Kolf/bv advies

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zahra2, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Wie kan mij helpen met onderstaande vragen?

-Mag je de kolfonderdelen ook steriliseren in een magnetronsterilisator?

-Bijna overal staat dat je in de koelkast ontdooide moedermelk 24 uur mag bewaren, maar is dat dus 24 uur nadat het ontdooid is of moet je 24 tellen vanaf het moment dat je het uit de vriezer haalt?

-Hoe doen jullie dat als je ergens naar toe moet en je wilt afgekolfde melk geven, maar je geeft bv op aanvraag dus weet niet precies wanneer je baby komt..? Haal je dan dus van tevoren bv uit de vriezer en neem je het bevroren in een koeltasje mee? Of laat je het alvast ontdooien en neem je het ontdooid in een koeltasje mee? Want als het nog bevroren is dan lijkt het me lastig om snel warm te krijgen aangezien je het eerst moet ontdooien en dan pas mag opwarmen.. Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel?!

Momenteel komt mijn kleinste man van 2 maanden nog gemiddeld 8 x per dag, over ruim een maand moet ik weer gaan werken.. kan ik er vanuit gaan dat hij dan wat minder vaak per dag drinkt? Want wil graag gaan kolven op het werk, maar als hij nog zo vaak drinkt lijkt mij dat vrij lastig..

Alvast bedankt!

Zahra

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zal mijn best doen om jouw vragen te beantwoorden:

- Ik steriliseer de kolfonderdelen gewoon in de magnetronsterilisator. Maar dan natuurlijk niet het elektrische gedeelte, maar wel de schelp, flesjes, etc.
    - Mij was uitgelegd 24 uur na ontdooien. Als ik de volgende dag melk mee moet geven, haal ik het 's avonds uit de vriezer, dan is het 's ochtends wel ontdooit en bruikbaar.
    - Als ik ergens heen moet, dan neem ik geen flesje melk mee, dan voed ik 'gewoon'. Ik zou het denk ik anders op tijd uit de vriezer halen, zodat het al grotendeels ontdooit is en in een koeltasje meenemen. Als het nog wel bevroren is, mag je het ook langzaam onder de kraan laten ontdooien. Dan de kraan steeds iets warmer draaien.

Je laatste vraag kan ik niet zo goed beantwoorden, want ik werk geen hele dagen. Je kunt wel vlak voor je gaat werken voeden (ook al is het nog geen tijd) en meteen als je je zoon ophaalt. Dat scheelt alweer 2 voedingen. En misschien kun je in meerdere momenten kolven? Waarschijnlijk kun je genoeg kolven, ook al doe je dit in minder momenten dan dat je zoon zou drinken. Maar misschien dat een andere mama dit beter kan beantwoorden.

3. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke bedankt nmv, hier kan ik wat mee! Ik voed ook zelf als ik ergens naar toe ga hoor. Maar ik vroeg het me meer af voor als het een keer echt onhandig mocht uitkomen..

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Wat betreft het kolven op je werk..kijk even wat uitkomt. Voor jou is 3 x wat korter kolven wellicht beter dan 2 x een lange zit.
    Uiteindelijk wijst het zichzelf wel. Het is even uitproberen wat voor jou werkt.
    Mocht je toch een klein dipje ervaren kan je gewoon thuis wat extra aanleggen of een keertje extra kolven. Het is soms zoeken naar een nieuw evenwicht.

5. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Zoe!

Deel Deze Pagina