Steeds weer verhoging/koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter was tot 6 maanden een 'niets aan de hand baby' (met uitzondering van problemen na de geboorte).
    Met 6 maanden kreeg ze heel erg waterpokken en sindsdien is het ellende.
    Ze heeft eigenlijk elke dag verhoging/koort. Ergens tussen de 37,8 en 38,5.
    Ik ben er mee naar de huisarts geweest en afgezien van een verkoudheid kon hij weinig schokkends ontdekken.
    Omdat ze toch al wel een tijd verkouden was heeft hij een klein kuurtje antibiotica voorgeschreven.
    Na twee dagen hadden we ons kind weer terug!

De kuur is nu echter 2 dagen geleden gestopt en sinds gisterenavond heeft ze weer verhoging (38,4).

En ik vind dat raar.
    Nu is dit ons eerste kind, dus misschien is het wel heel normaal dat die kleintjes van 'de lucht' al verhoging krijgen.
    Wie kan me geruststellen of er iets zinnigs over zeggen?

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou het van het weekend even aankijken, mocht ze verhoging houden zou ik zeker maandag terug gaan naar de huisarts.

3. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ik zou zeker teruggaan als het aanhoudt. Onze zoon bleek continue oorontstekingen te hebben en had dus ook constan verhging of koorts. Ik bedoel niet te zeggen dat jouw kindje oorontsteking heeft, maarmisschien wel een ander soort sluimerende ontsteking?!

4. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het goed moet zijn moet het na het kuurtje over zijn. Dus waaarschijnlijk heeft het niet goed genoeg geholpen en zou ik terug gaan naar de dokter.

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Een kindje dat continu verhoging of koorts heeft, heeft toch zeker wel ergens last van. Een ontsteking geeft koorts, maar doorkomende tandjes kunnen ook zorgen voor verhoging. Daar heeft ze de leeftijd voor, dus het kan zijn dat dit nu het probleem is. Bij ons kwam ook altijd alles tegelijk, verkoudheid, tandjes, sprongetjes....

Maar houdt het goed in de gaten, want koorts is een waarschuwingssignaal van het lichaam dat er iets aan de hand is.

Deel Deze Pagina