ineens overgeven..what to do??!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door an12, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    #1 an12, 12 okt 2014
    Laatst bewerkt: 12 okt 2014
    Mn dochtertje word volgende week 2 jaar.
    Nou was er vanmorgen helemaal niets aan de hand. Ik ben weggegaan vanochtend, belt mn man om 10 over 10 dat ze aan het overgeven is. Ik als een gek weer naar huis. Binnen een half uur heeft ze alles eruit gegooid..volgens mn man was ze helemaal ontroostbaar (volgens mij vrij logisch want ze heeft nog nooit overgegeven).
    Mn man wilde s ochtends ranja voor haar in doen, maar dat mocht net van haar. Ze heeft de laatste tijd wel meer van die gekke kuren, dus mn man heeft daar geen aandacht aan gegeven en gewoon de ranja in de beker gedaan. Ze wilde het niet echt drinken..maar ook dat doet ze wel vaker..(aan het eind van de ochtend drinkt ze dan soms ineens haar beker leeg). Mn man vroeg of ze een koekje wilde..nou ze is (net als haar moeder:p) helemaal gek op koekjes..na 2 hapjes kwam ineens alles eruit!!! Daarna wilde ze na bed. En toen kwam ik thuis (baal baal baal!!)
    Ik voelde aan haar voorhoofd maar ze was niet warm ofzo. Ze heeft vanmorgen echt niets geks gehad.
    Ze heeft een spierwit bekkie...vind het zo zielig!! Ze is nu lekker gaan slapen..af en toe maak ik haar zachtjes wakker. Maar heb nu wel het idee dat ze warmer word..wil haar over een kwartiertje denk ik toch uit bed halen om even te temperaturen.

Ik snap niet waar dit ineens zo vandaan kan komen...is dat normaal bij die kleintjes?? of is het toch verstandig dat ik even de huisartsenpost bel?? En wat zal ik haar straks te eten geven als ze honger heeft, beschuitje ofzo??:(
    Hebben jullie tips?!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ze voelt zich niet lekker.. misschien iets onder de leden.

Temperatuur in de gaten houden en wel gewoon eten en vooral drinken blijven aanbieden. Mischie vragen waar ze wel.zin in heeft. Mocht ze een (buik)griepje krijgen dan is het van belang dat ze "iets" eet en blijft drinken. Mijn ha zegt altijd dat het dan even niet uitmaakt wat dat is als ze maar iets binnen krijgt.

hier werkt goed:
    Sap naar keuze
    Geroosterd broodje
    vla of yoghurt

beterschap

3. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    o ze is gek op toetjes..zal ik straks even proberen. Ze had 38.6 net. Heb r een zetpil gedaan.
    Pff ik weet normaal altijd wel mn hoofd koel te houden..maar ik was het ff verloren volgens mij ;)

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als een gek naar huis snellen omdat je kind overgeeft terwijl je man thuis is, heel sneu natuurlijk maar relax ;) ...zoiets komt vaak ineens opzetten. Lekker vertroetelen, laten slapen, laten drinken (thee/water/bouillon) en als ze wil eten zou ik denk ik eerst iets van een beschuitje/cracker/soepstengel proberen, of zuivelproducten zo lekker vallen bij een buikgriepje betwijfel ik...beterschapjes!

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Zo wat een paniek.. Je kindje heeft buikgriep, als ze wilt slapen dan lekker laten slapen, en niet steeds wakker maken?!
    Haar eerst maar even geen eten geven, en alleen af en toe een paar slokjes water, anders komt het er steeds weer uit, buikje heeft rust nodig.
    Als je weer begint met wat eten dan eerst maar een droog beschuitje en slappe thee.

Succes, rustig blijven en de troep opruimen ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lekker laten slapen, als ze wakker is goed laten drinken en vooral niets opdringen aan eten. Ze geeft het zelf wel aan. En dit is heel normaal bij die kleintjes. Grote kans dat ze morgen nergens meer last van heeft.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Buikgriepje zo te lezen. Dat gaat van zelf over. Mijn zoontje heeft het vorige week gehad.

