M'n zoontje van 7 maanden is bijna altijd goed gaan slapen savonds (slaapt sinds hij 4 maanden is op z'n eigen kamer). Behalve toen de eerste onder tandjes kwamen (achteraf gezien) een paar lastige avonden. Als hij eenmaal slaapt wordt hij pas de volgende ochtend wakker. Vorige week had hij voor t eerst koorts en bleek hij oorontsteking te hebben. De antibiotica kuur is afgelopen maar sindsdien is het ineens een hele opgave om hem te laten slapen savonds. Hij gaat huilen en wil dan bij mij zijn en aan de borst. Heb niets veranderd in t avond ritueel al heb ik wel een aantal keer eerst voeden-bad-bed gedaan ipv bad-voeden-bed. Dit wilde ik zo graag proberen omdat ik t soms lastig vind dat ik hem altijd moet voeden vlak voor t slapen gaan.. Ben bang dit dan zo in zijn systeem gaat zitten dat hij niet meer zonder mij kan gaan slapen en ik dus in de toekomst niet makkelijk weg kan.. Ik pak m als hij huilt maar weer op en dan is hij wel stil maar blijft nogal onrustig.. Probeert zich uit m'n armen te wurmen als ik m wieg etc.. Als hij rustig is en ik leg m er weer in begint t weer van voren af aan. Vanavond toch maar weer aangelegd uiteindelijk en toen viel ie in slaap en kon ik n wegleggen, maar dit is toch niet echt wat ik wil. Hij sliep eerder meteen zelf in. Zou hij ergens last van hebben/probeert hij mij uit? Ik heb geen idee!
Als hij door eerst de borst te krijgen goed slaapt zou ik dat toch doen. Als je dan eens weg wil en hij slaapt minder makkelijk in is het ook niet erg, dat is toch niet erg vaak denk ik. En na een tijdje als ze wat ouder zijn gaat dat beter gaan. Als hij zo goed slaapt zou ik er niet te veel aan tillen.
Ja dat is ook wel zo. Gewoon maar weer uit z'n bedje pakken en weer even aanleggen. Niet altijd helpt het maar als hij echt moe is valt ie meestal wel in slaap aan de borst of wordt rustig.. Hoop alleen niet dat ie ergens last van heeft ofzo want hij wordt ook ineens in de ochtend om 6 uur ongeveer huilend wakker sinds twee dagen terwijl hij altijd minstens tot 7u sliep en dan lekker lag te kletsen/spelen in z'n bedje. Hij had een oorontsteking maar heeft een week antibiotica gehad dus neem aan dat dit over moet zijn..? Ook geen koorts oid.. Misschien ook wel een boventandje.. Zo lastig te weten!
Ik zit te denken dat de oorontsteking wellicht nog niet helemaal over is? Ik zou voor de zekerheid sowieso zijn oortjes nog even laten controleren. Kan best zijn dat hij nog een vervolgkuurtje nodig heeft. Hij wil namelijk blijkbaar niet liggen. Vanwege pijn aan zijn oortjes?
Het gekke is, de ene keer gaat t goed (overdag ook geen probleem eigenlijk) en de andere keer weer niet. Ik wil toch sowieso idd denk ik even de oortje na laten kijken nog om iig gerustgesteld te worden dat alles in orde is, of niet natuurlijk Vanavond ging t goed, na m in bad te hebben gedaan, gevoed (hoe ik t vrijwel altijd doe ) en toen viel hij in de borst al in slaap