ineens onslagen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Djam, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    je hoeft inderdaad niet akkoord te gaan met 1 maand salaris, maar als je dat niet wil zul je wel met advocaat er werk van moeten maken en in ieder geval het ontslag aan moeten vechten!

    Normaal is het echter dat je per dienstjaar een maandsalaris meekrijgt en in dat geval werk je vanaf feb 2007 dus nog geen jaar!

    Ik vroeg daarom naar je ziekteverzuim van afgelopen jaar! Kan zijn dat ze dossier hebben opgebouwd zodat mocht je het gaan aanvechten dit kunnen aanvoeren! Dan is het logisch dat ze het nu onder het mom van de werkdruk noteren dat maakt ze sterker mocht je willen aanvechten! Als je er tegenin wil gaan is het raadzaam om schriftelijk kenbaar te maken dat de werkdruk niets te maken heeft met je ziekteverzuim en je niet akkoord gaat met de regeling! Heel belangrijk is het om dit snel en vooral schriftelijk te doen en dan naar advocaat te stappen of rechtshulp!

    In mijn werk heb ik hier veel mee te maken! Maar 1 maandsalaris voor 0,5 jaar is wel redelijk mits je dus kan aantonen dat zij zaken fout hebben gedaan!

    Ben je veel ziek geweest?

    groet Nina
     
  2. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Ik ben sinds ik daar wek nog nooit ziek geweest. En ik was op de maandag weer beter gemeld omdat ik vandaag weer zou gaan werken. En dus zat ik niet meer in mijn ziekte periode, heel slim van ze want ze weten zelf ook dat ze je niet kunnen ontslaan als je ziek bent. En ik heb inderdaad die controlerend arts gesproken, en die vertelde mij dat ik de werkdruk inderdaad niet aankon omdat ik het prive even niet aan kon, dit was voor het bedrijf genoeg om mij te ontslaan, want mensen die de werkdruk om wat voor rede dan ook niet aan kunnen willen ze er niet aan het werk hebben. In het verleden (dat hoorde ik dan net weer) zijn er al regelmatig mensen zonder goeie reden de laan uitgestuurd. Ik heb iemand gesproken die weet hoe het gaat als mijn werkgever dit voor de rechter zou slepen als hij mij hoe dan ook weg wil hebben, en die vertelde mij dat ik dan geen poot heb om op te staan, ik werkte er relatief nog niet zo lang en dus hoeven ze je maar 1 maandsalaris mee te geven, plus dat het ook nog eens zo is dat als ik niet zou tekenen ik ook niet het recht heb op ww omdat het dan via de rechter ontbonden zou worden. Het is een heel moeilijk verhaal, maar dat is wat mij tot nu toe verteld is. Ik wordt er allemaal niet vrolijk van :(
    In wat voor wereld leven we eigenlijk?

    Liefs Mariska
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is echt onzin hoor.
    Je hebt sowieso recht op een ontslagvergoeding, die heb ik indertijd ook gehad. En dat zijn best behoorlijke bedragen (hoe langer je er werkt, en hoe meer uren, hoe hoger het bedrag wordt).
    Ik zou even een vrijblijvend gesprek aanvragen bij een bedrijf die jou hierin kan adviseren.
    Dit heb ik indertijd ook gedaan, had geen rechtsbijstandverzekering maar wilde zeker niet met lege handen op straat komen te staan.

    Echt.. accepteer dit niet! En geloof dat verhaal van die vriend van je ook niet, want met een vast contract heb je zeker wel rechten, heel wat meer dan je werkgever je nu doet geloven.
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    En met een maand salaris willen ze jou eruit zetten? terwijl je ook nog eens ziek was?
    Nou ik zou zeggen meid de Bond inschakelen of rechtshulp en laat ze jou maar lekker betalen.
    Met een vast contract moeten ze je min 3 maanden van te voren laten weten dat je onslag krijgt en in je ziektetijd mogen ze je helemaal niet ontslaan behalve als je onrechtmatig thuis bent.
     
