Jeetje wat erg. Hoop dat je snel eem oplossing kunt vinden. Ook geen familie, goede vrienden die hè evt kunnen helpen? Sterkte hoor
Meis, wat vervelend. Angst is niet goed. Ik heb jaren in een relatie gezeten waar angst regeerde. De breuk en de nasleep zijn heel naar geweest, maar het was de beste beslissing uit mijn leven. Ergens diep vanbinnen zit vast wel het juiste stemmetje wat je kan vertellen wat de beste oplossing is. Be strong!!
De zoveelste die in een slechte relatie zit en alles maar pikt en niet weg gaat /kan omdat ze nergens anders terecht kan. Die mannen zoeken zulke types. Ik had hem eruit geschopt of was zelf weg gegaan. Nergens terecht kunnen vind ik onzin. Je hebt hotels en vakantiehuizen, buren, ouders en vrienden. Desnoods bel je de politie. Als je serieus bang bent voor jezelf en je dieren. Misschien leert ie het dan wel. Dat t vaker gebeurd snap ik ook niet. In dat geval had die van mij never ever nog een druppel alcohol mogen drinken als hij het niet fatsoenlijk kan houden.
Als je een partner hebt waarbij jij je niet veilig voelt omdat die ineens kan omslaan en agressief kan worden dan is mijn reactie tegen man en vrouw precies hetzelfde: los het op of ga weg. Je thuis moet je veilige haven zijn. Op je partner moet je terug kunnen vallen. En nog veel belangrijker in de toekomst: Thuis moet de veilige haven zijn voor een kind. Een kind moet altijd terug kunnen vallen op de ouders. Als je nu wel weet dat je partner dat niet kan bieden. Sterker nog: dat die situaties creëert die voor een kind onveilig en beangstigend zijn, dan vind ik het onverantwoord om bij zo iemand te blijven. (Ik ga er vanuit dat TS een kinderwens heeft, aangezien ze zich meldt op zwangerschapspagina.nl) Daarmee heb ik mijn advies aan TS al gegeven. Zoek hulp om dit op te lossen, waarschijnlijk iets in de vorm waarbij hij nooit meer drinkt. En laat hem dit ook echt een paar jaar bewijzen voordat je er zelfs maar over gaat denken kinderen met hem te krijgen. Jij bent degene die deze keuze maakt voor jouw toekomstige kinderen. Ga daar verantwoord mee om. En als hij dit niet wil, dan zou ik mijn boeltje pakken en maken dat ik wegkwam. Als hij niet bereid is om hieraan te werken, houdt hij niet genoeg van je of hij kan het echt niet laten. Hoe dan ook: wegwezen dan.
Ik bedoel het niet verkeerd maar ik vind het wel een beetje een vreemd topic.. TS start het oa zodat ze niet in slaap valt omdat ze bang is om te gaan slapen ivm haar dieren en haarzelf. Heel wat leden hebben ook snachts gereageerd, dus ze hoefde niet tot de volgende dag te wachten op een reactie en als je echt bang bent dan gaat er zoveel adrenaline door je lijf dat je niet eens kunt slapen. Ook weet TS, aangezien ze al een tijd meeleest, dat veel leden zullen vragen hoe het is en zich zorgen maken en er wordt niet meer gereageerd door TS.. Ik vind het een beetje vreemd.. Maar mocht je heel verhaal kloppen TS dan wens ik je heel veel sterkte want dan zul je een goed gesprek aan morgen gaan. Ook ik vind dat he niet bent hoort te zijn in je eigen huis! Hopelijk komen jullie er samen uit!
Wat een nare afsluiting van kerstavond zeg! Ik vraag me af hoe vaak deze agressie voorkomt en alleen met drank op is hij zo? Zelf zou ik dit never nooit accepteren en m'n conclusies trekken en niet met zo iemand een toekomst willen. Veiligheid, geborgenheid, vertrouwen zijn toch wel een basis hoor. Luister niet alleen naar je gevoel, maar volg ook je verstand!
Nou zo had ie bij mij niet hoeven reageren Verbind er consequenties aan. Zo'n man moet je echt opvoeden. Een laatste waarschuwing doet hij dit nog en keer is het over en uit. Geen halve maatregelen nemen bij je man of vriend. Dit kan echt niet. Ik ben ook benieuwd hoe het met je is?
Laten we hierin niet vergeten dat de man teveel alcohol had gedronken. En helaas kunnen sommige mensen daar niet tegen,waardoor hun hele karakter veranderd. Dus nee ik zou niet direct adviseren om weg te gaan, dit omdat ik er vanuit ga dat hij zonder alcohol dit gedrag niet vertoond. Zoals ts aangaf is het 1x eerder gebeurd en dat was ook met alcohol op. Wel zou ik eissen dat hij geen alcohol meer nuttigt! Wilt hij daar niet aan toe geven, tja dan is het een ander verhaal.
Ja maar ik denk dat als ze er geen consequenties aan verbind het erger word. En steeds als er alcohol in het spel is hij zich zo gedraagt. Ik denk dat als je geen grenzen stelt hij dan vrij spel heeft. Ik ben absoluut niet tegen alcohol. Ik lustte voor mijn zwangerschap ook wel vrij veel glaasjes. Maar dit is gewoonweg niet gezellig. Als hij zo agressief is gaat hij maar bij een vriend overnachten.
Mee eens hoor! Als hij er niet tegen kan, zoals hier blijkt eissen dat hij niet meer drinkt! En anders zou ik de volgende keer de politie bellen, mag hij zijn roes daar lekker uitslapen. Eens zien of hij het daarna nog eens doet!
18 jaar mee geleefd mijn pa. Kwaade dronk. Gelukkig nog geen kinderen. Want voor kids is dit hopeloos. Altijd op je hoede zijn. En elk feestje kerst oud en nieuwe eindigde zo. Mijn ma ging er wel op in. Nog trauma.s van. Maar praten en grenzen stellen. Jij kunt niet tegen drinken of stoppen of weg wezen. En bij uitzondering drinken met goed humeur. Regaeer vanavond. Ook mijn zwager is zo.
Bij dit soort geopende topics altijd hetzelfde, je krijgt nooit meer iets te horen van topicstarters! Iedereen zit zich dan op te fokken en komt met ideetjes, maar ts reageren lekker niet meer. Misschien viert ze nu wel gezellige kerst met haar man ,wie weet. Alles vergeten en vergeven. En wij ons maar opvreten. Of ze hebben knallende ruzie en geen mogelijkheid gehad om te reageren. Ben benieuwd of ze gaat reageren....... Afwachten maar!
Zit jij je echt op te vreten dan? Ik niet hoor. Ik sta lekker in de keuken voor vanavond, en naar de top2000 te luisteren. Niemand is natuurlijk verplicht om te reageren.
Het enige wat ik altijd zie gebeuren zijn verveelde huisvrouwen die leven op dramatische topics en daarom geïrriteerd raken als er niet direct een vervolg komt op een soap. Zelfs met kerst... Zucht