Hoeveel melk?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Foxter, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal!

Sterre moet over 5 weken voor het eerst naar het kinderdagverblijf, dus ik ben een voorraadje aan het maken (bv dus). Ik weet niet precies hoeveel ze drinkt per voeding. Hoeveel cc melk gaven jullie mee toen jullie kindjes zo'n 12 weken waren? Dus hoeveel voor een hele dag zeg maar, van 7 tot 18 uur. Dan weet ik een beetje hoeveel ik minstens moet kolven, want ik krijg nog niet de hele voeding eruit..

alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Marijke

2. sung

sung Actief lid

Oct 19, 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hoi,
    Mijn vriend geeft de kleine elke avond een flesje. Al voordat hij een dag naar de opvang ging om te oefenen. Toen hij 2,5 maanden was, dronk hij 8x per dag. 's Avond dronk hij ongeveer 80 a 100 ml. Nu drinkt hij rond de 120. Net wat hij nodig heeft. Soms veel minder, soms meer. Ik heb er nu 140 ml in.

Hij dronk in het begin zo om de 3 uur. Dat waren voor mij zo'n 3 a 4 flesjes per dag, afhankelijk van hoe laat hij 's ochtends eet. Ik heb op het kdv een stuk of 5 bevroren melk staan en neem elke week bevroren mee die ik weer achteraan in hun vriezer zet. Dan heb je altijd genoeg.

Ik zou gewoon oefenen met het flesje, want dan is je kindje de fles gewend en drinkt zonder dat je je zorgen hoeft te maken. Dan heb je meteen zicht op hoeveel ze ongeveer drinkt.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ze drinkt altijd verschillend, dat is het probleem.. Vaak wil ze 'savonds maar 40 cc, maar soms ook ineens 100 cc.
    Sterre drinkt trouwens maar 5 keer, dus ik denk dat ik gewoon maar een lading daar neer zet, en dan zie ik het wel..

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik zou sowieso proberen de aankomende dagen na 1 of twee voedingen wat te kolven zodat je productie wat hoger komt. met kolven haal je er vaak in het begin minder uit.

Ik gaf altijd 1 voeding meer mee als dat Dano dronk. uit de fles lijken ze meer te drinken en langer tussen de flesjes te laten, en een bevroren voeding voor nood. die ging daar de vriezer in.

Al hoor je ook weleens dat sommige kindjes het moeilijk vinden alleen uit de fles en daardoor vaker kleinere beetjes drinken op het KDV

5. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan drinkt op dit moment 150 cc uit de fles. Ik neem aan dat het per kind verschilt, hoe vaak ze drinken en hoe zwaar ze zijn. Jonathan drinkt 6 keer per dag en weegt 6,5 kg.

PS Jonathan is nu 10 weken en 3 dagen oud.

Share This Page