Ladies, Ik moet van de KA gaan provoceren. Maar ik ben doodsbang dat het mis gaat. Hebben jullie nog tips?
Doen ze dat niet onder begeleiding?! Hier een dubbelblindetest gehad, maar allebei de dagen in ziekenhuis met medicijnen in buurt als t misging...
Dat gebeurt inderdaad onder begeleiding neem ik aan? Anders zou je een beetje melkpoeder van standaard op haar wangetje kunnen smeren. Als ze daarop reageert, weten jullie genoeg en hoeft ze geen buikpijnen te verdragen.
Wij hebben vorige week mogen provoceren. Omdat Fay nooit geen heftige reactie heeft gehad zoals benauwdheid moesten we van de kinderarts eerst thuis provoceren en als ze op koemelk reageerde dan een dubbel blinde test. Fay had vooral last van krampen, groene en harde ontlasting, heel veel spugen en eczeem. Toen we over gingen op op koemelkvrije voeding verdwenen deze klachten. Na 2 maanden koemelkvrije voeding zijn we doorgestuurd naar de ka. Nu doet ze het redelijk op flesvoeding met koemelk. 14 juni weer terug naar de kinderarts en overleggen.
Ja we hebben inderdaad een mogelijkheid om het in het ziekenhuis te doen. Maar de kinderarts zei dat het op deze manier twee keer in ziekenhuis moest plaatsvinden. Dus ze zei probeer het maar thuis. Maar ik ben bang dat ik weer een krijsend kind heb. Tevens vraag ik me af of ze gelijk na 1 fles zal gaan reageren. Of dat ik minimaal een paar dagen dit moet aanbieden. Jullie weten dat vast wel?!
Ik heb de test in het ziekenhuis gedaan, zoals gezegd dubbelblind. Niemand wist in welke fles melk zat. Mannetje kreeg dus zijn gewone voeding maar dan een dag met een melkenzym,heette pro-nogiets. Eerste dag zat er melk in, mannetje had meteen flesweigering, uitslag en toen thuis weer last van (extra) obstipatie, buikkrampen etc., tweede dag uiteraard nergens last van aangezien het zijn eigen voeding was. Ik persoonlijk zou je aanraden om het in het ziekenhuis te doen. Ja het zijn twee dagen, maar zo kunnen ze je kleine wel in de gaten houden...
Verschilt nogal: sommige kids hebben direct bij het eerste beetje koemelk de klachten weer terug, (maar als je dan direct weer stopt, neemt het ook direct weer af, dus je bent echt niet direct weer terug bij af!), andere kids lijken de provocatie goed te doorstaan en dan na een aantal dagen komen de klachten toch weer terug. Blijft afwachten dus. Ik zou iig eerst eens beginnen met een fles aanbieden met maar 1 schepje standaard erin en dan eerst maar eens zien hoe dat gaat. Bij geen reactie langzaam opbouwen, en als hierop wel gereageerd wordt, heb je iig maar weinig koemelk binnen en blijft de 'schade' beperkt. Onze oudste kreeg BV, maar reageerde altijd direct op de meest lullige kleine hoeveelheden Bij Caitlyn zullen we over niet al te lang ook eens moeten gaan provoceren, maar daar kan ik nu al tegen op zien hoor Als het dan eindelijk lekker gaat, wil je dat ook graag zo houden... Dubbelblinde provocatie in het ziekenhuis zou ik alleen doen als je thuis niet genoeg duidelijkheid krijgt, of als je kleine eerder echt hele heftige allergische reacties had, waarbij medische zorg direct voorhanden moet zijn. Bij 'enkel' buikkrampen en/of eczeem enzo, (hoe vervelend ook), zou ik dus thuis uitproberen: dan heb je zelf meer controle over de hoeveelheden die je aanbiedt