Ineens onregelmatiger ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoAnnie123, 19 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoAnnie123

    JoAnnie123 Nieuw lid

    25 jul 2023
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hi!
    Wij zijn aan het proberen voor baby nr. 2, maar uit het niets zijn mijn cyclussen langer dan normaal.
    Ik was tussen de 24-28 dagen ongesteld. Vorig jaar oktober heb ik ineens cyclussen van 32 dagen ertussen, zonder aanwijsbare oorzaak. Dan gaat het weer een paar maanden goed en zit ik in het ritme en dan weer een langere cyclus.
    Het is natuurlijk nog geen abnormale cyclus, maar het zorgt wel voor onrust. Herkent iemand dit?
     
  2. Cloudspotter

    Cloudspotter Actief lid

    19 jan 2022
    319
    193
    43
    Vrouw
    Dat gebeurd mij ook wel eens. Gemiddeld cyclussen van 27 dagen, maar soms zitten er maanden tussen dat ze 32 of 33 dagen zijn. Vervelend, maar het kan veel oorzaken hebben zoals stress, slaaptekort, schommelingen in je gewicht, etc.
    Ik denk dat je daar vrij weinig aan kan veranderen behalve een beetje letten op je voeding en nachtrust.
     
  3. JoAnnie123

    JoAnnie123 Nieuw lid

    25 jul 2023
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor je reactie!
    Lastig! Het gekke is dat ik, sinds ik ongesteld ben, al een cyclus heb van tussen de 24-28 dagen en nu sinds een half jaar ineens langer. Ben inmiddels 30, maar toch gek dat ineens een cyclus kan veranderen.

     
  4. Cloudspotter

    Cloudspotter Actief lid

    19 jan 2022
    319
    193
    43
    Vrouw
    Je wordt ook ouder. Daarmee veranderen je cyclus en je pms-kachten ook. Je hormoonhuishouding wordt naarmate je ouder wordt gewoon anders. Opzich is dat vrij normaal, niks geks aan.
    We zijn mensen, geen machines. ;)
     
  5. GroteBeerx

    29 mrt 2024
    8
    4
    3
    Vrouw

    Hier ook aan het proberen zwanger te worden voor ons tweede kind. En mijn cyclussen zijn heel onregelmatig ineens. Voor de zwangerschap van mijn eerste dochter was het rond dezelfde datum. En nu is het ook iedere maand steeds eerder/later....
    Misschien komt het bij ook wel door minder slaap enzovoort haha!
    Maar het zou wel normaal zijn
     

Deel Deze Pagina