Ineens overdag niet meer willen slapen (1jaar en 3 maanden oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentes, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Vandaag is ons dochtertje al vanaf 7:45 wakker, nu om 15:30 nog steeds!

2 weken geleden sliep ze 's ochtends nog 2 uurtjes (+- 11:00 - 13:00) en soms eind van de middag nog een hazeslaapje, daarna een weekje gehad dat ze om ongeveer 12:30 ging slapen dus ik dacht dat ze over zou gaan op 1 slaapje.
    's nachts slaapt ze 12 a 13 uren.

Maar nu wil ze gewoon echt niet slapen, zit nu ook rustig in haar stoel uit het raam te kijken.

Maar hoort ze niet gewoon nog overdag even te slapen? Ze is nog maar zo jong! (1jaar & 3maanden)

Vandaag 2x geprobeert haar een dutje te laten doen maar zodra ik de kamer verlaat gaat ze staan en huilen...

Wie heeft advies/ervaring etc?

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    hoi,

ik heb helaas geen tips,maar ik ga ook even mee lzen. onze dochter deed rond 12 uur nog een slaapje van 1 a 2 uur en opeens is hte voorbij. ze is de laatste dagen ook wat ziekjes en je zou verwachten dat ze nu wel weer gaat slapen, maar ook niet. 's avonds slaapt ze van 19.00 tot 7 a 8uur

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is vaak een fase. Maar er zijn inderdaad kindjes die al jong hun dutje overslaan. Mijn dochter begon met 1,5 te kloten met dutjes en slaapt nu meestal niet meer overdag. Maar op zo'n leeftijd zijn die paar maanden idd een groot verschil. Als ze niet zeurderig of zielig is, en het volhoud tot een uur of 18.00 dan kan het natuurlijk prima! Misschien plakt ze er een uurtje aan vast 's nachts en slaapt ze klokje rond + 1? Hier wel soms.

Deel Deze Pagina