Overstappen op Nutrilon standaard 1 in plaats van Hero: hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door JustMe1986, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustMe1986

2 sep 2014
    90
    0
    6
    Ok, toch even vragen omdat ik zoveel tegenstrijdige berichten hierover heb gekregen.

Onze dochter is op 14 augustus geboren en bleek na 2 dagen borstvoeding geprobeerd te hebben, niets binnen te hebben gekregen. In het ziekenhuis hebben we haar vervolgens Hero vloeibare voeding gegeven. Thuis zijn we daardoor direct overgegaan op Hero nummer 1, standaardvoeding.

Nu geven wij liever Nutrilon standaard 1 omdat dit praktischere verpakkingen zijn. Daarnaast is Hero hier vaak uitverkocht, zeker nummer 1.

Onze kraamhulp had aangegeven dat we direct over konden stappen, dus zonder overwennen. We hadden dus al Nutrilon 1 in huis gehaald en Hero 1 was nagenoeg op. Toen hoorde ik van onze verloskundige dat dat niet zomaar kon en dat we steeds één schepje moesten vervangen. Dus... weer een verpakking Hero 1 in huis gehaald.

Aangezien onze dochter ook 1 schepje van Nutrilon Omneo krijgt tegen darmkrampjes, is het overwennen van Hero 1 naar Nutrilon 1 wel wat omslachtig. Dat zou namelijk betekenen dat we korte tijd 3 voedingen moeten mixen. Dit kan natuurlijk, maar praktisch is het niet.

Wat is handig? Overwennen of pas overgaan zodra Hero 1 volledig op is? Ze heeft op dit moment nagenoeg geen darmkrampjes meer trouwens... dat ene schepje lijkt voldoende te zijn en wil ik uiteindelijk ook vervangen door Nitrilon 1 zodra het pak leeg is.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0

Goedenavond,

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina