Mijn rechterhand is ineens helemaal opgezwollen (voornamelijk de vingers) en tintelt helemaal. Ook is hij knalrood van kleur. Lijkt wel of ik ineens vocht vasthoud. Mijn linkerhand niet. Ik kan nu de verloskundige niet bereiken, maar vrees het ergste. Kan iemand mij geruststellen? Of moet ik de huisartsenpost bellen? Ik heb verder geen klachten, maar het is zo ineens gekomen, dat ik gelijk aan zwangerschapsvergiftiging dacht. Heb vandaag behoorlijk veel zout gegeten (niet een klein beetje maar echt veeeeel te veel). Kan ik hierdoor pre-eclampsie krijgen?
Toen ik ging opzwellen tijdens mijn pre-eclampsie hield ik overal vocht vast. Dus mijn gezicht, mijn handen mijn voeten. Vocht vasthouden is een heel normaal zwangerschapskwaaltje. Ik denk dat je verloskundige je vast wel wilt zien morgen maar ik denk dat het geen zw. vergiftiging is. (Ik had achteraf gezien ook nog heel wat andere aanwijzigingen)
Ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad en dat kwam echt niet door teveel zout eten. Wel moest ik matig zijn met zout. Als je echt zwangerschapsvergiftiging hebt dan ben je echt wel ziek. Ik had erge hoofdpijn, torenhoge bloeddruk, bovenbuikpijn (bandgevoel), sterretjes zien en uiteindelijk vocht vasthouden. Ik denk eerder dat er wat beklemd zit in je hand (heet dat niet carpale tunnelsyndroom?) of dat je een ontsteking hebt. Voelt hij ook warm aan? Kun je het spoednummer van de vk niet bellen? En anders de huisartsenpost. Denk niet dat je iets ernstigs hebt, maar zou het wel even late zien. Sterkte!
Ben vandaag even langs de vlos geweest. Ze vond het goed dat ik even langs wou komen. Ik houd in één keer heel veel vocht vast, in mijn handen (sinds gisterenavond) en vanochtend waren ook mijn enkels en gezicht ineens gezwollen. Ze heeft mijn urine gecheckt, dat was goed, en de bloeddruk was wel iets hoger dan normaal (120/80) maar niet zorgwekkend volgens haar. is het wel normaal om nu al vocht vast te houden? Dat komt toch pas meestal in de laatste weken?
Ik dhield ook al vrij snel veel vocht vast. maar waarom eet je in godsnaam zoveel zout als je zwanger bent? je weet dat het niet goed is.
Weet ik, normaal hou ik er ook wel rekening mee, maar ik had Pringles gekocht en de hele bus opgegeten, was te zwak om het te weerstaan
Nou ik hoop voor je dat je idd. gewoon al vroeg in de zw.schap vocht vasthoudt en dat het verder niets ernstigs is. Maar het zal wel niet. Anders had je echt wel meer symptomen en een hoge bloeddruk. Kan me trouwens best voorstellen dat je de pringles in een keer hebt opgegeten...niets menselijks in ons vreemd, hoor! Ik kan ook af en toe zo'n megatrek in chips hebben en dan is het idd. moeilijk te weerstaan...Maar van die ene keer zal het heus niet komen! Volgens mij moet je dan standaard veel zout eten in je zw.schap. Sterkte!
[-X foei hahah ..... ik snap je ik had geluk dat ik helemaal niks geen zout wilde in mijn zwangerschap alleen maar zoet.
ik hield ook al vroeg vocht vast....ik heb ook erg dikke handen en ook voornmamelijk de vingers ook bij mij tintelen ze heel erg en zijn ze soms erg doof. Mijn gyn heeft gezegd dat het het ''carpaal tunnel syndroom'' kan zijn, dat komt vanuit je pols het wordt dan bekneld waardoor je hand en vingers opzwollen en gaan tintelen. Nu krijg ik ook al olifant enkels
ik draag mijn ringen vanaf week 12 al niet meer ! en mijn laarzen krijg ik ook al sinds die tijd niet meer dicht .... heb het nog nooit nagevraagd zal wel goed zijn neem ik aan dat je vocht vast houdt hoort er toch bij ..... of ben ik nu te makkelijk ofzo...