Hallo allemaal. Ik had gister met een vriendin gepraat over ontpillen. Weet hier iemand of je echt eerst moet ontpillen? of mag het best de eerste keer raak zijn? Het lijkt mij zelf dat het niet zoveel moet uitmaken. Als jij gewoon een eisprong hebt kun je gewoon zwanger worden. Wie weet hier wat meer van??? Groetjes
Nee hoor je hoeft niet te ontpillen, maar er zijn genoeg verhalen hier bekend van dames die dus wel "moeten" ontpillen en waarbij het dus lang duurt voordat hun cyclus op orde is. Bij mij zelf was het niet echt nodig, maar omdat ik voorheen nog wel eens onregelmatig was, hebben wij bij onze eerste pogingen (dik twee jaar geleden) eerst 2 maanden voorzichtig aan gedaan en daarna 2 maanden gewoon geklust rondom de juiste dagen en ik was inderdaad in ronde 4 zwanger. Ook nu, nu we voor een tweede gingen, 4 rondes.... maar mijn cyclus was nu wel langer... 26-31-33-32.... naja had al op dag 28 of 29 een positiefachtige test en pas op/na NOD werd hij echt veel duidelijker. Met andere woorden.... je kunt het best direct proberen, maar je hebt dan vaak nog geen inzicht in je cyclus en daarom wordt meestal geadviseerd om een paar maandjes "droog te oefenen"
Hai! Ik ben na een nieuwe strip (6pillen geslikt) gestopt met de pil en nu een licht positieve test. Veel te vroeg waarschijnlijk, dus we zien wel. Kan ook nog fout gaan? Maar volgens mij ben je extra vruchtbaar na het stoppen met de pil. Ik lees even mee.... Liefs!
Ik was 13 februari gestopt met de pil en 1 april had ik een positieve test in mijn handen en was ik 6 weken zwanger. was dus gelijk eerste ronde raak
Ik heb afgelopen jaar mijn implanon laten verwijderen en mocht ook meteen zwanger raken; ze zeiden: "net als wanneer je stopt met de pil" Het mag dus wel, wil alleen niet zeggen dat het ook lukt, maar dat weet je nooit.
ik was bij de eerste 2 ook meteen zwanger. Al moet ik zeggen dat ik bij de eerste eigenlijk door de pil heen zwanger ben geraakt. Had de verkeerde pil bleek later. Bij de 2e had ik een andere, ben gestopt en meteen zwanger. Het hoeft niet ontpillen, het mag en soms is het handig als je wil weten hoe lang je cyclus is. Al kan je eerste ongi heel lang duren na de pilstop sommige worden pas maanden later ongi. Bij de laatste was me cyclus 54 dagen na de pil, daarna netjes weer 28.
ik was half gestopt met de pil, oftewel, de laatste "pilmaand" nam ik af en toe maar een pil omdat we eigenlijk toch al wilden stoppen, en in die maand ben ik dus zwanger geraakt .
ik ben beide keren meteen na het stoppen van de nuvaring zwanger geraakt. hoewel ik ook bij beide keren een cyclus heb overgeslagen (dus beide keren in 1x zwanger, maar wel na een cyclus van rond de 60 dagen) je kunt gewoon gelijk beginnen na het stoppen met de pil, maar veel dames hebben dan nog een onregelmatige cyclus.
Hoi, ik heb mijn strip gewoon afgemaakt, laatste pil 30 juni. Had gelijk de eerste ronde een positieve test, helaas is dit net 2 wkn geleden uitgelopen op een miskraam. Maar was nog maar 5 wkn op weg. Gaan nu voor de 2e ronde.
Het kan wel. Ik was met mijn dochter meteen in de eerste ronde zwanger. Nu heb ik goed last gehad van "ontpillen", en een onregelmatige cyclus. Maar het is zeker geen fabeltje.
