Kledingmaat vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SterretjesMama, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hoi moeders,

Ik koop eigenlijk nooit kleding een paar seizoenen vooruit maar, met alle opruiming nu en de baby aankomd winter op komst (en dus minder tijd om te shoppen ;)) wil ik morgen toch wat proberen in te slaan voor dochterlief!

Ben alleen erg aan het twijfelen over welke maat.
    Op dit moment is ze 15 maanden en draagt bovenkleding maat 80 en onderkleding maat 74/80 (spijkerbroekjes en rokjes maat 80 is vaak nog te groot).
    Wat zou ze aankomend eind herfst en de winter dragen voor maat? Krijgt ze straks nog een groeispurt of valt dat vaak wel mee in het 2e levensjaar?
    Vind het erg moeilijk.

Iemand een idee?

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje van 7 maanden oud heeft dezelfde kledingmaat als je kindje,
    Voor haar heb ik 86 en maat 92 ingeslagen.
    In dec word ze 1 jaar en denk dat ze dan in maat 86 zit.

Groter dan dat durf ik niet te kopen,
    Bang dat ze er dan in de verkeerde seizoen in kan.

Suc6 met shoppen ;) ze hebben al een hoop moois in de winkels.

3. singa

singa Niet meer actief

Mijn dochter is nu 18 maanden en zit nu met shirtjes in maat 86. Met broeken zit ze tussen 80 en 86 in (heel handig).
    Ze is sinds vorig jaar oktober maar 2 maten gegroeid.
    Ik denk dat ik zelf alles maat 86 ga kopen. Ze groeit niet zo hard meer. Ook komt ze qua gewicht niet meer zo hard aan door al dat rennen.

4. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mijn meisje wordt in oktober 2 en ik heb voor komende winter 86 en 86/92.. Ik denk dat je met een ruime 80 of normale maat 86 wel goed zit.. Maat 92, is hier echt nog veel te groot. Mila is nu ongeveer 82/83 cm.

5. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    ik heb maat 86 tot februari ingeslagen ( dan word ie 18 maanden) en hij draagt ze nu al.
    binnekort ga ik maatje 92 inslagen kleren van februari tot augustus.

dus ik haal winter en zomerkleren

6. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de herfst/winter een maatje groter gekocht dan ze nu heeft. Heb meer kleding voor de herfst gekocht, omdat ik ook bang ben dat ze er met de winter misschien niet meer in past..
    En als ze er nog wel in past, kan ze het aan met een vestje er over of een maillotje eronder ipv een legging :)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Iedereen zei tegen mij dat ze wel een poos in maat 86 en 92 zaten, maar rond januari is ze naar maat 86 gegaan, ergens tussendoor weer naar 92 en nu heeft mn dochter ( van 20 maanden ) al enkele kledingstukken in 98 aan... Hier was er dus totaal niet op te rekenen. Wel zijn dingen als spijkerbroeken, rokjes rompers en longsleeves natuurlijk het hele jaar door te dragen. Die had ik dus ook lekker ingeslagen op een kledingbeurs. Nu voor buikbaby heb ik vooral heel veel broekjes en rompers uit de uitverkoop.

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn dochter is nu (bijna) 19 maanden en zit nu in maatje 74. Ik denk dat ze na de zomer naar maatje 80 gaat. Dus ik heb voor de winter maatje 80.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Curve doortrekken geeft vaak nog de beste indicatie.

Maar het kan natuurlijk af gaan wijken. Ik dus niet complete garderobe's in slaan, maar het bij een paar dingen houden. Beetje zonde als ze er straks niets van aan kan omdat ze wat minder of (en dat is vervelender) juist meer gegroeid is.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier zit ze al een hele tijd in 86, soms 92 en soms nog 80!
    Met name broekjes die ze vorig jaar al in maat 80 aan had kan ze dit jaar nog aan!
    En wat vorig jaar jurkjes waren zijn nu tuniekjes :D

In jouw geval zou ik met name maat 86 kopen en misschien aantal dingen 92. Heb hier ook al een winterjas in de kast hangen van de uitverkoop voor komende winter, maat 92/98.

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik lees mee ;)

Ons zoontje zit nu een tijdje in 80 en heb al een paar dingen maat 86. Maar een winterjas durf ik nog niet te kopen. Vooral omdat dit toch een wat duurdere aankoop is en echt seizoensgebonden (al duurt we winter altijd erg lang naar mijn gevoel.
    Maar ben bang dat straks alle leuke betaalbare jassen weg zijn.... hmmmm dillema!!

12. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties! Daar kan ik wat mee :D

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    fijn dat gokken he

moet zeggen toen ik zwanger was heb ik dus heel goed gegokt want ik heb vorig jaar de zomersolden dingen gekocht voor dit jaar de ' zomer' en heb goed gegokt :)
    nu je hebt een meisje en ik heb het idee dat je daar minder verkeerd mee kan kopen
    vb jeansrokje kan winter en zomer he, de zomerse kleedje doe ik nu aan met body lange witte mouwen onder en een witte legging onder. is het wel warm dan zonder iets onder.

hier is ze dus 1 jaar en draagt maat 80, JBC leren koop ik 86 al ( vind het iets kleiner uitvallen) , nichtje van 8 maand heeft maat 80 overgeslagen, want die zit nu al in maat 86. wel grappig in het begin heeft nichtje alles van mijn princes aangehad en binnekort kan mijn meid alles van nichtje gaan aandoen :)
    dus ja je kan verkeerd gokken. nu mijn schoonzus koopt niks op voorhand dus had ze ook geen maat 80 liggen. ik heb nu van de zomersolden maat 92 gekocht voor volgende zomer ben benieuwd :)

gr

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou voor 86 gaan, dat zal ze in het najaar zeker passen. Het gaat niet meer zo heel hard na dat eerste jaar. Julia zat bij ons in 74 met een jaar, met 1,5 in maat 80 en met 2 jaar in maat 86. Nu draagt ze 92.

Ik zou dus op die leeftijd uit gaan van ongeveer een half jaar per maat, en dan na de 2e verjaardag nog iets langer.

15. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hmmm als ik de lengte curve van de online groeigids aanhoud zou onze uk in november zo'n 83 cm zijn.
    Wat zouden jullie doen qua winterjas?? Ik ben zo bang voor een "net" te kort jasje wat dan zo koud is in de onderrug. En er moet natuurlijk ook nog een trui onder.... pffff, lastig hoor...

Die van ons is namelijk 5,5 cm gegroeid tussen de 14 en 18 maanden (4 maanden dus)

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou nog even wachten met kopen. ;)

Nadeel van winterjassen vind ik dat ze vaak heel verschillend vallen. Kan soms zomaar een maat of soms zelfs twee maten schelen. En ze kunnen ook heel breed of juist heel smal zijn...

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hoeveel maten groeien ze nog vanaf dat ze 7 maanden zijn?
    Heb leuke Monnalisa kleertjes gezien voor de winter,heb nog geen winterjasje,ze heeft nu van broekwn maat 74 en van jurken maat 80 en van bovenkant 74/80. Dan toch een 86 aanschaffen?

Deel Deze Pagina