Ineens onzeker...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mommy2010Tony, Apr 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy2010Tony

Mommy2010Tony Actief lid

Apr 22, 2012
    269
    0
    0
    Mijn cyclus is al 2 jaren exact 28 dagen en mijn eisprong vindt altijd exact op dag 14 plaats (ik voel hem altijd).
    Deze maand zijn mijn vriend en ik begonnen een tweede kindje te krijgen en nu heeft mijn eisprong ineens pas op dag 20 van mijn cyclus plaatsgevonden. Wij hebben rondom en op deze datum geklust maar nu lees ik overal dat je bevruchte eitje dan geen tijd heeft om zich in te nestelen.
    Het maakt me onzeker en ik ben bang dat het zo zal blijven. Hebben nog meer mensen hier ervaring met een korte lf? Zijn er mensen die alsnog zwanger geraakt zijn? of mensen waarbij de cyclus weer normaal werd?
    Zondag a.s. 6 mei zou mijn eigenlijk NOD zijn ... vraag me af of deze nu ook gaat verschuiven.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Als je eisprong later is geweest kan je nod ook later zijn.
    dus geen zorgen voor nu!
    succes!

3. Mommy2010Tony

Mommy2010Tony Actief lid

Apr 22, 2012
    269
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie...
    Ben blij te horen dat het de NOD ook nog kan verschuiven. Ik ga nu vol spanning aankomende zondag afwachten...

4. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik snap je vraag niet helemaal?

Vorige maand zat mijn cyclus op 39 dagen, dus dat betekent dat ik met mijn eisprong op dag 25 zou zitten.
    Dat is heel wat langer dan gemiddeld, maar de kans om zwanger te raken is net zo groot als iemand met een gemiddelde cyclus hoor.

Als je zeker wil weten wanneer je ei is, kun je beter ovulatietesten gaan gebruiken of tempen.

5. Mommy2010Tony

Mommy2010Tony Actief lid

Apr 22, 2012
    269
    0
    0
    Hoi
    Mijn cyclus is altijd 28 dagen geweest. En mijn eisprong is altijd op dag 14. Dit weet ik omdat ik altijd heel erge pijn heb en ik heb bij de huisarts laten vaststellen dat deze maandelijks terugkerende pijn mijn eisprong is.
    Op dag 28 wordt ik altijd ongi.
    Alleen deze keer is mijn eisprong een week later pas geweest en hierdoor is mijn luteale fase (periode tussen eisprong en ongi) te kort om zich in te kunnen nestelen aangezien ik overal lees dat het bevruchte eicelletje gemiddeld. minstens 10 dagen nodig heeft.
    Ik vroeg me gewoon af of meerdere vrouwen hiermee ervaring hadden.
    Vorige keer ben ik ook gewoon in ronde 1 zwanger geraakt dus ik heb niets te klagen.
    Ach ja we gaan het wel zien.. ik w8 gewoon a.s. zondag even af

6. Alyne

Alyne Actief lid

Apr 4, 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe weet je dat op dag 20 je ei was ipv dag 14? Temp je ovutest je ook?

Het kan zijn dat je ongi deze maand gewoon later is, omdat je ei later is geweest.

7. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ik had ook altijd een standaard lengte van de cyclus. Maar om de een of andere reden is het sinds dat we bezig zijn opgeschoven. Ook had ik zelfs een cyclus die maar liefst 23 dagen duurde ipv 25 (zie onderschrift). En inmiddels zit ik sté vast op 27dagen. Kan door verschillende dingen komen.. stress (bewust of onbewust) kan daar oa. ook een veroorzaker van zijn. Of door verandering in de hormonen. Ik voelde overigens ook altijd mijn eisprong en de laatste tijd niet meer.. terwijl ik toch echt een eisprong heb volgens de ovulatietesten en de temperatuurlijsten.

Een korte LF is mogelijk, maar er zijn ook dames hiermee zwanger geraakt. Niets is uit te sluiten. je bent overigens niet aan het ontpillen ofzo?

Afwachten is het enigste wat je verder kunt doen. Als ik jou was zou ik het wel in de gaten houden door dmv ovulatietesten en temperatuur. Maar dat is pas weer meer van nut voor de volgende ronde. De pijn kan ook veroorzaakt worden door de druk op het follikel omdat het ei gaat springen. Maar dat kan ook later gebeuren. Ik zou mijzelf er niet zo druk om maken, maar kan mij heel goed voorstellen dat dat natuurlijk heel lastig is ;).. veranderingen in je cyclus zijn killing! Succes met wachten in elk geval. Je kunt zowieso een testje wagen de 6e als je ongi er nog niet is.

8. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    innesteling kan al plaats vinden vanaf 4 dpo ... dus hoeft geen probleem te zijn :D

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

geeft toch niet dat het verkeerd is geplaatst
    als je op dag 20 pas je eisprong hebt gevoelt moet je nog 14 dagen bij tellen
    daarna pas gaan testen
    ik zal voor je duimen;)

10. Mommy2010Tony

Mommy2010Tony Actief lid

Apr 22, 2012
    269
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal..
    @alyne. Ik wwet zeker wanneer ik mijn eisprong heb, kan dan namelijk een dag haast niet lopen vd pijn. Hier hebben veel meer vrouwen last van. Dit is uiteraard niet echt fijn maar nu we voor een tweede gaan is het wel handig. Ook had ik ovutestje gedaan van het kruidvat uit nieuwsgierigheid endeze was vetposi.en dat mn ongi later kan komen daar was ik idd benieuwd naar. Thanks
    @biancs, het zal dan idd wel komen doordat ik er ineens mee bezig ben. Dat komt omdat ik het al een tijdje graag wilde maar mijn man niet. Maar voroge maand zei hij ineens schat we gaan ervoor. En dan wil je het gelijk. Zo stom. En aan t ontpillen ik heb deze al 4 jaar niet geslikt en had ook geen spitaal o.i.d dan ga ik maar afwachten idd..bah wachten is niet leuk en al helemaalniet omdat il nu pas een week later kan gaan beginnen met testen ivm late eisprong.
    @missiej, das fijn om te weten bedankt
    @ mv3hartendiefjes, thanks ik hoop dat dat meer geluk geeft. Het zou wel weer.bijzonder als het deze keer ook in een keer bingo is. Dat was bij onze zoon ook. Ik zal t wel laten weten.

11. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Stom is het niet hoor ;). Natuurlijk wil je het liever gisteren dan vandaag! Het is ook een hele stap die je met z'n tweeen maakt. En het liefste ga je er dan gelijk ook goed voor. maar ik merk wel dat de periode dat ik mijzelf echt gek maakte alles juist veranderde. Mijn lF was ook ineens nog geen 10dagen. maar heeft zich daarna gewoon weer hersteld. Ook ik ben al heel wat jaartjes van de pil etc. af en je zou verwachten dat je dan toch een gewone regelmatige cyclus hebt. Een vriendin van mij (die niet met zwanger worden bezig is) vertelde mij ook dat haar cyclus ineens veranderde.

Share This Page