hoi hoi vandaag heb ik me dochtertje opgegeven voor de peuterspeelzaal ze wordt zaterdag 2 jaar mama helemaal trots natuurlijk nu was er vrijsnel plek geloof ik het maakten mijn dan ook niet uit welken dagen of ochtenden/middagen waar er ple is voor haar wat betalen jullie aan de peuterspeelzaal per maand?
Isabella gaat vanaf september. Dan is ze bijna 2,5. Wij moeten 50 euro per maand betalen voor twee dagdelen.
Mijn zoontje is afgelopen dinsdag voor het eerst geweest. Hij is 28 maart 2 geworden. Zit er over te denken om het voor een half jaar stop te zetten. Hij loopt nog niet zo goed, kruipt daarom nog veel. Er zijn 3 of 4 kindjes tegen de 4 jaar en die zijn behoorlijk wild in hun spel. Ben bang dat ze over hem of zijn vingers heen rijden met bv een fiets oid. Ben erbij gebleven, zag dus dat dit een paar keer bijna gebeurde.Hier is het 24 euro per dagdeel per maand. Je moet 11 maanden per jaar betalen. feestdagen en overige vakanties betaal je ook gewoon door. Op die manier is het dus nog duurder.
Jeetje wat goedkoop bij jullie vergeleken met hier. Milan gaat op dinsdagmorgen en vrijdag middag en daar moet ik 77 euro per maand voor betalen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het hier aan de hand van het inkomen is dat wat er per maand betaald moet worden. Maar ik vind het zelf erg duur en aangezien Milan sinds februari dat hij op de psz zit meer vrij is geweest dan daar is geweest. Maar ja hij vind het er super leuk dus dan maakt het me niet zoveel uit.
Hier geldt een vast bedrag, vastgesteld door de gemeente en gaat niet naar inkomen. Wij betalen 41,80 voor 2 ochtenden p/week per maand. 2 Middagen zijn weer zo´n 7 euro per maand goedkoper. Drie ochtenden zost 62,70, 3 middagen 53,85. Twee ochtenden en 1 middag 59,75 , 2 middagen 1 ochtend 56,80 . Als ik zie welke faciliteiten er zijn en hoeveel ze met de kindjes knippen, plakken, kleuren enz, vind ik het niet duur. Ik denk wel dat je kindje er echt aan toe moet zijn aan de psz. In mijn ogen is dat toch anders als de creche, hoewel die van mij nooit daar heen geweest is. Maar ik baseer die mening dan ook op vriendinnen met kinderen op de creche. Daar ligt de nadruk op opvang, logisch natuurlijk. Op de psz ligt de nadruk veel meer op ontwikkeling.