hoi, weet iemand tot welke leeftijd (in maanden) krentenbaard gevaarlijk kan zijn, schijnt namelijk heel besmettelijk te zijn, en er is weer iemand in de buurt die dit heeft... wist wel dat dit voor pasgeboren baby's gevaarlijk is...
Toevallig heeft mijn neefje (van bijna 2 jaar) een paar weken geleden krentenbaard gehad. En in die periode zijn we met z'n allen op vakantie geweest, maar Esmée heeft het gelukkig niet gekregen (en dat terwijl ze alles van elkaar in hun mond stoppen ) Ik las op het internet dat het alleen besmettelijk is als je in aanraking komt met het vocht uit de blaasjes. En zodra het kindje dat krentenbaard heeft daarvoor een zalfje heeft gehad, dat het al binnen 48 uur niet meer besmettelijk is. Het schijnt het meest voor te komen bij kinderen tussen de 2 en de 12 jaar.
Het is heel besmettelijk! Vooral als je kindje zich bijvoorbeeld gekrabt heeft ,en een kindje met krentebaard gaat van de krentebaardplek naar het krabwondje is het al te laat. Het is namelijk een bacteriele infectie. Het enige wat je kan doen, is alles goed desinfecteren en niet in aanraking laten komen met dingen van de baby als bijv. speelgoed of spuugdoekje.
Het is inderdaad heel besmettelijk. Zo waren er kinderen voor paar jaar terug bij mijn oudste dochter op school ook met krentebaard gecontanteerd, alleen mijn dochter had nergens last van. Maar ik wel! Dacht dus aan mijn hals exceem te hebben, maar binnen no-time kreeg ik allemaal plekken in mijn gezicht. Wat vrezelijk begon te jeuken en begon te bloeden. Bah wat was dat een vies gezicht van die open plekken in je gezicht. Maar naar de huisarts gegaan en gelijk een pencelinezalfje gekregen. Dus het is besmettelijk voor iedereen al komt het veel voor bij kinderen maar ouders kunnen het net zo goed krijgen.