Zie er nu al tegenop want niet ingebakerd heeft ze nog nooit geslapen, lukt haar gewoon niet! Ze is nu 8 weken en krijgt morgen haar eerste prikjes waarna ik haar als ik het goed heb begrepen 24 uur niet mag inbakeren? Iemand dezelfde ervaring en miss tips hoe op te lossen? Ik weet dat ik toch ooit een keer moet gaan beginnen met uitbakeren maar omdat we nu net een beetje ritme aan het krijgen zijn, wil ik daar nog even niet aan denken. Ik baker haar vanaf de 3e week bij elk slaapje in en ze is dus ook niet anders gewend... Help?
Hai! Ah de prikjes, zo sneu de eerste. Wij bakerde onze kleine ook in. En met prikjes heb ik haar goed inde gaten gehouden. Overdag niet ingebakerd en lekker bij me gehouden ze worden slaperig van die prikjes (sommige babys). De onze was zo ziek (40 graden) dat ik haar bij ons in bed heb genomen en op mijn borst heb laten slapen en dit ging goed. De volgende dag heb ik haar weer ingebakerd haar temp was toen weer normaal. Niet echt een advies dus maar laat t over je heen komen en houd haar lekker bij je eventueel in een draagzak/doek Sterkte voor de kleine!
Dank je wel, lijkt me ook zo sneu! Draagdoek is ook een absolute voorkeur van dl dus denk dat ik die veel zal om knopen. Maar mag dit ook met eventuele koorts? Als ik haar nu binnen draag heb ik vaak allen dun shirtje of rompertje lange mouw aan, hoe zit dit met koorts en dragen?
Als zij geen koorts krijgt van de prikjes mag je haar gewoon inbakeren. Hier heeft de jongste tot ruim 4 maanden ingebakerd gelegen. Bij de eerste prikjes kreeg ze wel koorts dus heb haar toen niet ingebakerd. Ik heb haar toen in de kinderwagenbak laten slapen. Die was kleiner dan het wiegje en ik kon haar toen met een lakentje toch het gevoel van inbakeren geven.Ik ben toen iedere 2 uur bij haar gaan kijken en die nacht is verder heel goed gegaan.De andere dag was ze helemaal koortsvrij en kon ze weer in haar eigen bedje en worden ingebakerd. Succes met de eerste prikjes.
Hier heb ik na de prikjes in een slaapzak gelegd. Inbakeren wordt echt sterk afgeraden!! Ze kunnen elk moment ineens hoge koorts krijgen, dus echt niet doen. Hier werden ze er allebei erg slaperig van, dus is het erg meegevallen in de slaapzak. Hierdoor heb ik geprobeerd 's avonds/'s nachts in een slaapzak te houden en bij beide kindjes is dit ook gelukt! Zoon en dochter sliepen/slapen na de eerste prikjes allebei alleen 's nachts in een slaapzak. Overdag gewoon ingebakerd en gaat helemaal top!
Hier gister de prikjes gehad. Dl ligt in de puckababy en deze heb ik in eerste instantie om niet aan gedaan. Maar ze bleef maar wapperen met der armen en hielt zichzelf echt wakker. Uiteindelijk voor ik zelf naar bed ging nog getempt en ze had alleen ligte verhoging. Heb haar toen wel in de puckababy gelegd maar der sokken uit gedaan en haar alleen onder een lakentje gelegd. Dit ging goed en ze heeft heerlijk geslapen. Vandaag is ze nog erg slaperig. Na de fles van half 8 ligt ze nu nog steeds te slapen.
Na de eerste prikjes heeft baby op het aankleedkussen bij mijn hoofdeinde in bed gelegen en heb ik zijn armpjes vastgehouden tot hij sliep. Overdag hetzelfde, maar dan op schoot.
Tot mijn verbazing sliep mijn zoontje heel goed zonder ingebakerd te zijn na z'n prikjes.. Normaal niet hoor haha
Ik heb gewoon ingebakerd na de eerste prikjes, met een hydrofiele doek. Voor het slapen gaan 's avonds heb ik onze dochter paracetamol gegeven en haar daarna ingebakerd. Ze kwam toen nog 2x 's nachts en soms ook wel vaker, dus ik dacht, ik heb in de nacht genoeg momenten om te checken of het nog goed gaat met haar. Geen enkel probleem gehad, ze heeft geen koorts gekregen en sliep heerlijk in haar hydrofiele doek. Wel had ik haar luchtige kleren aangedaan, alleen een rompertje met korte mouwen geloof ik.
Mijn zoontje sliep niet extra na zijn prikjes, maar kreeg wel koorts. Dus niet ingebakerd.. Maar dat ging eigenlijk wel goed in de nacht, door de koorts en niet zo lekker voelen was hij wel wat loom. Overdag heb ik hem lekker bij me in de draagdoek gehouden. Wel met minder kleding aan dan normaal.
Lekker in draagdoek doen dan . Dan kan je tussendoor in haar nekje voelen en haar luchtig aankleden. Dan zal het goed komen .
Wij hebben alle afspraken bij het cb tot nu toe in de vroege ochtend (altijd half 9) en dus ook alle prikjes in de ochtend. Alle keren heeft ze geen verhoging/koorts gehad. Tot 10 weken was ze ingebakerd dus ook bij de prikjes van 8 weken. Goed in de gaten houden, geen koorts betekent dat je gewoon mag inbakeren