slaap-eetpatroon 10 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merel80, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Mijn zoontje slaapt prima, alleen is hij vaak ruim voor een voeding wakker en na een voeding valt hij als een blok in slaap. Hij slaapt zo'n 2 uur per slaapje. 'Hoort' het niet andersom te zijn? (en ja...elke baby is natuurlijk anders, dus er hoort niets ;)). Gevolg is namelijk dat als hij wakker wordt en hij heeft nog geen honger dat het soms nog wel een 1 a 1,5 uur duurt voordat hij wel honger heeft en tegen de tijd dat hij wil drinken is hij zo moe dat hij veel minder drinkt. Eerder een flesje geven werkt niet, dat accepteert hij niet of hij drinkt dan zo weinig dat hij de hele dag om kleine beetjes komt. En als hij wel na een voeding wakker is, is hij veel gezelliger dan andersom. Moet ik hier wat mee of gewoon zo laten?

2. tulip

tulip Niet meer actief

meestal is het wel anders ja. Veel kinderen slapen tot de volgende voeding, spelen daarna even en gaan dan weer naar bed. Wat je zou kunnen proberen, als jij het wil veranderen is dat je probeert hem langer dan die twee uur te laten slapen. Dus als hij wakker wordt een speentje geven (als hij die heeft)of even over zn bolletje of rugje aaien zodat hij weer in slaap valt.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Merel, wij hebben dit nu ook met Ben, hij is morgen 10 weken. Wel komt hier sinds een aantal dagen duidelijkheid en vastigheid in de voedingstijden: 04:00, 08:00, 12:00, 16:00, 20:00 en dan rond 23:00 uur laatste fles. Daar ben ik al heel blij mee. Maar hier dus ook soms dat hij zijn slaap niet goed pakt of wat dan ook na de fles of na 45 minuten slapen toch TE wakker wordt en het niet meer lukt te slapen en dan in een verkeerd ritme komt. Volgens mij komt het vanzelf wel allemaal. Je kan toch na de ochtend fles weer beginnen met de juiste volgorde? Soms loopt het gewoon niet lekker maar verwacht dat het rond 3/4 maanden wel beter gaat. Ben heeft ook gewoon veel last van reflux en krampen wat ook niet helpt en dat is hopelijk over een maandje of zo over.

Succes, Charlie

4. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @Tulip: dat hebben we allemaal al geprobeerd. Heel soms lukt het, maar meestal wil hij echt niet meer slapen. Leg hem vaak wel in de draagzal en soms slaapt hij dan wel nog een tijje en dan kun je het ritme weer een beetje omdraaien en is hij niet meer zo moe.

@Charlie: Mijn zoon heeft ook last van reflux. En dan vooral last van geirriteerde slokdarm. hij heeft daar nu een drankje voor. Het kan idd best zijn dat hij daardoor steeds vroeg wakker wordt. Ik denk dat we ook niet meer kunnen doen dan wat we op het moment proberen, maar soms wordt je er wel wanhopig van, zeker als je zo'n moe koppie ziet.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja ik ken het, ik kreeg laatst op mijn donder van het CB en ze zei: hij is nu heel moe....ja dat weet ik ook wel!! Hij kreeg toen ook zijn prikjes en door de verhoging heeft hij twee dagen heerlijk geslapen! Moet zeggen dat het hem uiteraard veel goed deed en hij had weer kleur op zijn gezicht.

Ik probeer nu zo veel mogelijk naar hem te kijken, voeden, luier verschonen en even spelen en 'praten' en zodra hij gaapt weer zijn bedje in...vaak is dit na een uur ongeveer, wat wel inhoud dat hij dan soms te vroeg wakker wordt inderdaad maar dan zit hij rustig in zijn wipstoel of zo zonder te huilen om voeding, in dat opzicht is hij wel ideaal...

Wat ik wel vaak merk is dat hij dan voor dat hij in bed gaat nergens last van heeft en heel tevreden bij me ligt of op het aankleedkussen maar zodra hij in bed ligt is het kronkelen en krampen....en onrust. Terwijl hij op het aankleedkussen precies zo ligt....het blijft een gegis van wat er nou steeds aan de hand is...nou ja, het zal wel loslopen als de krampjes over gaan.

Ben krijgt nu Nexium. Heeft Zantac geprobeerd en losec mups ook. Hopelijk slaat dit snel aan.

Succes, Charlie

6. misa

misa Niet meer actief

Hebben wij ook heel lang gehad..! Maakt ja niets uit, als je kindje tevreden is en goed drinkt.

7. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    'goed' om te horen dat ik niet de enige ben! Ik ga maar proberen naar hem te kijken. Moe is moe natuurlijk. En dan maar niet echt proberen daar in te gaan rommelen. Hij drinkt de laatste 2 dagen wel apart:D, de ene voeding 200 ml, de volgende voeding opeens maar 100. Maar aan het eind van de dag is het toch wel een behoorlijke hoeveelheid totaal. En gisteravond dronk hij maar 80 ml (de voeding daarvoor 200) en wij dachten dat hij dan wel heel snel weer wakker zou worden. Maar nee...meneer slaapt opeens 9 uur achter tot de volgende ochtend! Dus daar is ook geen logica in te ontdekken.

Deel Deze Pagina