Dit vind ik toch zo raar! Ons zoontje doet al een tijdje aan buikschuiven dus we leggen hem voornamelijk op zijn buikje op de grond. Toen hij nog niet aan het buikschuiven was, kon hij heel goed van zijn rug naar zijn buik draaien en andersom ook. Nu legden we hem weer eens op zijn rug neer en wat blijkt nu...hij weet niet meer hoe hij van zijn rug naar zijn buik moet draaien/omrollen! Dat is toch gek? En als ik er zo over nadenk, rolt hij ook al een tijdje niet meer van zn buik naar zn rug. Moeten we ons nu zorgen maken? Ik ga hem nu maar weer steeds op zn rug leggen, net zo lang tot hij het weer doorheeft!
Dat weet hij nog wel hoor, maar sinds hij het buikschuiven heeft uitgevonden is omrollen wss teveel moeite Je zult merken dat je kindje elke keer wanneer hij wat nieuws ontdekt het andere geleerde wat meer links laat liggen, omdat dat andere veel interresanter is.. En wanneer je het echt niet vertrouwd, bel dan even de hulplijn van het cb, daar zijn ze voor hoor...
Hier ook hoor! herken het ook van de oudsten. Beebje kon omrollen van buik naar rug met 11 weken, veel gedaan. Toen heeeel lang niet, en sinds een paar weken weer volop. Ook kan ze goed rollen van rug naar buik. Ze heeft het een paar keer gedaan, en nu ineens niet meer. Alsof ze het niet meer weet. (of ze vind buiklig niet fijn?) Je doet er niks aan, vooral niet forceren, het komt vanzelf terug als het het nodig heeft andere vaardigheden te leren. Als hij bv vanuit buiklig wil gaan zitten heeft het een goede rotatie nodig, dat lijk op terugrollen. Dat komt dan vanzelf weer. Dussss, niet bang zijn, echt heel normaal, komt goed!
Nou denk dat ik toch maar even ga bellen met het CB. Heb hem net op zijn rug gelegd en allerlei dingen waarvan ik weet dat hij die echt wil hebben, net buiten zijn bereik gelegd. Hij heeft een uur liggen brullen zo'n beetje maar wist echt niet meer hoe hij het moest doen. Das toch gek?
maar vertrouw je gevoel! Het zou anders zijn als hij nu ineens bv geen goede spierspanning meer zou hebben. Zo ontwikkelen kinderen zich nou eenmaal. En zeker als ze iets niet zo lekker vinden liggen enz, dan rollen ze daar niet heen. Ben wel heel benieuwd wat t cb zegt! Houd je ons op de hoogte?
Hier hetzelfde als bij zusje, zie boven; mijn dochter rolde ook van buik terug naar rug met een week of 11. Toen idd heeeeeel lang niet, en pas met een maand of 6 kon ze echt consequent en heel goed alle kanten op rollen. Heb er niks van begrepen destijds, maar het komt blijkbaar vaker voor!
Nou heb nog niet gebeld. Hem met hem geoefend gisteren en als ik hem een klein beetje help met zijn armpje, kan hij het wel! Is het dan gewoon luiheid vraag ik me af? Nouja, als het over een week niet beter gaat, ga ik bellen.
Hier is het hetzelfde. Toen ze kon oprollen wilde ze nog geen tel op haar rug liggen. Sinds ze kan kruipen/buikschuiven hebben we haar veel op haar buikje gelegd. Legde haar laatst op haar rug en toen moest ze toch wel even oefenen om weer op haar buik te komen. Uiteindelijk is het wel gelukt. Zou het gewoon even in de gaten blijven houden en weer lekker met hem oefenen en dan doet ie het vast binnen de korste keren weer uit zich zelf.