Wanneer 2e proberen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stringetje, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Nu onze dochter vier maanden is vraag ik me het weleens af: 'wanneer zullen we voor een 2e gaan? (Als het ons gegund is.)'

Ik ken de voors en tegens en bij iedereen spelen er weer allerlei factoren mee. Zo duurde het bij mij een dik jaar voordat ik zwanger raakte. Zullen we daarom nu eerder gaan beginnen dan iemand die heel snel zwanger raakte?

Soms zie ik het ineens voor me 'jaaa nog een baby erbij' en soms denk ik 'poeh ik vind dat ik het nu al druk heb'. ;)

Meer dames die in deze 'fase' zitten en wat zijn jullie gedachtes/ wensen?

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.119
    293
    83
    Zo zat ik tien maanden geleden ook. Ik wilde ook erg graag een 2e, maar wilde ook genieten van mn dochter. Daarnaast gaf ik bv en ik wilde stoppen zodra wij voor een 2e gingen. En stoppen wilde ik nog biet. Daarnaast wilde ik mn lichaam de tijd geven om te ontzwangeren. Ool was ik bog bezig met een studie
    Toen ik mn scriptie af had zijn we begonnen voor een 2e. Dochter was toen dik 11 mnd en wat ben ik toch eigenlijk blij dat ik gewacht heb. Ben enorm moe en misselijk. De studie had ik er dan amper bij kunnen doen.

Maar voor iedereen is het anders. Wees er ook van bewust dat het nu wel snel raak kan zijn. Maar er zijn er zat meer hoor. Dus doe wat voor jou goed voelt.

succes met het makrn van de keuze.

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik had het met 3-4mnd ook wel, maar mede omdat ik heimwee had naar t zwanger zijn en een echt net pasgeboren baby, op den duur zakte dit gevoel af na een jaar erover gehad wanneer we voor een tweede gingen, pas als dl 2 jaar zou zijn, nu had ik tot precies de 2e verjaardag geen cyclus, werd pas na 2 jaar de 1e keer ongesteld

Misschien wel een voordeel geweest omdqt ik t anders denk ik heel moeilijk had gevonden om met een cyclus te moeten wachten tot we coor een tweede gingen..

Geduld kan een schone zaak zijn dl heeft 3 jaar op zich laten wachten en deze uk dus precies een jaar.. Maar nu achteraf is het makkelijk gezegd ben ik blij met t leefdtijdverschil

Wat je voor jezelf moet nagaan is, waarom wil je er direct voor een 2de gaan. Je kan er niet vanuit gaan dat t een jaar duurt, het kan minder maar ook meer, maar is dat de juiste motivatie???

4. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Jullie slaan precies de spijker op z'n kop. Misschien heeft het ook wel met de hormonen :p te maken dat ik hier nu mee bezig ben. Een leeftijdsverschil van 1,5 jr ofzo lijkt me leuk maar je kunt niet alles sturen. Gelukkig ook maar al zou dat soms fijn zijn.

Deel Deze Pagina