Dag dames, Ik vraag me af of er nog meerdere kindjes zijn die echt heel actief,ondernemend en pittig zijn? En dan bedoel ik niet de kindjes die drukke periodes hebben,maar echte doerakken die nooit stil zitten en waarvan je soms blij bent dat ze op bed liggen Lijkt me leuk om over onze doerakken te kletsen,wat ze allemaal uitvreten en hoe iedereen daar mee omgaat. Ik ben benieuwd!
Wij hebben een dramaqueen en een boef van 15 1/2 maand. Dramaqueenactie: Vandaag wilde ze een filmpje kijken onder het eten. Er ging geen hap meer in, ze bleef maar wijzen naar het beeldscherm en gillen!!! Dikke tranen. Maar dan krijgt ze niet haar zin. Afleiden met iets anders en eten. Als ze haar zin niet krijgt wordt ze altijd erg boos! Huis te klein. Ze raakt ook heerlijk gefrustreerd als iets niet lukt, ze wil meer dan ze kan, elke dag weer . Onze KA (eerste 12 maanden onder controle) noemt haar een hittepetit. Boefactie: Zij zet de radio hard, ik zachter, dan zegt ze "nee, nee". Ze sloeg de poes op haar hoofd (wel zachtjes hoor, maar dat mag natuurlijk niet en dat weet ze best) en terwijl ze het deed zei ze keihard lachend "JA, JA"... Dus... Ze is ook heel ondernemend en zit geen seconde stil. Wat ik er heerlijk aan vind, is dat ze zo lekker duidelijk is. Maar het is ook pittig. Wij verwachten dat het makkelijker wordt als ze kan praten, zodat ze zich niet meer zo luid hoeft te uiten
Jeetje Meijke,wat herkenbaar! Hier dus precies dezelfde acties! Alleen mijn zoontje geeft niks om de tv,die moet en zal los lopen. Soms best pittig he? Iedere keer weer die confrontatie aangaan,maar ook wel weer leuk om te merken dat ze echt al een eigen wil hebben! Laatst op op glijbaan op vakantie,er waren kindjes voor hem en die waren een jaar of 2 ouder,maar het ging hem niet snel genoeg. Hij duwt die oudere kindjes dan ook zo weg,of dringt er gewoon voor En ik loop dan als politieagentje mijn dreumes te vertellen dat hij moet wachten. Niks is hem te dol,hij moet en zal alles doen en kunnen. Wat veel valpartijen oplevert,maar omdat hij zo'n sterke wil heeft gaat hij door en piepen,das voor baby's denkt hij haha! Hij staat gewoon op en gaat door,behalve als het erg hard is natuurlijk.
Klopt, dat van dat eigen willetje vind ik leuk. Haha jouw zoon dus voor niemand bang. Hier ook, als op de crèche een ouder kindje er met "haar" bal vandoor gaat waar zij mee aan het spelen was, pakt ze hem gewoon weer terug, aldus de leidster . Volgens mijn en mijn man zijn ouders waren wij heel easy going, dus van wie ze dat temperament heeft, geen idee!
Min en min maakt plus zeggen ze toch? Wel grappig dat je dat karakter niet thuis kunt brengen. Ik zei laatst tegen mijn moeder dat ik ontdekt had dat mijn zoontje zijn ongeduld dus echt van mij heeft. Zegt ze droog,goh heb je dat nu pas door? Ik zag het al meteen haha! Gelukkig kan ik inmiddels tot tien tellen,maar die dondersteen gooit gerust zijn speelgoed weg als het hem niet lukt Tja... En dan moet ik hem leren dat dat niet de bedoeling is,terwijl ik dat karaktereigenschap ook heb,hilarisch!