Het mag best de 1e ronde raak zijn... dat is geen probleem. Het ontpillen is dat je lichaam weer de draad zelf op moet pakken... dit kan gepaard gaan met onregelmatige cyclussen en allerlei zwangerschapskwaaltjes (heb het het eerste half jaar aan levende lijve ondervonden jammer genoeg :S) Zou mooi voor je zijn als je je snel bij de zwangeren mag voegen
ou leuk om te horen dat het dus wel gewoon kan en dan jullie bijna allemaal ook gewoon naar 1 keer zwanger waren. ik ben dus zelf 17 augustus met de pil gestopt daarvoor ben ik 4 maanden aan de pil geweest. Dat half jaar daarvoor ben ik er 6 maanden vanaf geweest. Toen werd ik de eerste 3 maanden niet ongesteld en had daarna een cyclus van 35 dagen. Ik hoop dat het bij mij nu niet weer eerst 3 maanden duurt maar gewoon 35 dagen. Of misschien ook wel gewoon de eerste keer zwanger!
Nadat ik 12 jaar de pil heb geslikt was ik in ronde 3 zwanger, mn menstruatie kwam ook direct goed op gang. Nu helaas een keer de prikpil gehad, en nu ben ik echt aan het ontpillen. Geen menstruatie te bekennen, wel het gevoel dat ik ongesteld ben, pukkels, zere borsten, blehhhhh. En dan zegt de gyn ook nog net tegen me dat dat nog wel 5 maanden kan gaan duren, blehhhh!!!!!!
Oeh dat is wel minder. Nou maar hopen dat je snel ongesteldt wordt. En dat het niet 5 maanden gaat duren. Zelf heb ik momenteel ook erg last van me borsten. Had ik de vorige keer ik ook toen ik was gestopt met de pil.
Inderdaad Maar ik ben al blij dat hij zegt ongeveer 5 maanden, want als je googled op prikpil lees je allemaal horrorverhalen, tot onvruchtbaarheid aan toe. Maar volgens de gyn valt dat allemaal wel mee
Ohhw jemig, Maar als dat echt zo zal zijn, zullen ze het toch niet aan vrouwen geven lijkt mij. Het valt vast allemaal wel mee. Ik ben zelf ook wel benieuwd wanneer ik ongesteld wordt. wil niet weer 3 maanden wachten.
Nee dat kan ik me voorstellen zeg! Ik ben nu 1 maand aan het wachten, de prikpil was in juli uitgewerkt, of nou ja, dan had ik een nieuwe moeten halen. Na 3 maanden ga ik wel flippen haha Echt knap ook van die meiden die er nog veeeeeeeeeel langer op moeten wachten, ik vind het nu al zo moeilijk. Ik heb wel echte ongi hoofdpijn steeds, ik hoop dat dat echt is en niet ook weer van het ontpillen.. Wat een spannende tijd weer zeg
Je mag direct proberen zwanger te worden. Zorg dat je wel al een maand foliumzuur slikt. Ik heb een beetje last gehad van ontpillen en was in ronde 8 zwanger. Succes!
Vanaf het begin dat ik ben gestopt en dat ik nu zoon 3 weken bijna, ben ik aan het foliumzuur. Dus dat is iniedergeval goed! @ foxter: Ik zou ook gek worden als het nu weer zo zou zijn. Vooral omdat we er nu echt mee bezig zijn he. Dus het mag van mij wel gelijk gebeuren! hahahah. Maar ja je weet het nooit ik hoop dat ik snel zwanger wordt maar het kan ook zo 6 of 9 maanden duren. Ik hoop dat je ook snel zwanger wordt of in ieder geval je cyclus snel op gang komt
hoi, je hoeft idd niet eerst te ontpillen. veel meiden/vrouwen doen het wel om hun lichaam te laten wennen. Ikzelf wist helemaal niks van ontpillen toen ik stopte met de pil. tot na ronde 4 ik had vanaf de doorbraakbloeding een cyclus van 25 dagen en was toen 4 dagen overtijd allemaal zwangerschapkwaaltjes: misselijk, zere borsten, veel plassen, etc. vanaf dat moment was mijn cyclus wisselent van 25 tot 35 dagen. voor mij was het misschien wel beter geweest om eerst te ontpillen het is voor mijn zo`n onzekere periode geweest, toen ik voor mijzelf op oud en nieuw (was in mei gestopt met de pil) een knop om heb gezet. eind februari (na 10 maanden gestopt te zijn met de pil) ben ik zwanger geraakt en morgen alweer 31 weken zwanger. Het kan idd binnen een maand raakzijn maar houd er gewoon rekening mee dat het minimaal een half jaar tot een jaar kan duren. Succes Liefs Roosviceetje