Hallo allemaal, ik heb een dreumesje van 1 jaar en 1 maand. Het is een enorme kwijler, zit altijd met zijn mond open (terwijl zijn neus niet verstopt is want hij slaapt 's nachts met zijn duim strak gesloten in zijn mond) en hij knoeit zo enorm met drinken. Neemt een paar slokken en dan ineens laat ie los en komt er een golf mee. Ik vind ook dat hij wel erg regelmatig koorts heeft. Zo ook nu weer. Ik begin sterk te vermoeden dat het met zijn amandelen niet helemaal ok is. Herkent iemand dit? En zijn er dingen die ik nog kan doen. Ik probeer wel te oefenen met zijn mond maar dat zet niet echt veel zoden aan de dijk. Hij gaat zijn eigen weg
Nee, ik herken het niet. Kwijlen is hier altijd door tandjes. Als hij steeds koorts heeft (38+) zou ik even de huisarts bellen?
Drinkt hij uit een open beker, fles, borst, tuitbeker, wat is het waarmee hij knoeit? Hoeveel tandjes/kiezen heeft hij al? Hier ging dat samen met kwijlen. Als hij koorts heeft is hij dan ook ziek? Mijn dochter heeft regelmatig 38.0-38.5 als ze verkouden is + hoesten, maar is dan niet ziek.
Als er langdurig koorts is (dus boven 38 graden) moet je echt even huisarts bellen hoor. Van thuisarts.nl: Is uw kind jonger dan 2 jaar met alleen koorts? Bel dan de huisarts en vraag of u de urine van uw kind kunt laten controleren. Probeer wat urine in een schoon potje op te vangen. Als dat niet lukt kunt u bij de apotheek afplakzakjes kopen om de urine op te vangen. Is uw kind ouder dan 2 jaar met alleen koorts, ga dan na 2 dagen naar de huisarts voor controle.