Weet iemand wat dit kan zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wizard, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Zit op een telefoontje van mijn verloskundige te wachten maar wilde even van jullie weten of jullie het volgende (her)kennen. Gister van het een op het andere moment kreeg ik ongelooflijke pijn in mijn schaambotje en mijn onderrug. Kon moeilijk lopen. Het voelde aan alsof er iets gebroken is, een soort van beurs gevoel bij mijn schaambotje. Ik ben nu bijna 32 wkn zwanger. Wat zou dit kunnen zijn? Indalen? BI? Het is overigens vandaag wel wat minder maar lopen is nog steeds pijnlijk.

Liefs Eva

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik erken het ik had dat namelijk ook pijn bij het schaambotje komt door het verweken want alles word soepeler voor de bevalling het is niet prettig maar het hoort erbij.

Pijn in de onderrug kunnen je banden zijn

3. vosje

vosje Actief lid

25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Had ik ook in week 37 ongeveer
    had ik ook even gebeld, en had idd met indalen en zo te maken.
    Maar je kunt idd beter 1x te veel bellen, dan 1x te laat :D

4. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Even nog een vraagje over de pijn die je dan voelt bij indaling: is dit een continue pijn of gaat dit met vlagen, ook afhankelijk van wat je hebt gedaan? Is dit een pijn die je blijft houden tot aan je bevalling? Sorry, komt misschien dom over maar ik vraag dit omdat de verloskundige mij heeft verteld dat het ook kan wijzen op BI en daar ben ik natuurlijk niet blij mee!

5. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hallo Wizard,

Jou pijn komt mij erg bekend voor.
    Ik heb nl ook erg veel pijn in mijn schaambotje, onderrug, liezen etc.
    Bij mij kwam er dus uit dat ik BI heb en dat is inderdaad niet leuk en vooral erg pijnlijk. Vooral de pijn in het schaambotje kan vreselijk zijn.
    Dit komt omdat het niet een heel bot is, maar 2 lossen delen die een beetje tegen elkaar wrijven. Het is een voorbereiding op de bevalling.
    En dat kan inderdaad voelen alsof het gebroken is of bond en blauw geslagen is.
    Kan zelf ook moeilijk lopen, pff nog 10 weken volhouden.

Ik wens je veel suc-6 en sterkte.

Groetjes Dapi

6. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie Dapi! Ik was er zelf al een beetje bang voor. De dingen die de verloskundige noemde bij de indaling heb ik nl niet zo. Wat jij beschrijft (gebroken en beurs) is ook precies zoals ik het zelf omschrijf en hoe het voelt. Zijn er speciale dingen waar je op moet letten? Kan me voorstellen dat je regelmatig zult moeten rusten (wat is trouwens regelmatig?) maar helpt beweging bijvoorbeeld juist zoals zwemmen? Werk jij bijvoorbeeld nog of ben je door de BI minder gaan werken? Ik zit in mijn afstudeerjaar en ik heb nu echt duidelijk het gevoel dat ik voor mezelf moet kiezen!

Groetjes,
    Eva

7. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hoi Eva,

De dingen waar je op moet letten, zijn veel afwisseling met zitten, lopen, staan en liggen. Niet in een te lange houding iets doen.
    Ik merk zelf dat dat niet eens gaat, dus moet wel afwisselen.
    En als ik het dan toch niet doe, dan krijg ik in de avond vanzelf de afrekening :(
    Verder zou ik zeggen vraag voor een verwijzing naar de Fysiotherapie. Dat heb ik ook gedaan en krijg nu oefeningen voor mijn BI.

Ik werk zelf nog wel, maar dat is ook omdat ik eigen baas ben.
    Dus ziekmelden is een beetje lastig. Maar ik doe wel een stuk rustiger aan en werk veel vanuit thuis.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik zou dat van de fysio zeker vragen.

Groetjes Dapi

Deel Deze Pagina