mama van (hyper)actief renmonster meldt zich! Collin is altijd al zo druk geweest, in de buik al! En ik kreeg het heel vaak te horen ook hoe druk hij wel niet is Mooiste voorbeelden zijn; Op het strand, rennnen alsof zijn leven ervan afhangt, hij kan makkelijk door voor NK sprint onder de 2 jaar! en vanmiddag nog; ik geef hem een banaantje, ik ga rustig met een waterijsje in de tuin zitten, hij loopt met banaan en al rond in de tuin, ziet mij rustig mijn ijsje eten en dan zie je hem al denken, zal ik dan ook even rustig mijn banaantje opeten? Gaat ie op de drempel van de tuindeur zitten. nog geen 3 tellen! en weg is ie! heeft ie het alweer (te) druk met de wielen van de groenbak (en met 1 handje zijn banaan vast en tussendoor eten ) meneertje moet alles zien en meemaken! Als we op visite zijn dan verkent hij eerst het hele huis voor hij aan het speelgoed gaat Het drukke is enigzins wel verklaarbaar hier. Mijn vader zit ook bijna nooit stil. (niet waar ik bij ben iig) en ik heb ook echt geen geduld voor iets, maar ik kan rustig een hele dag als een lui varken op de bank liggen het is eigenlijk wel grappig om te zien wanneer hij gefrustreerd raakt; zijn armen in de lucht zwaaien, zijn hoofd schudden, beetje miepen en dan gooit ie zijn speelgoed aan de kant en dan is het klaar! ik heb het 1 keer gezien, stond ie tegen de bank aan en liep hij te stampvoeten, haha. Gelukkig raakt ie niet snel gefrustreerd!
Stampvoeten dat zal vast heel grappig zijn geweest. Hier net een boze dreumes omdat we met de buggy gingen ipv de fiets. Handjes uitsteken naar de fiets en uh uh uh . Als we eenmaal lopen is het gelijk goed gelukkig!
Ja hier nog een pittig dreumes van 19 maanden Driftbuien soms zomaar vanuit niets. laatst schopte hij tegen de deur omdat ik door de deur was gegaan en de deur had dichtgedaan. Bonken met zijn hoofd tegen je aan omdat hij bv wordt opgetild om te verschonenen en daar geen zin in heeft. Het allernieuwste is snel weglopen als ik zeg kom we gaan ...... en dan lachen naturlijk. Ook een speelgoedje echt wegsmijten als het niet lukt is zo'n leuke actie Het erge is dat mijn man dan steeds zegt "dat heeft hij van jou" klopt wel een beetje, maar volgens mijn moeder was ik vroeger niet zo erg
uhhhm mag een baby ook?!?! overduidelijk temperament hier phoe!! Krijg het ook vaak te horen haha Gaat gewoon grommen en gillen als het haar niet zint! Speelt niet met speelgoed maar kijkt of het stuk kan dat wordt wat haha maar ergens vind ik het ook wel leuk! Maar bereid me voor om erg consequente opvoeding hihi wordt zo'n moeder die er in de supermarkt naast kan gaan liggen op de grond gillend
Wat herkenbaar allemaal! Glimworm,dat drukke in de buik herken ik ook! Hij sliep echt heel weinig,voelde hem altijd eigenlijk. MW21,jouw staat dus ook nog heel wat te wachten Nu weet je dat je niet alleen staat haha! Jongenmeisje,die driftbuien zijn moeilijk te voorspellen soms he,waar het vandaan komt en er dan mee om te gaan. Hier lukt dat meestal heel aardig,maar kost soms ontzettend veel energie,maar beter dit dan laten gaan met alle consequenties van dien!
hier ook een dramaqueen ze kan nog geen halve minuut stil zitten ze zal en moet perse haar zin als ze bijvoorbeeld ergens niet bij kan wat ze wil pakken is het gillen en dikke tranen alles moet gaan op haar manier, ze kan nog niet los lopen ze loopt langs de tafel en voor de rest beweegt ze zich voort door te kruipen en op haar knietjes te lopen zodra ze wakker is begint het al ze gaat heel de kamer door en begint druk te kletsen.ik vind het heel leuk en gezellig hoor maar af en toe ben ik stiekem best blij als ze eindelijk op bed ligt haha
Hier ook een actief binkievan 1 jaar! Hij kan nog niet lopen maar verwacht dat ik de hele dag zijn hand vast hou zodat hij kan doen wat hij wil..... En als ik hem dan los laat constant naar de plekken kruipen wat niet mag, bijv. de keuken of hondenmand.... Dan zeg ik NEEE, dat mag niet! omkijken...Big Smile en snel weer verder. En dat speelgoed weggooien, ja dat ook, he als iets niet lukt, hilarisch! Rustig op schoot zitten, daar heeft meneertje nog nooit van gehoord, het is maar bezig en aan het doen. Wij noemen hem al Klein Garnaaltje, vanwege zijn gekronkel en gedoe....haha Gelukkig slaapt hij goed, en da's maar goed ook, 's avonds ben ik bekaf!
