ineens onslagen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Djam, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Meiden, ik ben enorm verdrietig, ik heb me onstlag gekregen op me werk. Ik zat een week ziek thuis omdat ik door prive omstandigheden de boel niet helemaal meer kon handelen in me koppie.
    Er kwam toen een controlerend arts bij mij thuis en die heb ik de situatie uitgelegd. Hij had hier wel begrip voor, hij vroeg mij toen wanneer ik weer zou kunnen beginnen, ik zei tegen hem woensdag ga ik weer beginnen. Hij vertelde mij dat ik dan maandag weer beter gemeld zou worden omdat ze van week tot week werken.
    Nu kreeg ik gister mijn ontslag brief thuis. Ik ben verhaal gaan halen natuurlijk, en wat kreeg ik als antwoord: Wij hebben van de controlerend arts een brief gekregen waarin stond dat je de werkdruk te hoog vond en dat dat de rede was dat je thuis bleef. Als jij de werkdruk hier te hoog vindt dan kun je gewoon gaan.
    Het is toch te gek voor woorden, ik had moeilijke prive omstandigheden en daarom kon ik me werk niet meer goed doen, vandaar dat ik thuis bleef.
    Ik kan wel janken :cry: wat een onrechtvaardigheid allemaal
    Ik wilde gewoon ff me verhaal kwijt, dat lucht wel ff op.

    Liefs Mariska
     
  2. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Jeetje Mariska, zat je nog in je proefperiode of zo?
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Inderdaad belachelijk, tenzij je in je proefperiode zat, kunnen ze je helemaal niet ontslaan hoor. Een collega van mij had dat ook, zij heeft toen contact opgenomen met bureau rechtshulp ofzo, dat is gratis. Zij hebben haar geholpen en ze hebben alles terug moeten draaien en haar nog zoveel maanden moeten doorbetalen.
     
  4. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Jeetje meid, dat is inderdaad heel rot! Kan je geen zaak aanspannen?
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ze kunnen je toch met geen mogelijkheid zomaar ontslaan tenzij in je een proefperiode zit ?

    BAlen hoor djam !
    veel sterkte !

    L.sybje
     
  6. Niet meer actief

    Meid ik zou er toch echt wel achteraan gaan hoor!
    Dit is niet normaal, volgens mij mag dit helemaal niet, tenzij je in je proeftijd zit.
    Veel sterkte ermee,
    groetjes anita
     
  7. Niet meer actief

    jeetje balen zeg
    niet leuk zoals ze het gedaan hebben
    sterkte meid
     
  8. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    jeetje wat vervelend voor je! nou ik zou er niet eens meer willen werken als het op zo'n manier gaat.
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier in belgie is het zo dat wanneer je zonder geldige reden onslagen wordt ze je 6 maanden moeten door betalen als jij ziek ben en je hebt een dokterattest kunnen ze je normaal niks maken en wanneer ze dat toch doen zoals hier bij jou zouden ze je dus nog door moeten betalen.
    heb geen flauw benul of dat in nederland ook zo is maar als ik jou was zou ik me eens goed gaan bevragen wat dit kan toch niet zomaar.
     
  10. Milla

    Milla Niet meer actief

    Pfff, typisch weer zo'n voorbeeld van onze 'perfectie maatschappij'; Iedereen moet maar in de maat lopen, en als je het even door omstandigheden niet trekt, tel je niet meer mee, en mag je niet meer mee doen... Gek he dat mensen overspannen raken.. dat is nou typisch iets waardoor je weet dat je in 2007 leeft (een ander topic).
    Sorry maar ik kan me hier zo boos om maken.

    Ik hoop dat je de energie kunt opbrengen om hier rechtshulp in te vragen, ik zou dit ook niet zomaar pikken. Ik wens je veel sterkte toe. Laat dit je toekomst niet beïnvloeden met andere banen e.d. Ziek zijn omdat je het even niet meer aan kunt moet kunnen. Beter dan doorgaan en daarna voor langere tijd in depressie raken...
    Veel sterkte hoor!
     
  11. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Of je nou in je proefperiode zit of niet, tijdens ziekte mag je niet ontslagen worden! Daarnaast heb je duidelijk uitgelegd dat het niet met werk te maken heeft maar met prive omstandigheden, dus dit kan helemaal niet! Ik zou er ook maar eens achteraan gaan om er in ieder geval uit te halen wat er uit te halen valt! Wat voor contract heb je? En zit je inderdaad in een proefperiode of niet?

    Sterkte meis!

    Liefs,
    Tijgetje
     
  12. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Ik werkte er vanaf februari 2007 had een vast contract, ze geven mij een maandsalaris mee. Ik heb me eigen goed laten informeren en ze kunnen je gewoon afkopen als ze dat willen zolang ze maar een maandsalaris mee geven.

    Liefs mariska
     
  13. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Nou das lekker zeg :( Je hebt ook nog is een vast contract ik vind dit echt nergens op slaan hallo je was niet op vakantie ofzo je had PRIVE dingen aan je hoofd :(
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou daar toch maar niet zomaar mee accoord gaan. Teken nog niets en vraag eerst eens via rechtshulp wat jouw rechten zijn.

    Kwebbel
     
  15. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    ben je al vaker langere periode ziek geweest sinds feb 2007?

    Misschien hebben ze dat erbij betrokken?

    Niet dat het goed te praten is hoor maar dat zie je wel vaker!

    groet Nina
     
  16. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    heb je geen naam van die controlerend arts?
    Ik zou hem eens even bellen en vragen waarom hij doorgegeven heeft dat de werkdruk te zwaar was, als jij aan hem hebt verteld dat je met iets persoonlijks zat...
    Dat klopt toch niet?
     
  17. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    idd ik ben het helemaal eens met Kwebbeltje. Echt goed onderzoeken wat jou rechten zijn.
     
  18. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Djam, ze mogen je helemaal niet zomaar ontslaan als je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Hier hebben ze het CWI voor nodig, of zelfs een rechter. Als je een contract hebt voor bepaalde tijd dan is het weer anders.

    En je wordt nu ontslagen omdat je ziek bent, en dat mag niet. Hoop dat je een rechtsbijstand verzekering hebt, want die kunnen je zeker wel helpen.

    @tijgetje, tijdens je proeftijd mag je altijd ontslagen worden. Hiervoor hoeft de werkgever nog niet eens een reden aan te geven.
     
  19. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Wat een idiote streek! teken in ieder geval nog niets voor je hulp hebt ingeschakeld! dit is mij ook eens overkomen en uiteindelijk bleek mijn werkgever gruwelijk fout te zitten en moest hij me uitkopen.

    (tenzij het je proefperiode is, dan hoeft de werkgever inderdaad geen reden op te geven)

    heel veel succes en hou ons op de hoogte!
     
  20. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Jij hoeft echt niet akkoord te gaan met een maand salaris hoor meis! Dat zou lekker zijn, dan zou je nooit zekerheid hebben! Als ze jou er uit willen hebben moeten ze het of op een akkoordje gooien met jou (moet je het dan wel mee eens zijn en eruit halen wat je kunt) of ze moeten het via de kantonrechter doen en dan beslist die. Wat zij nu doen kan helemaal niet. Ik zou zoals Kwebbel zegt inderdaad maar niks tekenen en eerst rechtshulp zoeken! Hou je ons op de hoogte?

    Liefs,
    Tijgetje
     

Deel Deze Pagina