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier is het al 2 keer raak in 4 weken tijd. Allebei de keren dat hij 's nachts ineens begint te spugen. 4 weken geleden was het op vakantie. Spugen en ineens hele hoge koorts. Veel geslapen en rond 1500 uur was het ineens over en kreeg hij weer praatjes. Vrijdag op zaterdagnacht was het ook spugen. Maar 's ochtends was het helemaal over.
    Als hij spuugt krijgt hij iig geen melk. Slappe thee of appelsap. Beschuitje of geroosterd broodje met een beetje suiker. En tussendoor een droog koekje. Zo weinig mogelijk zware dingen.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou me maar niet zo druk maken, kinderen worden wel eens ziek. Gewoon laten slapen, haar te drinken/eten geven wat ze wil en een zetpil zou ik achterwege laten als haar temperatuur niet de pan uit rijst, 38.6 vind ik nou niet bepaald schokkend. Koorts is juist, als het niet te gek wordt, een nuttig ding.

Al met al...relax, ze is gewoon wat ziekjes.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zoals iedereen al zegt....

Niets aan de hand, waarschijnlijk zal ze nog een paar keer spugen, misschien ook niet en is het morgen weer over
    Lekker laten slapen, drinken, misschien wat fruit oid
    En de zetpil achterwege laten tot ze echt koorts krijgt...

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier betekend overgeven dat ze de volgende dag ziekjes/grieperig is.
    lekker veel laten rusten en drinken. misschien als het wat rustig blijft een crackertje geven en dan rustig eten weer wat opbouwen.
    beterschap, is nooit leuk als je kleine ziek is.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit is nu gewoon een echt virusje, buikgriep genaamd. Lekker laten uitzieken, en niet zo in paniek schieten joh.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Vooral drinken is belangrijk!
    Eten mag ze alles waar ze zin in heeft, en probiotica geven om buikje op rust te brengen.
    Aldus de tips van onze kinderarts vorig jaar.

14. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik zou dr ook niet dwingen om te eten, wanneer kinderen (of wij) zich niet lekker voelen kunnen ze ook gewoon geen trek hebben wat logisch is. Is echt geen ramp als ze 2 dagen niets eten bijv. Gewoon om de zoveel tijd wat drinken aanbieden, komt goed.
    Kindjes kunnen ineens overgeven ;) ze kunnen het trouwens ook als "wapen" gebruiken wanneer ze iets moeten eten/drinken wat ze niet willen heb ik vaker gehoord.

15. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Als het alleen spugen is is het over 2 dagen over. Vandaag zal ze al haar drinken er ook weer uit gooien. Alleen kleine slokjes water proberen. Morgen zal ze wel trek hebben maar als je het dan voor haar zet zal ze het niet echt eten. Dinsdag gaat ze dan waarschijnlijk meer eten maar is 'smiddags nog weer snel moe. Zo gaat het hier vaak.

Ons meisje had het laatst ook, met 38.6 en erg moe, veel slapen. Hier had ze ook erge hoofdpijn erbij.

Beterschap

16. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Bedankt voor jullie reacties. Het gaat al stuk beter. Helemaal in paniek was ik niet..maar zat wel ff helemaal in de stress. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik zelf niet thuis was.
    Wij aten tussen de middag vlees. .had voor haar beetje bouillon en vla. Ze wou niks eten maar ze wilde wel mijn vlees...maar niet gegeven. Tot ze bijna ging huilen omdat ze echt mijn vleesje wou..uiteindelijk heeft ze 6kleine stukjes gehad..Daarna haar vla opgegeten die ze toen wel wou. En een beker ranja heeft ze ook al opgedronken. Ze heeft ook geen koorts meer nu..en ze begint alweer lekker te spelen.
    Komt wel goed hier:)

17. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zeker geen melkproducten geven, daar ga je vaak alleen maar harder van spugen. Bovendien irriteren die je slijmvliezen wat weer een vervelend gevoel kan veroorzaken.
    Sapje, beschuitje, kaakje, en als ze niks wil eten niks laten eten.
    Drinken is belangrijker! En inderdaad, niet panieken en lekker laten slapen!

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent helemaal in de stress omdat je kind overgeeft en snelt naar huis en geeft even later wel vlees? I'm lost... Als iets zwaar op de maag ligt is het wel vlees!

Zolang ze drinkt is het goed. Een kind kan prima enkele dagen zonder eten.

Deel Deze Pagina