overgaan opgewone flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Isis26, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen. Hij is nu zo'n 4 a 5 weken op nutramigen over. Zijn huidje werd minder droog en hij leek meer tevreden (maar of dit echt door de voeding komt weet ik niet) hij ging echt lachen. In het ziekenhuis is vastgesteld dat middels een bloedtest dat hij geen allergie heeft. Het huilen tijdens de fles (waarom hij was opgenomen) is begonnen toen we overgingen op de nutramigen. Hij drinkt sindsdien erg onrustig en erg weinig. Hij is daarna wel tevreden maar wellicht ook omdat het nu gewenning is en hij het zo wel goed vind.

    Is het misschien een idee om eens terug te gaan op de gewone flesvoeding? Kijken of hij die beter drinkt. Voorheen dronk hij namelijk beter maar was hij wat onrustig wat misschien ook de leeftijd was. De arts denkt dat hij erg gevoelige darmen heeft omdat hij bij tijd veel windjes laat en vaak met zijn benen trappelt. Dit is niet echt veranders sinds de nutramigen.

    Risico op overstappen zijn dat zijn darmen wellicht er slecht op gaan reageren en zijn huid weer droog wordt.
    Voordeel: dat hij weer normaal gaat drinken zoals voorheen. Echter kan het natuurlijk ook toeval zijn dat hij op het moment van de nutramigen slechter ging drinken.

    Welke voeding moet ik dan nemen? Hij heeft al gewone flesvoeding gehad dus HA heeft geen zin meer.
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Is het geen idee om nutramigen in te dikken zodat hij wat rustiger gaat drinken?

    Ik vind het heel knap dat ze op deze leeftijd met een bloedtest kunnen 'aantonen' dat ie geen allergie heeft, dat kan toch helemaal niet?
     
  3. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    We dikken het al in. Hij drinkt namelijk te langzaam en te weinig en dit hadden we niet op de gewone voeding.

    Tja de kinderarts heeft het uitgevoerd maar zal wel erg duur zijn ofzo dat ze het niet vaak uitvoeren? Het zegt inderdaad niks over de toekomst maar voor nu had hij geen allergien.
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bloedtest op deze leeftijd geeft alleen maar een KANS aan. Allergie is nog helemaal niet uit te sluiten op deze leeftijd, en overgevoeligheid al helemaal niet.

    Je kunt wel observeren: zijn huid wordt beter, en dat is wel een indicator voor allergie of overgevoeligheid.

    Ik zou niet zomaar op eigen houtje gaan provoceren, maar overleggen met de kinderarts over een provocatie (en er rekening mee houden dat zelfs een provocatie in een ziekenhuis geen volledig uitsluitsel geeft, omdat dat in 24 of 48 uur gebeurt en sommige kinderen pas na een paar dagen reageren).

    Onzin trouwens dat HA helemaal geen zin meer heeft omdat hij al standaard gehad heeft. HA of pepti kan nog degelijk wel verschil uitmaken.
     

Deel Deze Pagina