Hoe baby leren brood eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door lindyy, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tim mag nu al anderhalve maand brood eten. Ik mocht hem een korstje geven en daar op laten sabbelen. dat hebben we een paar keer gepropeerd maarhij blijft maar kokhalzen en hij loopt rood aan en lijkt of hij stikt en spuugt dan alles weer uit. ik heb hem ook al een klein stukje van het binnenste van het brood gegeven maar dan gaat het precies hetzelfde. het sabbelen gaat goed tot er een stukje af komt dan begint hij weer. Ik durf het bijna niet meer te proberen......

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik maakte in het begin een papje van het binnenste van het brood met haar melk. Dat lepelen.

Verder is kokhalzen niet erg, zo leren ze te eten heb ik wel eens gelezen. Omdat het kokhalsreflex veel sterker is en meer naar voren zit in de mond. Maar weet het niet 100% zeker.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Blijven proberen... Oud brood is droger en blijft minder makkelijk plakken in de mond, dus dat kan je in het begin geven. Ik ben begonnen met kleine stukjes in zijn mond doen. Nu wil hij niets meer van me aannemen en nam hij laatst opeens een hap van een stukje korst.

4. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    in melk doen en er een papje van maken lijkt mij ook een goed idee. maak je dan hele kleine stukjes?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad.
    Brood is brood en geen pap.
    Kwestie van volhouden tot de kokhalsreflex minder begint te worden ��

6. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    ik ben niet gaan pushen. toen ik merkten dat ze het nog niet opkregen gingen ook kokhalzen en zelfs hun hoofd gingen draaien ben ik gestopt. elke 2 weken probeerde ik het weer is een keer. en opeens toen ze eenmaal gewent waren in stukjes in hun warme maaltijd gingen stukjes brood ook goed., ze zijn nu negen maanden en eten elke dag 1 boterham.

ik zou zeggen het komt echt wel probeer het zo nu en dan een keertje hij is er gewoon nog niet klaar voor..

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Precies dit, er zit ook enorm veel verschil in wanneer ze goed vast voedsel gaan eten. Bij zoon duurde dat echt een hele poos bijvoorbeeld, ook bij hem was een broodkorst geen succes met 6/7 maanden, terwijl dochter van net 6 maanden al heel enthousiast erop los gaat ;), ook net begonnen met groenten a la rapley en daar gaat al zo een halve wortel (een kleine hoor) naar binnen. Bij zoon duurde gepureerd eten ook zeker tot hij bijna 8 maanden was voordat hij veel binnenkreeg.

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik trok hele kleine plukjes brood van een boterham met alleen beetje boter en stopte ze richting haar wang in haar mond. Na een weekje kon ik de stukjes wat groter maken en inmiddels snij ik gewoon blokjes die ze zelf in haar mond stopt.

Gewoon rustig aan beginnen. Korsten waren hier ook geen succes. Nu sinds een week of 2 trouwens wel. laat ik gewoon aan de stukjes zitten.

9. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Vanaf een maand of 7 stukjes tarwebrood met beetje roomboter geoefend. Stopte een stukje in zn wang, dan gaat hij automatisch iets kauwen. Later appelstroop erop en iets grotere stukjes.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Broodkorst was hier ook geen succes. Na een paar weken gewoon brood geprobeerd. Ik maakte er kleine balletjes van en deed die in haar wangzak, zo leerde ze kauwen.

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Broodkorst ging hier altijd prima, gewoon aanbieden en ze het zelf in de mond laten stoppen. Laat het leuk voor ze blijven.
    Het kokhalzen hoort erbij, dat zul je ook nog houden als je straks naar minder gepureerd eten etc gaat. Ze leren er alleen maar van.
    Het is nog slechts bijvoeding dus hij hoeft niet gelijk een boterham weg te kanen hoor ;)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn dochter at tot bjna een jaar geen brood, ze duwde het weer uit haar mond, kokhalsde ook. Ik heb haar al die tijd 7granen pap gegeven en 's middags griekse yoghurt. En brood wel elke dag aanbieden, maar ook ik heb nooit gepusht.
    Ze is nu 3,5 en eet 3a4 boterhammen per dag, maar liever crackers. Sommige mensen houden waarschijnlijk gewoon minder van brood?

(Stomme vergelijking, maar peentjes hoefde ze ook niet en nu nog steeds niet)

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    wij zijn met 8 maand hiermee begonnen. Brood met wat boter.
    Eerst staken we de stukjes zelf in haar mond, afentoe verslikte ze zich dan ook. Maar dat is normaal in 't begin

Nu bijna 11 maand, ze pakt de stukjes zelf en eet haar boterhammetje smakelijk op. Verslikken doet ze niet meer.

Deel Deze Pagina