Vraagje aan mama met kindjes met ver reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft verborgen reflux. Wat hij soms doet als ik hem vast heb dan kan hij uit het niets een rare beweging maken alsof hij valt en gaat dan keihard krijsen. Is dit soms zuur dat naar boven komt? Gebeurd namelijk niet standaard na de voeding maar soms ook 2 of 3 uur na de voeding.

2. fafje

fafje Niet meer actief

juist 2/3 uur na de voeding, doet het meer pijn..aangezien het dan verzuurt is...wat je bedoelt is overstrekken, zo naar achter rug krommen...en soort van pijnscheut...?
    kan zijn dat dan het zuur naar boven kotm en weer terug glijdt...

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Het is echt uit een niets een vreemde beweging en dan keihard gaan huilen. Maar dit heeft hij alleen als ik hem vast heb en ook niet heel vaak. Max 1x per dag en gister en vandaag niet voorgekomen.

4. fafje

fafje Niet meer actief

mss toevallig na een wat wild knuffelpartijtje gehad direct na de voeidng...of juist net voor dat moment!?

5. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    och ja dit herken ik..ons mannetje heeft dit ook gedaan totdat medicatie aansloeg. kinderarts zei dat dit pijnen waren van het zuur..onze jongen bleek ook een hevig geiiriteerd/ontsteking slokdarm van de zuren te hebben dus kan me goed voorstellen dat zijn lijfje hierop gaat reageren door bewegingen en huilen/krijsen.. Anders ga je toch even naar de huisarts/kinderarts, mss dat hij medicatie nodig heeft of moet daar iets aan veranderd worden..?????
    In ieder geval veel sterkte ermee....ik vond het verschrikkelijk om ons kind zoveel pijn te zien hebben..

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nee het kan ook zijn als ik hem na slaapje uit bed haal en dan is hij tevreden en uit het niets lijkt het alsof hij schrikt en gaat hij keihard huilen maar het is volgens mij niet echt schrikken.

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Wat heb je gekregen? Hij doet het verder goed en heb het over motilium gehad maar waarschijnlijk zijn de bijwerkingen nu heftiger voor hem dan de ver reflux zelf.

8. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    zit net even te denken.....kan het ook darm/buik/maag krampjes wezen??

Motilium heeft hij gehad zonder bijwerkingen overigens.Dit gebruikt hij niet meer..
    Na wat ik begrepen heb is de NEXIUM dat hij heeft (is nu aan het afbouwen) het medicijn dat de pijn bij zuren wegneemt (ik gebruik het zelf ook ivm reflux)

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Oja hij krijgt 10 mg nexium

10. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Het gekke is dat het zo uit het niet is en na een paar minuten ook weer over is. Hij huilt dan echt als hij pijn heeft, doet mijn oudste ook op die manier als hij zich pijn doet, eerst vertrekt zijn gezicht dan huilt hij paar seconde zonder geluid en dan krijsen

11. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    andere topics gelezen ;)
    inmiddels krijgt hij nu 8 mg...tot nu toe gaat het goed.....

12. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    als zijn gezichtje vertrekt denk ik er toch wel sterk aan dat hij pijn van zijn maagzuren heeft maar goed...ik ben geen dokter en kan geen diagnose stellen...schijnt dat nexium niet zo'n hele nare medicatie is voor baby's en volwassene...is redelijk onschuldig heb ik mij laten vertellen

13. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Bedijk werkt hier ook goed maar was benieuwd of dit dan idd het maagzuur is wat omhoog komt. Zal het maandag aan de ka vragen of morgen aan de fysiotherapeut.

14. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    ben benieuwd wat ze zeggen....altijd fijn als je een deskundige bevestiging krijgt.........toch?

15. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja inderdaad. Maar ouders ervaringen zijn ook altijd wel betrouwbaar :)

16. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Onze dochter had ook verborgen reflux maar zij huilde en overstrekte zich echt heel veel dus herken niet echt wat jij schrijft. Zij kreeg moltilium en losec. Dit zonder bijwerkingen en sloeg erg goed aan.

17. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik merk aan mijn zoon nog wel elke keer als hij recht op zit met name dat er voeding en/of zuur omhoog komt.

hij gaat dan herkauwen en slikt het dan weer door.

nu hij zantac krijgt heeft hij er gelukkig geen pijn meer bij aangezien dit medicijn de zuurgraad wat neutraliseert waardoor het maagzuur de slokdarm niet aantast.

echter moeten we hem na zijn voeding nog steeds plat neer leggen want anders komt het er weer uit omdat hij dan te druk is.

we hebben ook nog steeds verdikte voeding

minderen met medicijnen kan ook nog niet want dan is het gelijk weer brullen.

het is soms zo erg dat als ik hem na zijn fruithap te lang in de tafelstoel laat zitten hij dat er ook nog uitspuugd

maar ik denk dat je zoon dan toch het maagzuur voelt wat omhoog komt en dat komt ineens opzetten en brand een tijdje door en dan neemt het weer langzaam af.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Herkenbaar, mijn dochtertje deed t ook. Ik denk inderdaad dat er dan iets omhoog kwam wat haar pijn deed. Heel zielig, maar meer dan dicht bij je uk zijn en knuffelen kun je niet doen...hier werd het na 3,5e maand iets minder.

19. Mijn dochtertje deed dat ook af en toe, maar meestal was het gewoon ontroostbaar krijzen. Ze krijgt nu 2x 1ml zantac per dag en dat gaat goed. Het komt nog wel omhoog, maar het doet haar geen pijn meer.

Deel Deze Pagina