jaaaa!!!! hier nog eentje!! Kan geen 5 min stil zitten, rent het liefst heel de dag door de tuin, voetballen, klimmen etc! ze heeft periodes dat zo ontzettend slecht slaapt, bijv. half 11 pas slapen en half 7 wakker.. en mevr. is dan net zo actief als altijd! om 7 uur zitten vriend en ik uitgeput op de bank! Af en toe denken we dat ze ADHD heeft ofzo
hier ook 1 die je constant in de gaten moett houden, zodra je je 1 tel omdraaid duikt hij de hoek al in waar hij niet mag komen. en zodra hij iets niet mag gaat hij stampvoeten en schreeuwen en als hij het heel erg op de heupen heeft gaat hij er nog bij liggen ook Maar verder een lekker ventje
Haha, wat een herkenbaarheid! We hebben ook een pittige dame, en overal waar we komen krijgen we dat ook te horen. De wereld is er om ontdekt te worden, dus in een box zitten is verschrikkelijk! Die halen we binnenkort dus maar uit de woonkamer. De hele dag is ze op sjouw, gaat er vandoor en dan zit ze ineens achter de gordijnen of plukt ze haar kledingkast leeg. Schoenen zijn ook om mee te spelen, niet om op te lopen. Die liggen standaard op de grond. Als we eten, moet er een hele kermis aan attributen worden gehaald en als het haar niet zint, eet ze gewoon niet tot het juiste boekje/speeltje/muziekdoosje erbij wordt gehaald. Ze geeft wel duidelijk aan wat ze wil, met een wijzend vingertje en een hele duidelijke AAAH AH AAAAAAH! Ze is vreselijk ondeugend en begint eerst te lachen voor ze de afstandbediening van achter de kussens weghaalt. Ze praat amper, wauwelt wat, maar wijst alles aan. Wij benoemen dus alles maar keurig. Ze begrijpt je dondersgoed, maar met wijzen komt ze er wel... Ik denk dat het voor ons rustiger wordt als ze echt los kan lopen en wat meer begint te praten, in plaats van ah ah AAAAAAAAH!
ja ik wacht ook totdat jhn echt kan praten, hier is het ook wijzen, hij kan wel ja zeggen dus wij vragen het als hij wijst, bijv wil jij drinken? als hij niks zegt is het nee en anders gewoon ja
Ja, zo is het precies! Ze weet dondersgoed wat we bedoelen, maar antwoordt gewoon niet. Er komt inderdaad af en toe een 'ja' uit, maar meestal is het gewoon AAAAH!
Dat niet praten en ahh roepen is ook hier herkenbaar. Mijn zoontje roept de hele dag uhh uhh. Roept ook de hele dag door nee. Laatst op het CB stond ze versteld,ze vond het een peuter in een dreumes lichaam. Hij is (ruim) anderhalf,maar roept de hele dag NEEE!! Frustrerend af en toe Maar toch best grappig en tot nu toe makkelijk te corrigeren!
ooh heerlijk dit, hier dus ook, van wie ze t heeft? haha, maar dus ook zoon dame die al heel lang weet wat ze wil en dat gaat ze dus ook doen. Vandaag wilde ze een boekje lezen, maar ze kreeg het boekje niet snel genoeg open. Ze smeet m op de grond, ging er op staan stampen en gillen en smeet toen ook de kussen van de bank op de grond uit frustratie... Dus...
ZOOOOO herkenbaar dat! Bij ons een jongetje van 1 jaar die absoluut niet stil kan zitten en wanneer je hem optilt bijna niet te houden is omdat hij maar aan het draaien blijft. Het woordje 'nee' kent hij inmiddels ook maar ook wij worden beloond met een big smile. Een terugkerend iets is de stukken brood continu op de grond gooien. En daarbij eerst naar papa of mama kijken en het dan weggooien. Wanneer je dan nee zegt en zegt dat het in zijn mond moet volgt daarna een schijnbeweging om te checken of diezelfde reactie opnieuw volgt....zucht...en dan na de maaltijd de stroop maar weer van de vloer poetsen....