dilemma: famillie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MaMa, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik zit even in dubio, wij hebben al een hele tijd (meer dan een jaar) geen contact meer met aangetrouwde zus van mn man. Is het een en ander aan vooraf gegaan (alles moest van onze kant komen) en waren het zat. Toen wij stopten met contact zoeken was het duidelijk dat er inderdaad nooit eens iets vanuit hun kant komt.
    Ze weet waarschijnlijk niet eens dat wij een kleintje verwachten, tenzij ze het via via hebben gehoord. Hebben in elk geval nooit blijk gegeven dat ze het weten.

Nu is de vraag: stuur je in zo'n geval wél of géén geboortekaartje? :(

Ik vind een geboortekaartje toch een soort van uitnodiging om op kraamvisite te komen. En dat betekend dat als wij het sturen wij wéér de eerste stap richting contact zetten.
    Wij zijn eigenlijk van mening dat het nu wel eens vanuit hen mag komen.

Aan de andere kant het is niet dat we ze haten, en vind het op die manier ook sneu om ze als enige uit de familie geen kaartj te sturen.

Maar heb zelf het idee dat ze er toch niets mee zullen doen, dus is het ook wat zinloos om te sturen (kaartje kost toch weer geld..) Mogelijk krijgen we een appje met gefeliciteerd, maar kan me haast niet voorstellen dat ze komen.. In al de tijd dat we hier wonen hebben ze het hele huis nog geen 1 keer gezien, en dat is toch al heel wat jaartjes.

Dus ja lastig..

2. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Zelf zou ik er wel een sturen. Op die manier valt jullie in elk geval niks te verwijten, en als ze misschien toch niet eens komen, wat maakt dat ene kaartje dan uit. :)

3. Love20

Love20 Lid

9 apr 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hier ongeveer hetzelfde probleem maar dan met de zus van mijn man. We zien haar ook maar 1 of 2 x in het jaar namelijk met kerst en verjaardag schoonouders. wij moeten altijd bellen om te vragen hoe het gaat zelf zal ze dat nooit doen of ze zegt ik bel terug maar vervolgens is dat weer een paar mnd later. Alles moet ook van onze kant komen en na 11 jaar zijn we er klaar mee. Echter sturen we haar wel een geboortekaartje het blijft toch familie want anders krijg je daar weer ruzie over en daar heb ik totaal geen zin in!

Ik zou zeggen stuur haar een kaartje misschien dat ze toch langskomt en anders heb jij vanuit jouw kant toch alles gedaan om contact te zoeken en kunnen ze daar niks over zeggen.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je er wel eentje moet sturen. Niet sturen vind ik de deur dicht doen, alsof je laat weten dat je ze niet meer erbij rekent zeg maar. En ik vind persoonlijk dat je altijd de deur naar familie op een kier moet laten staan. En ja, een kaartje kost geld.......2,50 per kaartje hoogstens?? Dus dat is natuurlijk geen argument.

En ik vind een kaartje sturen trouwens ook geen uitnodiging om langs te komen of dat het dan weer contact van jullie is. Je laat gewoon weten dat je een kind gehad hebt, klaar.

Wij hadden trouwens een zelfde soort dilemma. Nou ja, was dus voor mij geen dilemma. Maar de broer van mijn man is gescheiden en we hebben geen contact meer met zijn ex-vrouw. Wij sturen haar wel een kaartje, ik heb geen reden om er geen te sturen, ze heeft me nooit iets aangedaan.

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    oke unaniem wel een kaartje dus ;) ik zet haar erbij op de lijst, zal ze nog raar opkijken als ze niets wist en ineens leest dat het kind er is..

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik.zou niet sturen. Mijn hele familie krijgt geen kaartje. Ik hoor of zie ze nooit dus waarom moet ik.dan een kaartje sturen

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Inderdaad, ik zou alleen kaartjes sturen naar mensen waar ik contact mee heb. Als ik heel de familie af moet gaan ben ik nog wel even bezig.

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    hier beetje zelfde verhaal wij sturen hun geen kaartje
    we vinden het wel goed zo !!!

9. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    hier eenzelfde geval maar dan met mijn eigen vader.
    er zit een heel verhaal aan vooraf en die zal ik je besparen. maar in het kort komt het erop neer dat ik tijdens mijn eerste zw.schap contact heb gezocht. dat ging 2jaar goed en vervolgens heb ik niks meer gehoord. ik stuur hem wel een kaartje om hem de kans te geven zijn 4e kleinkind te leren kennen (al weet ik dat ik van hem niks hoef te verwachten) maar die keus laat ik in dit geval weer bij hem.
    dus wel een kaartje maar geen verwachtingen

10. rums

rums Niet meer actief

Jep wel sturen zodat je niets te verwijten is.
    Wij hebben zo'n 75 kaarten verstuurd en gelukkig is niet iedereen op visite geweest :$

11. Lief82

Lief82 Lid

10 feb 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd wel sturen, lekker de eer aan jezelf houden! En de kosten zijn t ook niet. Hoe jammer het ook is dat er niks van hun uit komt, geen reden om hetzelfde te doen.. Succes

12. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ach, ik zou er wel eentje sturen hoor. Je geeft zelf aan dat er geen ruzie ofzo is 'gewoon' geen contact meer en geen interesse van hun uit. Zie het dan gewoon als een 'op de hoogte brengen' van de geboorte. Doen ze er verder niets mee, prima toch, heb je jezelf ook helemaal niets te verwijten en op 1 kaartje komt het vast niet aan. Ik denk ook dat geen kaartje sturen een beetje de deur dicht doen is.

