gewicht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sanna24, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sanna24

sanna24 Lid

Jan 3, 2009
    25
    0
    0
    Onze baby is 7,5 maand en 9305 gram en 68cm. Op het consultatiebureau vinden ze haar "te dik" Dacht zelf dat het mee viel, maar volgens de curve is ze aan de zware kant.

Hoe zwaar is jullie baby?

Ben erg benieuwd....

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is 2cm groter en een kilo lichter (hij is 6,5 maand). Volgens mij is Milan's lengte/gewicht-verhouding wel goed, dus ik denk idd dat ze wat aan de zware kant is. Maargoed, alle kindjes zijn anders toch, ik zou me echt geen zorgen maken.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat lijkt me inderdaad wat zwaar maar wat geeft het? Als ze gaan kruipen / lopen gaat het er vaak zo af!
    Mijn zoontje is 6 maanden en 1 week en weegt ongeveer 8,8 kilo en is 71 cm. 3 cm langer dus en een halve kilo lichter. Hij zit met alles + 1 op de curve

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Tja ze hebben schijnbaar altijd wat te miepen, Louise is nu 83 cm en 10 kilo en die is weer veel te licht...

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sorry.. Fae is 69 cm en bijna 7 kilo. Nu is afgelopen maand door ziekte wel afgevallen in plaats van aangekomen, dus dat speelt natuurlijk wel mee. Anders had ze ws rond de 7400 gezeten denk ik. Maar Fae heeft nu dus echt geen spekjes meer, dus dat is (wat mij betreft) even het andere uiterste voor een baby.

Overigens: De weegschaal geeft niet altijd een goed beeld aan van hoe je kindje er uitziet. Soms zit het keurig verdeelt, waardoor je misschien veel minder opvallend ziet, dat ze relatief zwaar is.

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Die van ons weegt ook ongeveer zoveel, en is rond de 75 cm.

Maar idd, alle kindjes zijn anders toch?!

Met kruipen enzo gaat het 'teveel' (wat in mijn ogen erg meevalt) er wel af. ;)

7. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Met 7 mnd was ons meisje 8,5 kilo en ze zat qua lengte boven het gemiddelde.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,147
    113
    Mijn zoontje is 74 cm en weegt 8500 gram, ook niet echt een zwaargewicht dus.

Maar op het cb 'vinden' ze al snel iets hoor. Te groot, te klein, te dik, te dun.
    Jij weet wat je je kindje te eten/drinken geeft en de ene baby heeft een snellere stofwisseling/is beweeglijker dan de ander.
    Wacht maar totdat ze gaat kruipen en lopen..

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza is 65 cm en weegt 12 pond (6000 gram dus, (ongeveer: heb haar van de week gewogen met onze eigen digitale weegschaal die tot 100 gram nauwkeurig weegt)). 3 kilo lichter dus dan jouw kindje, terwijl Thirza al bovenin de groeicurves zit.
    Maar of je kindje dan te zwaar is of niet, heeft vervolgens ook nogal te maken met de vraag of het FV of BV krijgt... Bij BV gaat het er dan vanzelf wel weer af, dat schijnt met flesvoeding toch een ander verhaal te zijn, met name ook met betrekking tot vetreserves en vetzucht op latere leeftijd...

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    wegen jullie trouwens voor of na de voeding?

11. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Mijn zoontje was bij de laatste metingen ook 7,5 maand, en woog 9275 en was 72 cm lang.

Hij is geboren met 4730 gram, dus was erg flink zeg maar...

Maar nu was ie gewoon goed.

12. acire

acire Fanatiek lid

sascha was toen 70 cm en bijna 9 kilo.
    nu zit ze met haar lengte op de bovenlijn en haar gewicht op de middenlijn.

als ze kruipen en lopen gaat het vet echt wel weg.

het cb moet niet zo zeuren :S het zijn baby's geen modellen.

laatste keer dat mijn zusje (3,5jaar) op het cb was voor haar bmi wisten ze al van tevoren te vertellen dat ze obesitas heeft?is?
    foto in mijn album
    als baby was ze ook 'te dik' volgens het cb, ze is nu gewoon een lange slanke meid.

maar wat ik dus wil zeggen is dat je je vooral geen zorgen hoeft te maken, ze eet toch gewoon?
    je propt haar vast niet vol met koekjes/snoep.

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Inge woog bij 7,5 maanden 7885 gram en was 67,5 cm, allebei net onder of precies op de middenlijn van de curve. En de verpleegkundige durfde nog te zeggen dat ze voor haar lengte wel een beetje te zwaar was!

14. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    dice is 68 cm en weegt 8650gr hij is nu 61/2 maand
    dan zal ik maar niet zeggen welke maat truitjes hij al draagt :oops:

15. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Averie is 8950 gr en 70 cm

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje was met 7,5 maand 73 cm en 10 kilo!
    En het CB vond het wel goed. Hij at precies wat hij moest hebben. Als we hem nou de hele dag suikerklontjes voerden was het wat anders, maar bij normaal eten geeft het niet zoveel (volgens het CB dus).
    Zijn gewichtscurve was wel iets hoger dan zijn lengtecurve.

De keer erop met 9 maanden zat hij ook nog hoog met zijn gewicht. Daarna is hij gaan tijgeren en kruipen en gaat de gewichtscurve langszaam naar beneden. Terwijl de lengtecurve gewoon de lijntjes blijft volgen. Hij wordt dus steeds smaller voor zijn lengte..

17. bianca1711

bianca1711 Actief lid

Dec 10, 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Andro was met bijna 7maanden 72cm en 8550gram op het consultatiebureau.
    Hij zit met beide lijnen tusse gem en +1 in.
    Andro is trouwens helemaal niet dik. Heeft niet cht een buik en voor de rest ook niet dik. Vind ik dan
    http://bianca1711.hyves.nl/album/293320 ... ntje/dQUN/

Hier kan je foto's van hem zien

Sommige kinderen zijn nu ook eenmaal wat zwaarder als een ander kind laatje niet ge maken door het cb.
    Het gaat er zo weer vanaf als ze gaan kruipen/lopen. Hetkan ook zijn dat ze net een spurt in het gewicht heeft gemaakt, of dat ze haarniet goed gemeten hebben.
    Andro draagt kledingmaat 74/80, is eigenlijk te groot voor zijn leeftijd, mar ja, wat moet je doen, je kind op dieet gooien? nee dus

ik weeg andro thuis 's avonds voo het badje (thuis is hij ook zwaarder als op het cb).
    wat krijgt ze voor eten/drinken op ee dag?

groetjes bianca

18. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    dat valt best mee, mijn dochter is 74 cm en 10510, ook 'iets' te zwaar, maar ik maar me er niet druk om, zolang ik haar niet te veel en extra te eten geef ga ik er van uit zodra ze nog meer gaat kruipen het allemaal wel goed komt!
    wat moet je anders als je kindje nu zwaar blijkt te zijn....een dieet volgen?! dat lijkt me geen goede oplossing.

het komt vast wel goed!

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    4,747
    0
    0
    Die van mij is ruim 11 kilo en zo'n 75 cm.. qua lengte en gewicht +2.. Weet ook niet wat ik eraan kan doen.. hij eet gewoon heel erg goed, maar krijgt niet teveel...

Share This Page