Ineens slaat de avond om.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Flinstone, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Vanochtend vroeg zat het hele huis hier weer vol met familie, die net pas weg zijn gegaan.
    Dus sorry dat ik niet gelijk heb kunnen reageren, ik heb even snel gelezen vanochtend om later te reageren.

Mijn man heeft inderdaad een kwaaie dronk.
    Toen ik vanochtend uit bed ben gegaan om alles klaar te zetten, kwam hij me gelijk achterna.
    Hij weet ontzettend goed wat hij heeft gedaan en dat hij hier goed fout mee zat. Het spijt hem verschrikkelijk.
    Het is voor hem niet de eerste keer, dit is veel vaker gebeurd maar juist jaren geleden. Het ging nu al zo lang goed.

Iemand zei dat ik hem niet achterna moest gaan toen hij de hond ging uitlaten. Dit zei mijn man vanochtend ook tegen mij, maar ik was zo bang dat hij ze wat wilde aan doen, dat ik dit uit reactie had gedaan.

Voor alle visite er was hebben we nog wel kunnen praten.
    Hij gaf aan dat hij van het een op het andere moment gewoon flipte en niet weet wat er gebeurde.
    Hij is in ieder geval niet van plan om de komende tijd nog te drinken, zegt hij.

2. Flinstone

We waren inderdaad al een paar jaar onderweg, sinds de laatste keer dat dit gebeurd is. Het vertrouwen begon juist wat terug te komen en we waren inderdaad aan kinderen aan het denken.
    Ik heb hem nu verteld dat ik geen kinderen met hem wil zo lang hij drinkt.
    Als ik al bang ben, hoe moeten eventueel onze kinderen zich dan voelen.

3. Flinstone

Het hele verhaal klopt gewoon, ik was in verband met visite en het gesprek met mijn man niet in de gelegenheid eerder te reageren, anders had ik dat gelijk gedaan.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het is goed dat hij het inziet. Dat betekent ook dat hij er rekening mee kan/zal houden. Om het makkelijker te maken kun je hem bob laten zijn. Mensen kunnen heel erg blijven aandringen met 'neem er nog één'. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan om nee te zeggen. Als je bob bent, wordt de nee sneller geaccepteerd

5. Flinstone

Alles is absoluut niet vergeten en vergeven.

6. Flinstone

Ik wil inderdaad niet bij hem weggaan.
    Zonder deze kwaaie dronk is het een ontzettend lieve man die mij gisteren heel bang heeft gemaakt.
    Wel heb ik gezegd dat, mocht het nog eens voorkomen, dat echt de laatste keer is.

7. Flinstone

Heel erg. Hij weet niet waar hij moet kijken.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Is hij hier al eerder mee naar de huisarts geweest?

Wat jij beschrijft is gewoon agressief gedrag, goed dat hij zich dat ook beseft. Er zijn middelen om te zorgen dat alcohol smerig wordt:
    Alcoholinfo | Alcoholmedicatie
    Maar misschien heeft de huisarts ook andere tips.

9. Flinstone

Heb ik al wel eens geopperd in het verleden,maar dit wilt hij pertinent niet.
    Misschien moet ik het nog eens aankaarten bij hem.

10. Flinstone

Ik wil iedereen die nu toe gereageerd heeft bedanken voor alle berichtjes, hebben me wel een hart onder de riem gestoken en doen inzien dat dit echt geen normaal gedrag is.
    Misschien laat ik hem dit topic eens lezen.

11. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Mijn man weet dat hij ook slecht reageert op drank, oftewel, hij wordt er niet zo vriendelijk van. Maar hij weet het van zichzelf, en drinkt nu dus ook nooit meer. En dit echt al jaren niet meer. Heeft ie een keer zin in een biertje, dan neemt ie een 0.0%. :D

Misschien is dit voor jou man dus ook wel beter, gewoon helemaal laten staan!

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Fijn dat je even laat weten hoe het nu is. Klinkt goed. En op zich beter dat het nu gebeurd dan later met kids erbij. Hij zal er toch mee aan de slag moeten.

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Naait die vent effe linea recta de deur uit denk.. Als je denkt dat jij je beestjes daar niet veilig bij hem kan achter laten wat doe je dan met zo'n vent? Ik zou zeggen tegen die man dikke doei!

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Door die reacties hier te lezen word me duidelijk waarom er zoveel echtscheidingen zijn.
    Iemand eruit gooien is gemakkelijker dan het probleem aanpakken,...

Top dat jullie het hebben uitgesproken ts. Hopelijk komt er geen herhaling meer

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, ik vind het ook heel opmerkelijk dat er hier op het forum zo snel wordt geroepen 'scheiden/weggaan'. Als dat echt een afspiegeling van de samenleving is dan stikt het vast van de gescheiden mensen vermoed ik zo...
    Maar sowieso ben ik niet iemand die gelijk tot scheiden adviseert, en al helemaal niet als je maar 1 kant van het verhaal hoort (heb het nu niet zozeer over het verhaal van TS maar gewoon over het algemeen).

16. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe

Nou inderdaad. En zoals in dit geval zegt zijn kwade dronk niets over het karakter van de man zelf. Mocht ie nou altijd zo te keer gaan...ja dan wordt het anders.

17. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik verbaas me ook echt.

18. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Ja sommige hebben daar last van.. sommige zelfs zonder alcohol dat de sfeer ineens omslaat..

Ik zeg wel. Stel je eigen grenzen en misscc oen een ultimatum, jij mag eisen dat je jezelf veilig voelt in huis daar mag hij niet lichtjes over denken.
    aan de andere kant, het is hierbij gebleven meteen scheiden is ook wat.
    we zijn mensen...

Ik heb ook wel eens mijn uitschieters maar voor vrouwen is dat waarschijn lijk angstaanjagender dan voor mannen..
    Je houdt duidelijk van hem en dan vergeef je elkaar ook toch.
    Maar ik geef je echt gelijk als je zegt: drinken niet meer in mijn buurt punt uit.

Ga lekker samen je kerst vieren en laat het niet 3 dagen verpesten...
    Niet je eigen grenzen verleggen voor hem, dus spreek vooral met jezelf duidelijke dingee af!

Als je er een goed gesprek over hebt gevoerd zou ik m deze afbranden vooral niet laten lezen, kan me voorstellen dat ie dan ook zonder drank uit zn slof schiet.
    mannen houden niet zo van dit vrouwengeklets hahahah...

Fijne dagen

19. Veera

Veera Niet meer actief

Vervelend zeg. Ik kan ook zo op drank reageren en wij hebben vaak gewelddadige ruzies gehad.
    Laten slapen en als hij weer nuchter is goede afspraken maken om dit verder te voorkomen

20. misa

misa Niet meer actief

Wow, wat bijzonder zeg! Het is me totaal onduidelijk waarom dit zo uit de hand loopt. Maar je zegt dat je het niet herkent, maar ergens daarvoor zeg iets dat dit al eens eerder is gebeurd?

Doet hij dit alleen met alcohol op? Want hoe dan ook heeft hij flinke issues. En als het mijn kerel was, zou drinken verboden zijn voor hem. Of misschien 1 glaasje, als hij dat kan hanteren.

Verder zou ik super alert zijn of dit gedrag er niet stiekem ook zonder alcohol is. Want nu zijn er nog geen kinderen, maar je moet je wel veilig kunnen voelen, zeker als je kinderen hebt. De basis moet goed zijn, dus wees daar bedacht op, zou ik willen zeggen.

Deel Deze Pagina