Ik ben bijna 22 weken zwanger van ons eerste kindje. Het is onduidelijk of ik zelf ooit de waterpokken heb gehad, waardoor we er van uitgaan dat dat niet zo is. Nu heeft het dochtertje van een teamgenoot de waterpokken en vraag ik mij af of ik besmet kan raken met de waterpokken, als ik in contact kom met mijn teamgenoot? Zij heeft zelf wel al waterpokken gehad. Ik moet zondag weer volleyballen en vraag mij af of het verstandig is mee te doen.
Waterpokken en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Ik zou denk ik ook even vermijden, je weet niet wat de gevolgen zijn voor je kindje, maar ook als je t zelf krijgt geen pretje nu
Vermijden. Ik heb toevallig de VK gebeld omdat ik hetzelfde heb. Zij raadde aan dergelijke situaties te vermijden.
Je kan ook even je bloed laten prikken en laten onderzoeken of je antistoffen hebt voor waterpokken. Ik dacht ook dat ik het nooit gehad had, maar ik blijk gelukkig wel antistoffen te hebben (en maar goed ook, want mijn twee-jarige zoontje heeft het zelf zojuist gekregen).
Ik zal ze toch even vermijden hoor. Ik ben nog maar pril zwanger maar bij mij heerst het op het werk. Maar heb zelf vroeger de waterpokken gehad en tot 13 weken ofzo kon het geen kwaad had ik gelezen
Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk nog een bevriende verloskundige en bevriende arts geraadpleegd en de meningen waren toch wat verdeeld. De verloskundige raadde het inderdaad af, de arts achtte het risico erg klein (maar er is wel een risico). Uiteindelijk besloten niet mee te doen. En over een paar weken moet ik toch nog een keer bloed laten prikken, dan vraag ik wel of ze op de waterpokken kunnen testen!!