kleertjes wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joycje, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik denk dat dit onderwerp hier wel mag..

Vraag me af hoe heet jullie de kleertjes max wassen. Ik heb voor Mike best veel witte shirtjes enz. ook rompertjes en slabbetjes..

Ik was het zelf op 40graden intensief programma. Maar Krijg dan niet echt de vlekken eruit bij de hals.. Hebben jullie suggesties?

Of wassen jullie de kleertjes hogere temp?

Of gebruiken jullie speciaal vlekkenmiddel oid.. Help!!!!!!!!!!!

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik smeer vlekken in met ossengalzeep en dan op 40gr. (kleertjes dan) bad en beddengoed op 60 Gr. Kookwas

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik was alles van Tycho op 30 of 40 graden. Ligt eraan welke was ik draai op dat moment. Ik was alles van hem met onze was mee. Het beddengoed doe ik op 60 graden.

Vlekken behandel ik eerst met iets van shout of vlekverwijderaar, maar gelukkig is dat hier niet echt aan de orde.

xxx

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    lees mee...heb het zelfde probleem...

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik was alles op 40 graden en beddengoed en hydrofielen op 60 graden.. Kreeg laatst de tip om klein beetje witte chloor bij de was te doen om vlekken eruit te krijgen...

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik doe hydro's met de handdoeken ed op 60 soms zelfs 90

kleertjes gewoon 40...anders ff met vlekkenspul vantevoren laten weken

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik doe de kleertjes op 40 graden, wel wit alleen met wit en daar doe ik dan oxi action bij. Daar heb ik ook dat vloeibare spul van wat je direct op de kleding kan doen. Bij erge vlekken er op doen, ff laten intrekken en dan gelijk wassen. Geen wondermiddel, maar het helpt wel goed.

Rompers en aerosleepovertrekken was ik op 60 graden. De hydrofielen meestal ook maar zo nu en dan was ik deze op 95 graden om ernstige vlekken eruit te krijgen. Lukt ook nog niet altijd, maar het echt erg is, dan koop ik gewoon nieuwe ;).

Oh ja, gebruik wel altijd vloeibaar wasmiddel van Robijn of Ariel, werkt wel goed.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Gebruik ook altijd vloeibaar wasmiddel, en als het nodig is vlekkenspul. Bij de witte was doe ik er altijd een beetje van die vanish bij. Ik was de kleertjes op 30 gr. en beddengoed en hydrofiel luiers op 60 gr. Soms als het te vies is was ik kleertjes mee op 60 gr.

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    thanks voor de tips ik zal maar eens wat vlekkenmiddel erbij gaan doen eens kijken of dat wil helpen. Vind het zo zonde van zijn mooie kleertjes..

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Witte rompertjes en shirtjes gaan hier meestal met de 60 graden was mee.
    Vlekken smeer ik in met ossengalzeep hoewel ik het ook wel eens vergeet. Meestal wordt het wel weer schoon.

11. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik was de meeste dinge op 40 graden. Kleertjes dan en als er nou echt vlekken in zitten dan zet ik het ff op de week met een goedkope versie van vanish van de lidl. Werkt net zo goed vind ik. Daarna gewoon ff in wasmachine. Zelfs bananen wortel en macaroni vlekken in de slabbers gaan er zo uit.
    Hydro en beddengoed gaat op 60 en soms op 90.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kleertjes gaan op 30, witte shirtjes, rompers, slabbers op 60. Vlekken smeer ik vaak even in met ossegal. Slabbers gebruiken we trouwens niet meer, we hebben nu zo één met een plastic gootje.

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    rompers, lakens en hydrofielen op 60
    Kleertjes op 40

Indien vlekken; voorwas.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kleertjes op 40 graden, lichte kleuren apart van donkere kleuren.
    Hydrofielen gingen gewoon mee met de handdoeken op 60 graden en vttt op 90 graden.

Zitten er erge vlekken op de kleding of bijvoorbeeld door een knoeiluier poep in de romper.... niet laten indrogen!!!! Direct in een emmertje en inweken evt met een beetje wasmiddel.
    Daarna vlak voor de wasmachine wat wasmiddel direct op de vlekken aanbrengen..... wassen maar.
    Dit werkt 95% van de tijd.

De overige 5% gaan nogmaals deze procedure door..... lukt het dan nog niet??? jammer, maar afhankelijk van kledingstuk gaat het weg of dan maar in de "oudekleren" dus bij knoeiboel dingen mag het dan weer aan :)

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij smeren de vlekken in met spul van de Wibra (weet even niet meer hoe het heet maar zit in een gele spuitflacon) en we wassen meestal op 40 graden.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lichte kleertjes behandel ik 's avonds met Shout vlekkenmiddel, dan laat ik het een nacht intrekken en gaat het 's morgens de wasmachine in op 40 graden.

Slabbers gooi ik altijd bij de handdoeken, die was ik op 60 graden.

Zo krijg ik eigenlijk alle vlekken er wel uit.

Deel Deze Pagina