hoeveel ml per dag minimaal met 5 maand!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door butterfly1984, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Onze dochter is bijna 5 maandjes oud.(jeetje de tijd vliegt voorbij)

Maar nu willen we graag meer fruit gaan geven, want dat wil ze graag, maar dan moet de fles worden opgeschoven naar een ander tijdstip en dit betekend wss dat ze dan aan 4 flessen komt.

Nu komt het probleem, ze laat vaak zo'n 60 ml staan, ook weleens 40ml hoor, maar minder eigenlijk niet.
    Alleen bij de laatste fles, die gaat bijna op.
    Van een fles bedoel ik natuurlijk 200ml.

Denk dat als ze 4 flessen krijgt, dat ze dan te weinig binnenkrijgt.

Wie kan me tips geven?

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Ik ben gestopt met die paar lepeltjes bijvoeding omdat hij minder ging drinken. Maar ik vraag me ook af hoeveel hij binnen moet krijgen. Daan krijgt nu 4 flessen van 200. Meestal laat hij daarvan wel ongeveer 130 cc op een dag staan.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal wordt 800cc melk als minimum aangegeven. Melk blijft het belangrijkste tot 6 maand.

4. adi

adi Niet meer actief

Tot 6 maanden is het 150cc per kg gewicht de aanbeveling, met de max van 1 liter.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Om niet uit te drogen, moeten ze minimaal 500cc per dag binnen krijgen. Alles daarboven is dus goed ;).
    Mijn zoontje is rond die tijd uit zichzelf 4x 200 gaan drinken en liet wel eens wat staan. Meestal dronk hij tussen de 700 en 800cc. Soms dronk hij ook een dag of een paar dagen wat meer.
    Ze geven zelf wel aan hoeveel behoefte ze er aan hebben!

6. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Als je 1x per dag fruit geeft, en daarbij 4 flesjes dat moet toch wel voldoende zijn ;)

Zolang je kindje tevreden is, en het goed doet, zou ik me geen zorgen maken dat ze wat melk laat staan.
    Dat drinkt ze wel op zodra ze eraan toe is.

Ik zou me er geen zorgen om maken, alleen als ze maar 60 ml per zou drinken, maar dat doet ze gelukkig niet.
    Alles gaat tegenwoordig per schema, maar ieder kindje is weer anders, en de 1 drinkt nu eenmaal meer als de ander.
    Kortom, als het goed gaat met haar, lekker zo doorgaan ;)
    Wel de fles van 200 aanbieden zodat ze het kan drinken als ze dat wel wil.

Deel Deze Pagina