Wat wel of juist niet te vragen bij 1e verjaardag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sunnybaby, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Kleintje wordt binnenkort 1 en ik vind het zo lastig om te bedenken wat we hem zullen geven / aan de visite vragen. Ik zie genoeg leuke dingen (ook in andere topics hier), maar ik vind het zo lastig om te bedenken wat hij het komende (half) jaar zal gaan kunnen en wat voor speelgoed daarbij leuk zal zijn.

Wat zijn (grote en kleine) dingen die volgens jullie leuk zijn om te vragen voor een 1e verjaardag. En wat heeft je kind gehad waar hij nooit iets mee heeft gedaan?

Ik zat zelf trouwens te denken aan een smart trike (zo'n driewieler met duwstang). Dat kan al wel toch?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

is ook moeilijk vonden wij ook. We hebben in de speelgoedwinkels gekeken wat we leuk vonden en waar Emma nog een tijd mee kan spelen.

we hadden een ballentent gevraagd, een boerderij, een kegelspel van sesamstraat, boekjes (voorlees), badspeelgoed. Met dit speelgoed kan ze een hele tijd vooruit. We hebben nu een deel van het speelgoed opzij gelegd anders is het veel te veel) zo kan je ook afwisselen.

van ons had ze een setje van Little People gekocht, ook iets waar veel kinderen leuk mee spelen volgens mij.
    Zo'n driewieler kan al wel hoor, echt fietsen zit er nog niet in, maar je kan ze al wel duwen enzo, Wij hebben van de buren ook hun oude driewieler gekregen is erg leuk.

Wij hadden voor Emma een schommel en een zandbak gekocht. Waren allebei niet duur dus ook leu kom te vragen anders.

Je kan natuurlijk ook een bedrag vragen voor op de spaarrekening van je kindje

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij vragen in ieder geval van Little People (of je kan ook Duplo vragen of houten blokken) aan iedereen die niks weet. Daar heb je kleine, goedkope setjes van (5-10 euro), maar ook duurdere dingen (20-50 euro), en dan kunnen we een beetje sparen!

Daarbij kopen wij of vragen wij aan 1 van de opa's en oma's om een loopfietsje te kopen. Ze kan nu net los stappen (een klein beetje), dus dat leek me wel heel leuk. Zo eentje: De Houtenspeelgoedmarkt Kan ze misschien nu nog niet, maar dan heeft ze nog iets voor over een poosje.

Verder inderdaad boekjes (Nijntje!!) of een groter voorleesboek met meerdere verhaaltjes. Als mensen niet zo echt iets durven kopen, dan vraag ik liever een waardebon van een speelgoedwinkel of boekenwinkel ofzo. Ohja, en een DVD van de Teletubbies of Nijntje. Dat wordt volgens mij steeds leuker dan!

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Zo'n houten loopfiets hebben wij als kraamcadeau gehad, dus die staat al een jaar te pronken in zijn kamer :).

Waardebonnen, geld voor de spaarrekening e.d. zou ik heel graag krijgen, maar zo zit mijn familie helaas niet in elkaar. Ik ben eerlijk gezegd al blij als ze überhaupt vragen wat hij wil. Daarom wil ik graag wat goede hints gaan geven ;).

Is Little people nou net zoiets als Duplo of iets heel anders? En kunnen ze daar echt al snel mee spelen? Het enige dat hij nl op dit moment met speelgoed doet is kijken hoe het smaakt en schudden of er geluid uit komt. Kan me dus nog niet zo goed voorstellen dat hij al snel snapt wat poppetjes en boerderijen zijn. (Of onderschat ik nu mijn eigen kind ;).)

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Little people is zoiets als duplo, maar dan rondere vormen en zachter plastic. Julia stopt de poppetjes ook in haar mond en kruipt er mee rond, maar over een half jaar is dat waarschijnlijk alweer heel anders!

Ohja, en nog een leuk idee: een serviesje of andere dingetjes om mee te doen wat jij doet. Dat wordt ook leuk over een poosje.

6. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0

dan zou ik wel eentje nemen waar voetsteuntjes opzitten dat je kindje niet gelijk hoeft te trappen en waar een rand omheen zit dat je kindje er niet af kan vallen zeg maar,

en die zijn meestal al te gebruiken vanaf 10 maanden
    als je op intertoys kijkt en dan trike invult zie je een voorbeeld

verder zijn leuke dingen een loopwagen

dingen om te stapelen.
    houten puzzel met van die knopjes erop.

of een leuk vooleesboek

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik dacht ook meteen: loopfiets, loopkar, boekjes, houten puzzels, duplo, blokken. Ik heb hier trouwens ook little people en mijn zoontje vindt het wel leuk, maar alleen omdat er een muziekje inzit. Ik weet niet of dat altijd zo is eigenlijk.

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Heeft zo'n loopkar nog heel veel meerwaarde als hij al een loopfiets heeft en een blokkenwagen? De blokkenwagen kan hij dus wel achter zich aantrekken als hij goed loopt, maar je kan er niet op steunen zoals bij een loopkar/duwkar.

Die Little People klinkt idd wel leuk om te vragen en het voordeel is ook dat je dat in alle prijsklasses hebt.

Wat betreft boekjes. Ik heb een heleboel boeken voor als hij groter is met echt voorleesverhaaltjes en zo, maar eigenlijk heel wenig die nu al leuk zijn. Wel wat stoffen en badboekjes, maar ik zoek iets wat nu al leuk is om aan te wijzen, voor te lezen of woordjes te 'oefenen'. Hebben jullie nog boekentips?

9. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Ik dacht ook gelijk aan puzzels (met nopjes) en bijvoorbeeld een vormenstoof. Dat zijn dingen waar ze een hele tijd plezier van hebben.

Een glijbaan (als je een tuin hebt).

Leuke boekjes: kiekeboe poes (en je hebt nog meer versies). Mijn dame is er al maanden gek van. Verder heb je een groot vierkant voelboek, 'Het grote welterustenboek' heet het volgens mij. Te koop bij de prenatal. Nijntje doet het hier ook altijd goed.

Alvast veel plezier op zijn 1e verjaardag!

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het grootste succes hier is zo'n kindersofa. Daar gaat ze steeds in zitten om bv te drinken, boekje te lezen..
    Wat verder leuk is (maar waar ik zelf niet aan gedacht heb) zijn bv een mini-stofzuiger, servies en dat soort dingen, waar ze papa en mama mee kunnen immiteren.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat betreft boekjes: wij hebben vooral van die stevige kartonnen boekjes zodat meneer zelf kan lezen. Ik heb er ook wel een paar waar je dingen in kan schuiven of voelen, maar die gaan eigenlijk altijd stuk omdat hij er te hardhandig mee omgaat. Maar misschien is die van mij een uitzondering hoor ;)

Een loopkar is inderdaad een beetje overbodig als je al een trekkar en een loopfiets hebt. Buitenspeelgoed is trouwens ook een goede tip. En inderdaad kindermeubilair, zoals een tafeltje met stoeltjes.

12. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik geloof dat ik een beetje onderschat wat mijn zoon de komende tijd nog gaat leren. Ik dacht nl. dat serviesjes, stofzuigers en andere 'nadoendingen' pas vanaf een jaar of twee interessant waren. En meubeltjes eigenlijk ook.

13. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Serviesjes vind ze hier nu al een paar maanden erg leuk. Ze schenkt ook echt thee in, met een psssssst geluid. Zo grappig. Ik heb ook al een hele tijd een klein tafeltje met twee kleine stoeltjes staan, sinds de box weg is (met 1 jaar ofzo). Zit ze ook al een tijd aan en is ook een leuk kadootje om te vragen. Geloof 15 euro bij Ikea voor een setje. Stofzuiger vind ik ook een goed idee. Hier heeft ze van het weekend met een stoffer de tuin aangeveegd... hahaha

14. 19linda85

19linda85 Actief lid

Feb 23, 2010
    205
    0
    0
    Misschien een extra tip: op www.lijstje.nl kan je een verlanglijste bijhouden. En die kan je ook mailen naar mensen en dan kunnen ze afstrepen wat ze al gekocht hebben. Of handig voor jezelf om bij te houden voor als mensen vragen of je nog wat weet. Ik ben het nu ook al bij gaan houden voor als ik dingen zie. Anders vergeet ik het vast weer.

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Wat hier een succes zijn is loopauto van cars. Hij vindt het geweldig om daar op te zitten. Driewieler, little people (vindt de poppetjes geweldig), houten blokken, auto's en een activiteitenboom met geluid en ballen.

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb ook een verlanglijstje gemaakt..

kan ik dit zo aan mensen sturen? of komt dit erg brutaal over?... moet ik iets veranderen?

WilGraagHebben.nl - Wish

17. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het gewoon lekker doen! Kunnen ze mooi zelf kiezen wat ze leuk vinden, toch?

18. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ligt vooral een beetje aan de gebruiken in jouw familie. Ik zou hier bij mijn familie niet mee aan moeten komen, maar die vragen sowieso nauwelijks wat ik wil. Als je denkt dat jouw familie hier geen problemen mee heeft moet je het vooral doen. Je zou eventueel nog wel wat duidelijker kunnen zetten dat je het vooral leuk vindt als ze komen (staat nu pas op het laatst).

Maar ik heb ff een paar dingen aangeklikt en dat waren wel meteen heel leuke cadeaus! Dus bedankt voor de inspiratie. Hoe ben je op dit lijstje gekomen?

19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Een heel actueel onderwerp hier, want onze kleine meid wordt donderdag één jaar! Van opa en oma krijgt ze zo'n smartbike. Een mega kado dus en eigenlijk vinden we dat te duur, maar we zijn er wel blij mee, want Esmae is gek op dat soort dingen. Van de andere opa en oma krijgt ze waarschijnlijk een ballenbak. Verder heeft ze alvast een doos met blokjes gehad, kan ze uren mee spelen. Wat ze verder krijgt, zien we wel. Zelf hebben wij een avond-voorleesboek gekocht van stevig materiaal en een eenvoudig huisje waar vormen-blokjes in kunnen. Even iets zonder geluidjes zeg maar... haha. En eerder hebben we al een zwembadje gekocht en een helm voor op de fiets (dat is meer voor ons..)

Het is wel zo dat we naaste familie wel overleggen wat we graag voor haar willen hebben. Niet alles natuurlijk, maar de grote dingen wel. Juist omdat het een hoop geld kost allemaal en het zo zonde is als ze er niets mee zou doen. De kleine tussendoortjes overleggen we niet, dat moeten ze zelf weten :) Er is zo vreselijk veel te koop wat leuk en nuttig is!

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier waren vooral Little People en Duplo favoriet!
    Ze hebben bij de Intertoys nu leuke setjes van LP (animalville) in de aanbieding :)

Loop/duw wagentje, ballentent, muziekinstrumenten, poppenwagen vindt ze ook erg leuk!

Share This Page