  5. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Lieve meid, dat is echt klote. Helpt ook niet echt in je situatie. Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt in april (ik krijg nog tot november betaald) en geloof me, het heeft tijd nodig, maar je komt er weer bovenop! Sterkte hoor. Kom maar lekker forummen met je vrije tijd nu.

    En verder:
    Maar je zegt "vast contract", had je nu een contract voor bepaalde (1 jaar) of onbepaalde tijd?

    Hoe dan ook, ze mogen je er niet zomaar uitzetten. Als je een jaarcontract hebt mogen ze dat opzeggen, maar moet je wel het jaar uitzitten. (m.i. moeten ze je dus nog tot februari doorbetalen/salaris meegeven). En bij een contract voor onbepaalde tijd is dit helemaal onzin, dan zou ik er echt wat meer geld uit slepen hoor.

    En die reden, dat is echt een reden van NIETS. Ga maar even naar het bureau voor Rechtshulp. Daar helpen ze je met gratis advies.

    En je moet NIETS tekenen hoor, juist als je WEL tekent en akkoord gaat met je ontslag krijg je geen WW. NIET akkoord gaan, met NIETS.
     
  6. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik snap uberhaupt hiet waarom je al vanaf maandag beter gemeld bent als je t/m dinsdag ziek bent... Dat van dat het per week gaat is gel*l. Je kan pas beter gemeld worden als je ook daadwerkelijk beter bent :-S
     
  7. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Zoals zovelen al gezegd hebben, teken niets. Juist als je voor akkoord voor je ontslag tekent, ben je verwijtbaar werkloos en raak je mogelijk je WW-rechten kwijt. Je moet juist aangeven dat je het er niet mee eens bent. Laat ze maar naar de rechter gaan, heb je nog een kans dat je een betere ontslagvergoeding krijgt ook.
    Neem in ieder geval zo snel mogelijk contact op met het CWI. Zij kunnen je adviseren welke stappen je nu moet zetten, en wat je juist wel en niet moet doen.
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou even contact opnemen met het CWI/een advocaat. Ik heb zelf voor een arbeidsrecht advocaat gewerkt en ze kunnen je niet zomaar ontslaan, ook niet als ze je een maand salaris mee geven. Ze moeten allereerst toestemming van het CWI hebben. En jij mag er niet zomaar mee akkoord gaan, anders krijg je geen WW uitkering.
     
  9. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je nu tekend voor ontslag heb je GEEN recht op een ww uitkering. Neem eerst contact op met de bond of een rechtsbureau. Je mag niet zomaar ontslagen worden, ook jij hebt rechten. Je werkgever hoopt ws dat je hiermee accoord gaat om zo verdere problemen te voorkomen. Pech voor hem.
     
  10. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Een controlerend arts mag dit helemaal niet doorgeven aan jouw werkgever!
    En als je een vast contract hebt mogen ze je helemaal niet ontslaan!
    Dus snel contact opnemen met rechtshulp en vooral niks tekenen!
    Stelletje idioten.....
     
  11. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Meiden, ik heb het idee dat die arts en mijn (ex) werkgever onder 1 hoedje spelen. De wereld kan zo corupt zijn als wat. Ik ga via een advocaat even onderhandelen hoe het allemaal zit. Onwijs bedankt voor jullie lieve reacties. Fijn dat er mensen zijn die achter je staan :D

    Liefs Mariska
     
  12. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dat is helaas niet waar. Ook als je ziek bent kan je in de proefperiode worden opgezegd. Dat doorbreekt het ontslagverbod tijdens ziekte.

