hij kan niet poepen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mvj, Nov 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn kleine ventje kan niet poepen....
    sinds de flesvoeding gestart is (a.s. dinsdag 2 weken) kreeg Jelmer hardere ontlasting.
    sinds begin vorige week heb ik 10 cc extra water bij de voeding gedaan ....toen heeft hij overloopdiarree gehad ....dus ik had even de goede hoop dat het goed ging.
    maar de dagen er na had ij weer iedere dag keiharde ontlasting.
    afgelopen vrijdag ben ik met de omneo voeding gestart , nou weet ik wel dat daar een aantal dagen tot 1 a 2 weken overheen gaat voor dat het werkt ...maar afgelopen vrijdag en gisteren heeft hij maar 1 klein knikkertje gepoept.
    ik heb vandaag op advies van het cb de hap gebeld en de ha heeft lactulose voorgeschreven 1 keer per dag 5 ml.
    vanmiddag heeft hij het voor het eerst gehad.
    nou heeft dat soms ook even nodig voordat het werkt ....

maar het zit me niet lekker dat hij vandaag nog niet gepoept heeft .....ben zo bang dat er iets niet goed zit of zo ....hij maakt verder geen zieke indruk.
    hij huilt/schreeuwt alles bijelkaar als hij moet poepen het is echt zielig

wie heeft hier nog meer ervaring mee ?

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Druppeltje olijfolie door de fles proberen!
    Hoop dat t snel beter gaat!

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

ff zoekfunctie gebruiken dan kom je vast wel veel tips tegen,...

Maar wat tips... (ook tegen krampjes, weet niet of je zoontje daar last van heeft...)

-Dat middel van vsm /dr vogel- tegen harde ontlasting gebruiken (ff naam kwijt)
    - Lepeltje sinaasappelsap geven
    - Drupjes olie door voeding
    - Voeding lekker warm geven
    - Rooibosthee geven
    - SAB Simplex
    - ABC Dophilus
    - Cinababy (ook van dr vogel... of vsm..)
    - Fietsbewegingen maken met de beentjes
    - Buikie na badje lekker masseren... rondjes met de klok mee...
    - Thermometer in de babybibs
    - Beetje boter om kontje smeren
    - Baby met zijn buikje op je arm leggen en zo lekker rondlopen... Beetje het idee van een poppenkastpop zeg maar...

Misschien makkelijk verteerbare voeding geven -elke dag of twee dagen een schepje vervangen ipv opeens over te gaan...-(weet niet wat je nu geeft?)

Maar je moet die dingen die ik noem misschien ff checken, heb alles opgeschreven wat ik me als tip meen te herinneren. Hier hielpen extra water, rooibosthee, cinababy en zeker de thermometer erg goed!

Heel veel sterkte voor jou en je baby! Komt allemaal goed hoor meid het moet zich alleen even aanpassen aan deze wereld! ;)

Nog een keer edit: misschien heb je iets aan dit topic? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=93676

Edit: en met nieuwe voeding, niet te veel kunstgrepen proberen (weer andere voeding enzo...) het is al zo wennen!

4. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Hoi Sybje,

hier ook een zoontje die niet kan poepen. Hij is inmiddels ruim 3 maanden, maar het lukt nog steeds niet. Wat is dat verdrietig om te zien he, als ze zo krijsen als ze moeten poepen en het niet lukt?

De meeste tips die ik ken zijn al gegeven. Je kunt hem inderdaad wel een keertje helpen met de thermometer, maar doe dit niet te vaak! Dan heb je kans dat er binnenin wat beschadigt. Dan zou je wellicht beter klysma's kunnen halen (Microlax).

Mocht de 5 ml lactulose niet werken, dan kun je dit rustig ietsjes verhogen. Ik zou dan verhogen met 1 ml tegelijk tot uiterlijk 10 ml. Dus gewoon geleidelijk om te zien hoe je kindje erop reageert.

Wij lopen zelf bij de kinderarts met dit probleem en inmiddels hebben we andere medicijnen voor hem gekregen, aangezien de lactulose bij Silvan niks uithaalde. Tot nu toe hebben de nieuwe medicijnen helaas ook nog niks uitgericht. Het kan dus een vrij hardnekkig probleem zijn. Sorry, ik wil je niet moedeloos maken meis. Wellicht heeft jouw kindje wel baat bij alle voorgaande tips of reageert ie wel goed op de lactulose.

Je kindje heeft de eerste weken wel gepoept?

Groetjes Monique

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou meiden bedankt voor de tips !

gelukkig heeft de lactulose zijn werk gedaan vannacht ...poe hee wat een opluchting heb een heel ander kind nu .....

hij drinkt nu sinds vrijdag de omneo voeding die wil ik wel graag blijven gebruiken.

6. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @moniki jeetje wat een getob zeg met jullie knul , hopelijk kunnen ze snel een medicijn vinden wat wel goed werkt voor hem

7. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Hoi Sybje,

wat ontzettend fijn te horen dat de Lactulose bij jullie wel werkt! En ik geloof direct dat je een heel ander kindje hebt. Hihi, ben helemaal blij voor je...

Sja, hier nog geen verandering hoor. Pff, word er best verdrietig van. Het is zo'n blij kereltje, behalve als ie poepen moet. Maar goed, ik geef de hoop nog niet op met de nieuwe medicijnen. En anders maar weer naar de kinderarts...

Ik hoop in ieder geval dat Jelmer lekker blijft poepen :)

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dankje wel !
    machteloos voel je je dan he met zó'n kleine man die niet kan poepen, hoop echt dat silvan dadelijk ook weer lekker kan poepen !

9. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    dank je meis!

Share This Page