meestal heel vrolijk wakker. Overdag slaapt hij misschien een uurtje, meer niet, terwijl hij wel moe is. Als ik hem s middags weer op bed leg is het huilen. Dus haal ik hem er weer uit. Heb een aantal keer geprobeerd om hem te laten liggen, maar dan raakt hij zo overstuur, dus dat doe ik niet meer. Kan je dus helaas niet verder helpen. Ik ga er maar vanuit dat het een fase is en het dus weer overgaat. Net wat je zelf ook aangeeft, denk ik dat het met verlatingsangst te maken heeft.
Hier hetzelfde als mijn voorganger. Het is helaas een fase waar ze doorheen moeten. En als ik de leeftijden zie van onze kindjes ben ik bang dat het te maken heeft met de 15-maanden sprong (heb er vandaag zelf een topic over geopend ). Sterkte dames!
mijn dochter heeft vanaf 16/17 maanden helemaal niet meer geslapen overdag. Maar ze was ook neit heel moe, ze had het slaapje gewoon niet meer nodig.
Ik denk dat ik in dezelfde sprong zit, mijn zoontje is 17 maanden.... Ook overdag bijna niet willen slapen. Snachts veel wakker etc. etc.
nou we zullen zien hoe het vannacht gaat. Ik ga duimen dat hij doorslaapt en indien niet dan ga ik hem niet (meer)in bed nemen..maartoch die 5 min toepassen denk ik. pfffff zo geen zin in hahaha.we zullen het gaan zien
Tja dat zeg ik ook elke nacht weer.. Maar ja mn man moet ook weer heel vroeg uit zn bed dus laten huilen is gewoon geen optie...
Wat ik deed met die leeftijd was. Me zoontje lekker bij me nemen en een favo dvd en een dekentje op de bank wedden dat die ogen dicht gingen. Tuurlijk wel met wat strijd maar ik ging er echt voor zitten voor zijn middag slaapje. Maar als je kindje er niet van houd ja dan moet je even kijken voor een andere oplossing. Hier werkte soms een dvdtje met muziek ook goed lekker dansen sprinen lekker moe en dan daarna samen knuffelen ging ik zingen en dan gingen die ogen ook kon hem dan zo over leggen ja het is vervelend maar je moet toch wat.