Ineens slaapproblemen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden,

het begon een paar dagen geleden al met de slaapjes overdag.(nou ja 's namiddags)
    Ineens heeel erg huilen bij het in bed leggen, en de seconde dat je haar eruit tilt stil.
    Laten huilen kan ze heeeeeeeeeel lang volhouden, wel een uur ofzo.(langer heb ik niet geprobeerd)Er om de 5-10 min heengaan lijkt het erger te maken.

Nu heeft ze dit dus ineens ook 's avonds.Terwijl ik dit typ is ze echt aan het krijsen.Ik had haar eruit gehaald, omdat ze dus erg huilde en dit normaal niet doe, dus was een beetje ongerust.
    Maar het was meteen stoppen met huilen en alweer een beetje lachen.(dus direct teruggestopt, zodra ze voelt dat ze terug naar beneden gaat begint ze weer te krijsen)
    Ze is echt wel moe trouwens.

Alyna heeft nooit echt gekrijst, behalve als ze goed valt of erg ziek is.

Ik heb dus totaal geen ervaring met deze situatie. :(
    Wat zouden jullie doen?

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hoe oud is ze?

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ow ja sorry, ze is 11 maanden en enkele dagen. ;)

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Niemand?
    Ze heeft gisteren ongeveer 20 minuten gehuild (krijst) voor ze in slaap viel.(ben er niet meer heen gegaan, maar moest echt wel op m'n tanden bijten)

Vandaag tot nu toe geen problemen met de slaapjes...

Wat zou het kunnen zijn?

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    sprongetje!

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Oooooooooooooowww ja de 11 maanden sprong. Was hier ook heel heftig. Geduld hebben, gaat vanzelf weer over.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ze stopt met huilen zodra jij haar oppakt is er niks (ernstigs) aan de hand. Ze probeert je uit.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja dat idee had ik ook al. :) (dat er niks ergs is dan)

Ahaa een sprongetje dus...
    Vreemd hoor, ze heeft van die anderen nooit last gehad. :)

Maar goed om te weten dat het wss dat is.
    Gaan jullie er dan ook niet heen als jullie kindjes zo huilen?

Vind het wel moeilijk, heb gisteren 20 minuten zitten tandenbijten. :)

9. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Als we merken dat er verder niets aan de hand is met ons meisje (nu 1j en 8 mnd) en even bij ons houden helpt niet en het is een paar dagen achter elkaar, dan laten we haar ook huilen.

Net als vanavond dus. Ze lag om 17.15u in bed, maar je hoort al als ze haar speentjes uit bed gooit dat het raak gaat worden. Omdat het al de derde dag op rij was, heb ik haar alleen even toegesproken, speentjes gegeven (die ze dan heel driftig niet wilt en direct weer uit bed gooit) en weer weggelopen. Krijsen dus, na 10 minuutjes weer terug, zelfde ritueel en weer naar beneden. uiteindelijk was het om 19.50u stil.

Soms is het inderdaad tandenbijten, maar als ik eerlijk ben (en m.n. ook als ik zelf heel moe ben, zoals vanavond), dan zet ik ook wel eens de babyfoon zacht en dan heb ik minder problemen mee! Dan ben ik op de één of andere manier 'harder' naar ons meisje toe.

10. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ik bedoel natuurlijk dat ze om 19.15u in bed lag...dat zou wel heeel zielig zijn als ze om 17.15u in bed lag en pas om 19.50 in slaap viel, hehe...maar ik zei al eerder dat ik moe ben!

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn babyfoon kan niet meer zachter, behalve uit. :)

Maar mooie tip, om de 10 minuutjes erheen maar niet uit bed halen ofzo, ga ik proberen mocht het nodig zijn!

