koorts bij het krijgen van tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chantal79, Nov 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Heyy!
    Mijn kleine jongen is sinds 3 dagen niet helemaal in zijn hum. Zondagavond begon hij ineens over te geven na zijn groente en ook weer na zijn fles. De volgende dag bleef alle voeding weer gewoon binnen. Wel had hij nog wat verhoging: 38.0
    Ook vanochtend nog verhoging, 38.0. Nu vanavond opgelopen naar 39.4.
    Hij is ook weer meer verkouden; hoesten en verstopt neusje.

Nu denken we dat hij ook zijn boventandjes krijgt. Kan hij ook hierdoor ziek worden? De ene zegt van wel en op het CB vertelde dat verhoging/koorts niks te maken heeft met het krijgen van tandjes.

Zit te dubben of ik hem een paracetamolletje moet geven. Hij ligt nu lekker te slapen dus wilde het nog even afwachten. Ik denk dan ook weer, koorts krijgt hij niet voor niks. Als hij straks misschien huilerig wordt en niet meer kan slapen denk ik dat ik hem wel een zetpil geef. Hoe gaan jullie hiermee om?

Ik hoop maar dat hij weer snel opknapt,

Groetjes...

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik zou hem voor vanavond een paracetamolletje geven (alleen hij huilerig wordt natuurlijk) en dan morgen voor de zekerheid langs de HA.
    Naar mijn weten kan koorts idd met tandjes te maken hebben maar ja, misschien is er iets anders aan de hand.

Sterkte!

3. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Misschien is het een samenloop van dingen.
    Van doorkomende tandjes kunnen ze wel wat verhoging krijgen, maar geen koorts. Dan is er ook wat anders aan de hand... ik denk dat ie een griepje met verkoudheid heeft.

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik vroeg me laatst ook al af of ze ziek kunnen worden van doorkomende tandjes. Idd koorts en overgeven. Toeval of niet maar 2 dagen later was haar 1e tandje door.

5. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter heeft sinds gisteren ook koorts, hele dunne ontlasting en ruikt zuuuur pfff.
    Nu krijgt zij kiezen, dus ik denk dat het daar zeker wel mee te maken heeft ja! Verder is ze namelijk niet verkouden of geen nergens pijn aan.

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Koorts kan zeker met tanden te maken hebben.Wij hebben hier nu al 4 weken een meisje rondlopen die koorts heeft. Eerst was het een verkoudheid, toen werd het wat minder, hierna kreeg ze ineens een oorontsteking, wederom hoge koorts en nu heeft ze ook weer koortsaanvallen. Het ene moment is er niets aan de hand en het andere moment heeft ze een temp. van 38,8. Dit is echt puur doordat ze nu weer kiezen krijgt. Haar ene wangetje is dan vuurrood, terwijl het andere helemaal normaal is.
    Bij tanden kunnen ze ook flink kwijlen, op dingen gaan bijten (probeer anders een bijtring), poepbroeken komen in overvloed (ook erg prettig, maar ja het hoort erbij) en inderdaad niet willen eten is ook begrijpelijk natuurlijk. Het doet pijn!
    Mocht je ht nou echt niet vertrouwen en je helemaal knettergek wordt van de verschillende adviezen die je krijgt, ga dan echt even langs de HA. Tot 1 jaar mag je kind 3 maal per dag een zetpil paracetamol 125 mg. Als je het idee hebt dat je baby pijn heeft moet je deze echt geven. Ook bij hoge koorts mag je deze geven, zorg wel dat er minimaal 6 uur tussen zit.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt! En succes met je kleintje. Het enige wat je nu kan doen is troosten en de pijn verlichten, de rest moeten ze helaas zelf doen!

Liefs,
    Duveldraakje

Share This Page