    Jouw werkgever kan je in dit geval absoluut niet zomaar ontslaan tijdens ziekte, ookal zou er zich een situatie voordoen dat dat wel kon dan is 1 maand echt erg weinig (juist bij korte dienstverbanden zal de rechter eerder geneigd zijn meer te geven) gezien de omstandigheden (ik ben zelf arbeidsrecht advocaat). Ik zou even langs het Juridsich loket gaan.
     
  13. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik zal je ontslag zeker aanvechten! Heb je toevallig geen rechtsbijstand? zo ja, ga daar dan eens te rade wat ze voor je kunnen doen.
    Want je mag inderdaad niet ontslagen worden tijdens ziekte.
    Succes ermee.
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat er ook gaat komen, succes met het zoeken van nieuw werk, want neem aan dat je hier niet wil blijven.
     
  15. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ook bij ons in het bedrijf hebben wij artsen die meer naar het welzijn van de werkgever kijken!
    Gelukkig ook 2 goede, die tref ik gelukkig wel altijd. Even afkloppen. ;)
    Maar ik zou idd ook rechtsbijstand inschakelen!
    @ me2, zou ik jou wat vragen mogen stellen via pb?
    (Aangezien ik zie dat jij arbeidsrecht advocaat bent?)
     
  16. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Niet helemaal juist, als hun je contract willen ontbinden en dit ook duidelijk vermelden in een overeenkomst ben je niet verwijtbaar werkeloos, die regel is namelijk verandert.
    Ik ben net ruim 6 maanden aan het stoeien geweest met mijn ex-werkgever en heb nu dus een akkoord met ze. Maar krijg (maar ik heb al een nieuwe baan gevonden dus niet aan de orde) wel gewoon ww als dat nodig zou zijn geweest.

    Naar de rechter kan je gaan maar dan stel ik eerst de vraag: wil je er echt nog werken zo? Zou je echt nog plezierig gaan werken op die plek?
    Weg ga je er sowieso toch, al dan niet weg gepest (of je contract word niet verlengd als het een jaar contract is). Vaak staat trouwens in een jaarcontract dat het ten alle tijde verbroken kan worden met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn (1maand)
    dus dan zou 1 maandsalaris redelijk zijn volgens de rechter.... dus heeft vechten nut? Word jij er beter van? je begint namelijk al met te vertellen dat het je emotioneel al teveel is ..... nou als je een conflict hebt met je werkgever moet je al niet labiel beginnen, het duurt namelijk lang en vraagt behoorlijk wat van je. Heb ik in den lijve ondervonden want genieten van het zwanger zijn heb ik niet echt gedaan om eerlijk te zijn, het heeft elke dag een wissel op je dat het hele gebeuren speelt en je er weinig invloed op hebt.

    Als je het mij vraagt.... ga er weg en zoek wat anders, er zullen weinig rechters je meer als die maand meegeven juist omdat het nu aan de orde is in de politiek en je er nog maar kort werkte.
    En die paar maanden er nog werken worden werkelijk een hel, en met de garantie dat je er sowieso weg gepest wordt.

    wil je niet in de put praten maar je wel een eerlijk beeld geven over de opties die je echt hebt.... en dat zijn er niet veel.
     
  17. Niet meer actief

    nah het moet niet gekker worden hiero zeg.... moet mijn baas niet proberen hahahaahah.... stuur ik zijn eigen deurwaarders op hem af ;)

    nee het mag niet wat je wg doet hoor.... en vooral NIET tekenen.... advocaatje nemen en er werk van maken... jij zit nu gewoon nog thuis en dat is waarschijnlijk ook wel even beter...

    Ik wens je veel sterkte en succes met alles!
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik denk altijd maar zo, er zijn genoeg werkgevers die je WEL willen hebben. De werkgever die je er nu uitzet heeft gewoon dikke pech..

    Hoe het zit met ontslag enzo.. geen idee.. maar wees positief over jezelf.. Als ze jou niet willen hebben, prima, er zijn 100 anderen die je wel in dienst willen hebben..
     

Deel Deze Pagina