Nou, ik heb haar net in bed gelegd.
    Ben benieuwd. ;)

12. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
  13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    11 maanden toch ;)

Hier ook drama geweest en opeens was het over...
    Het is een fase, echt!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb nog niks gehoord :confused:

Guppie; idd 11 maanden ja :)

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    meiden, hier hetzelfde probleem, eigenlijk gaat het al een aantal weken zo, wanneer is het over?

bij ons is het iets anders, ze valt eigenlijk heel snel in slaap maar na zo'n twee uur geslapen te hebben wordt ze wakker en dan begint het drama, ik herken heel duidelijk het heel boos de speentjes overal heen smijten en maar huilen, ik begin altijd met speentje, dan wachten, dan beetje drinken, kijken of ze een vieze luier heeft, maar gisteren ben ik de fout in gegaan :oops: heb haar bij me in bed gelegd, toen was ze stil, maar toen pappa op bed kwam was het feest, ze wilde alleen maar gek doen.
    Dus heb ik haar terug gelegd enja hoor schreeuwen, en brullen niet echt huilen, ongeveer een uur lang, :cry: pappa kwam met het fijne verwijt dat ik haar niet uit bed had moeten halen ja hallo! :( ik probeer toch ook maar wat.
    Uiteindelijk na veel geschreeuw en gebrul en gegrom is ze in slaap gevallen, maar dit lijkt me toch niet prettig in slaap vallen!

en dan denk ik ja ze zal wel wat langer doorslapen maar nee hoor kwart over zes begon het drama weer van voren af aan!

wat moet ik doen wordt er een beetje moedeloos van!

henriette

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Jette; misschien kun je om de 10 minuten gewoon het speentje gaan geven en dan meteen terug weggaan, niks zeggen ofzo?
    Weet het anders ook niet :oops:

Vannacht om 2 uur begon Alyna ook te huilen, maar ik had gehoord dat ze de speen had weggegooid dus ik effe speentje teuggeven.Nu lag ze in zo'n rare positie dat ik haar wel eruit moest tillen en terug goed leggen.Ze huilde gelukkig niet toen ik haar terug legde en wegging, maar ze heeft nog wel 1,5 'gerommeld'. :confused:
    Ze is ook een beetje uit haar hum vandaag, niet helemaal uitgeslapen volgens mij ;)

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja dat deed ik normaal ook maar het is net of ze veel heftiger tekeer gaat, normaal als ik het speentje gaf of een beetje drinken viel ze zo weer in slaap en nu blijft ze huilen of wordt ze zelfs boos en gaat met de spenen gooien!

als ik terug denk is het gekomen vanaf het moment dat ze ziek was, toen moest ze zo hoesten en dat deed haar echt pijn dat kon je aan haar hele hhouding en manier van huilen merken dat ik haar uit bed heb gehaald.
    Volgens mij wil ze dat nu ook gewoon opgepakt worden want dan is ze stil en vrolijk, het is geen honger want ik heb laatst een flesje melk gemaakt maar die gooide ze zo uit bed terwijl wanneer ik haar wat te drinken geef ze dit allemaal opdrinkt.

Nu had ik net contact met mijn kraamhulp, is leuk daar heb ik altijd nog contact mee, maar zij dacht dat het misschien zou kunnen komen dat ze te snel in slaap valt, dan heeft ze nog niet de mogelijkheid gehad om de dag te verwerken, ze is natuurlijk zo moe s'avonds omdat ze s'middags niet meer wil slapen dat ze directin slaap valt.

nog een tip was s'avonds geen tv kijken, wij gevenmeestal de fles voor de tv en dan kijkt ze er ook na, te veel prikkels.
    Dus vanavond ga ik dat allereerst proberen geen tv aan tijdens de fles.

en proberen om de slaaptijd van de ochtend toch meer naar de middag te krijgen.

en ja niet meer haar uit bed halen maar haar wat langer laten mopperen!

in vindt hetmega moeilijk!

henriette

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het is ook moeilijk meid!
    Sterkte!

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja jij ook! :D

ach voordat ze 18 zijn zal het wel beter gaan, nog 17 jaar te gaan hi hi hi, maakt veel goed dat het overdag een schatje is, zo'n vrolijke actieve meid!
    Ik heb dan nog het voordeel dat ze zondagavonds bij mijn ouders slaapt, dus ik heb 1 nacht in de week dat ik even bij kan slapen, dat doet wonderen!

liefs
    henriette

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna is ook zo'n schatje, dan vergeet je het gewoon allemaal effe he?:D

Ze slaapt soms ook bij mijn ouders, dat is wel lekker!
    Alhoewel dat ik moet zeggen dat ik dan niet veel slaap inhaal, dan gaan we meestal uit. :)

Deel Deze Pagina