Wij zelf hebben zo goed als geen relatie met de gehele 'vaders kant' van mijn man. Zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij klein was, in begin ging hij nog bij zijn vader maar door diens alcoholverslaving zijn er ontzettend veel dingen gebeurd waardoor hij op z'n 12 e bij zijn moeder is gaan wonen en geen contact meer had met zijn vader en dus ook niet meer met tantes/ooms/nichten/neven etc. We hebben pas terug een beetje contact met hen sinds we zo'n 2-3j terug uitgenodigd zijn voor het feest van zijn opa die 80 werd en hij wou graag iedereen erbij. We zijn dan ook gegaan, en het contact met de tantes etc liep goed, alleen vaders doet altijd maar vervelend. We hebben ze vorig jaar ook een uitnodiging voor onze huwelijksreceptie gestuurd en ze zijn bijna allemaal gekomen, behalve zijn eigen vader. Ondertussen nog naar 2 babyborrels gegaan. Er is verder dus zo goed als geen contact maar straks krijgen ze wel allemaal een geboortekaartje. We verwachten niet dat ze komen of een kaart sturen maar ze zijn wel welkom als ze zouden willen (behalve zijn vader wil hij niet meer zien) en dan zijn ze in elk geval op de hoogte van hun nieuwe nichtje/neefje ;)

13. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Hoihoi,

Mijn vriend en ik hebben door omstandigheden geen contact meer met zijn ouders, al een jaar niet. Is op sommige momenten heel pijnlijk.
    Zij weten ook niet dat ik zwanger ben, en zijn broers/zussen evenmin. Toen ik een ernstig ongeluk gehad heb, heb ik ook geen kaartje of iets gehad. Met mijn verjaardag ik ook niet, en hij wel. Als je ze tegenkomt, zwaaien ze niet eens.
    Toch stuur ik hun lekker een kaartje met kerst en verjaardagen. Kan mij het schelen. Dan wel een verjaardagskaartje met een poes erop, weet dat ze daar een hekel aan heeft. Máár; ze kan er niets van zeggen. Want ik stúúr tenminste iets. Sterker nog, kan het niet laten om hem persoonlijk in de brievenbus te gooien. Ik voel me dan een goed mens, haha.
    Wij vertellen zijn broers/zussen wel dat ik zwanger ben, al hebben we daar ook amper contact mee. Dan horen zijn ouders het op die manier wel dat ze opa en oma worden. Verder heb ik er echt schijt aan. En mijn vriend al helemaal, overigens.

Doe waar je jezelf goed bij voelt!

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Naja als ik denk wat is nu de intentie van een geboortekaartje: je wil de ander laten delen in je geluk.. maar als je al van te voren weet dat de ander geen interesse heeft in je geluk of ongeluk voor wie stuur je het kaartje dan nog? Alleen voor jezelf, om jezelf beter te laten voelen? Hoeft natuurlijk niks mis mee te zijn maar is dan wel vrij nutteloos..

We sturen ook al een paar jaar geen kerstkaart meer, reden; we krijgen er ook nooit 1 van hun..
    Blijkbaar hebben ze dan geen interesse in de kaart anders zouden ze zelf ook wel wat sturen.

Zelfde met verjaardagen, als je de verjaardag van ons niet belangrijk genoeg vind om te komen als je ben uitgenodigd, waarom zou dan de verjaardag van de ander wel belangrijk zijn?

Een kaartje sturen kan overigens nooit kwaad, beter ene keer te veel een kaartje gestuurd te hebben en die in de prullebak belandt dan een keer te weinig. maar het geeft wel een dubbel gevoel als jullie begrijpen wat ik bedoel.

En als je iemand al zo lang niet spreekt.. tsjah het blijft famillie maar naar vage bekenden uit het verleden van bv school stuur ik ook geen kaartje

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

mja ik zou er even over nadenken. Hoe groot schat je de kans in dat ze gelijk voor je deur staat als je een kaartje stuurt? Als de kans niet zo groot is kun je er wel 1 sturen.

16. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48

Vind ik ook!

17. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Een kaartje is altijd wel netjes. Al is het enkel uit beleefdheid.
    Of zij erop ingaan, de gelegenheid aanpakken om wél eens het contact vanuit hun kant te laten komen, is aan hun.

Deel Deze Pagina