Hoeveel gekolfde melk drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door anna6, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Hallo Linda en Ilse,

Ik heb een vraagje; aanstaande donderdag avond hopen mijn man en ik voor het eerst samen een avondje uit te gaan. Ons zoontje is dan ruim 6 weken. Omdat hij om de 4 uur borstvoeding krijgt moet hij bij de oppas één keer drinken.
    Ik had al begrepen dat het dan verstandig is om 's morgens na de eerste voeding nog wat te kolven. Rens drinkt altijd maar één kant, is het dan verstandig om ook alleen diezelfde kant te kolven als waar hij gedronken heeft? (ivm meer aanmaak)
    En als hij de gekolfde melk uit een flesje drinkt hoeveel cc moet hij dan hebben met bijna 7 weken?

Verder heb ik uit de eerste en tweede week nog gekolfde melk in de diepvries, kan ik die melk nu nog geven, of zijn de voedingsstoffen van die melk dusdanig anders dat het beter is om het weg te doen?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Met vriendelijke groet,
    Anna

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Anna,

Je kunt als je 's morgens kolft ook best wat uit de niet gedronken borst kolven; dat is drie uur later wel weer op peil. Mocht er onvoldoende melk zijn voor hem dan kun je altijd de andere borst nog aanbieden.
    De melk die nu uit je borst komt is het meest geschikt en afgestemd op je baby, maar de afgekolfde melk in je vriezer is ook goed voor hem. In ieder geval beter dan kunstvoeding. Zo moet je het ongeveer zien.

Hoeveel melk je moet geven weet ik niet, je baby mag ook dan drinken naar behoefte. Probeer het maar eens uit met 140 of 160 ml. Je ziet dan vanzelf voor een vogende keer of het wat meer of wat minder moet zijn.

groet
    Linda

3. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Hallo Linda,

Hartelijk bedankt voor je antwoord! Het is zo lastig allemaal als je er zelf geen verstand van hebt! Maar we gaan het waarschijnlijk wel redden zo.

Groetjes, Anna

Deel Deze Pagina