Omdat de winkels zo krom verkopen zijn we bijna gedwongen om in februari zomerkleertjes aan te schaffen voor ons gut. Ik was vandaag in een winkel voor zomerjasje kijken en de rekken waren al bijna leeg. Wil nu dus toch maar gaan aanschaffen. Zit alleen met een enorme twijfel qua maat. ben er vorig jaar enorm mee de mist in gegaan en alles kon ongedragen weer weg. Meisje (17 maanden ) zit nu net in maat 80. Kleine maat 80 wel te verstaan. Zal ik voor de zomer nog 80 nodig hebben of toch wel 86? Wat denken jullie
Omdat alle leuke kleding (en dan met name zomerjassen) echt de deur uit vliegen. Zoals ik al zei, de boetiek waar ik meestal kom heeft al bijna geen zomerjassen meer. Omgekeerde geldt ook, meisje heeft nieuwe laarzen nodig maar er zijn overal alleen maar zomerschoenen. Die kleding seizoenen lopen zo omgekeerd met de jaargetijden :x
Klinkt mij een beetje in de oren als een luxe probleem! Heerlijk dat je de winkels kunt 'leeg' kopen. Ik koop alles 2e hands via Marktplaats. Lekker een maatje te groot zodat het langer mee gaat. Nou oke behalve dan schoenen, ik heb onwijs leuke gympen gekocht vandaag bij Prenatal. (En stiekum jaloers dat mijn dochters schoenen 7 euro kosten, wil ik ook wel nieuwe schoenen voor, ha ha)
Kijk even per kledingstuk hoe het valt. Je kan zelf het beste inschatten hoe hard je kindje groeit. Een jasje mag natuuurlijk wel iets aan de grote kant zijn. Mijn zoontje is bijna 1 en heeft nu maat 86, zomerkleren koop ik in 92.
Ik zou persoonlijk dan toch voor een 80 gaan denk ik. Ik vind jasjes negen van de 10 keer wat groter vallen. Mijn dochter zit bijvoorbeeld qua shirtjes ook in 80, maar haar winterjassen in maat 74 zitten nog prima. Je kunt het haar toch eerst aanpassen? Als de mouwtjes van een 80 net aan zijn kun je beter 86 nemen, maar als je ze nog om kunt slaan en hij zit verder ook goed en ze heeft nog wat ruimte zou ik voor de 80 gaan. Zo hard groeien ze toch niet meer (niet in vergelijking met de periode tussen 0 en 1 jaar in ieder geval).
er komen echt wel weer nieuwe colecties hoor... de winkels blijven echt niet leeg haha... maar als je zo graag alvast kleding wil halen kan je beter een maatje groter nemen... mijn dochter heeft nu maatje 92 en sommige kleding nog 86... en mijn jongste zit nu ruim in maatje 74 en heb voor haar maatje 80 voor de zomer... ik heb wel het geluk da als ik voor mn oudste meisje iets te klein koop dat mijn andere prinsesje het aan kan. moet je toch een beetje op gevoel doen...
Het is moeilijk. Ik heb een burberryzomerjas gekocht in maat 74 die ruim valt, op de gok dat hij past...ik ken het probleem dus. Wilde perse die jas, hij was echt niet goedkoop en straks past ie niet maar hopelijk heb ik goed gegokt. Ik zou hem passen bij je dochter en als hij redelijk ruim is, die ook nemen en niet nog een maatgroter. Mouwen kun je wel omslaan maar als de jas bijna over de grond sleept, dat vind ik echt niet uitzien. Het is inderdaad de omgekeerde wereld...
Ik zou persoonlijk voor de mt 86 gaan, of hij moet nu veelste groot zijn. Dan zou ik de maat 80 nemen gewoon even passen, mijn dochtertje is ook klein ze is nu 15 en halve maand en zit in maatje 80 a 86 een zomerjasje zou ik in maat 86 voor haar kopen. Hier trouwens nog helemaal geen leuke zomerjassen gespot. Ik zit ook met de maat van de kleding voor de zomer heel moeilijk vind ik dat. Succes!!
Tja, volgens mij is hier al eens een topic over geweest. En ik meen me te herinneren dat jij van exclusieve kleertjes houdt en niet bij een hema of prenatal koopt. Ik zou het persoonlijk nooit gokken om nu al zomerkleertjes te kopen. Het voordeel van winkels als Hema en prenatal is dat ze ook in juli noog volop aanbod hebben. Ook qua jasjes. Misschien iets minder kieskeurig worden???
O, en anders eens naar haar groeilijn kijken en die een beetje volgen tot aan die tijd. Misschien kom je er dan ongeveer uit wat voor een maat je nodig hebt.
Als ik bij de hema of prenatal iets leuks zou zien koop ik het ook hoor. Helaas is daar gewoon bijna nooit iets in mijn smaak. En de exclusievere merken komen eenmalig binnen en daarna houd het op. Dus je moet nu wel zomerkleding inslaan. Ik ga inderdaad maar passen en dan kijken of het iets te groot is nu maar niet veel te groot.
Ik sluit ook even aan in de rij, want heb hier ook een vraagover: Ons meisje is eigenlijk wel toe aan een grotere maat winterjas. Is nu nog 68(groot vallende) Maar hij wordt toch echt te kort voor de armpjes. Nu twijfel ik of ik nog een winterjas koop en wat voor maat ik zal nemen, 74 die ze nu past en die ze nog maar heel kort aan zal hebben. Of misschien toch al een 86 die nu te groot zal zijn, maar die ze wellicht volgende herfst weer aan kan. Of helemaal geen winterjas meer maar een tussenoplossing en wat dan? Jeetje....dat zijn al weer een boel dilemma'tjes. Hoezo onzeker Iemand tips??
Ik ken het probleem...heb ook al zomerkleertjes gekocht voor Valerie. Inderdaad als je de wat exclusievere dingen wilt dan moet je het nu kopen. Mijn dochter zit nu in een kleine maat 80, en ik kijk gewoon hoe de zomer kleertjes vallen. Ze groeien nu toch niet zo hard meer. @Saskia, ik zal niet voor een 86 gaan. Het verschil tussen 68/74 en 86 is echt enorm. Misschien kun je een leuk winterjasje maat 74 vinden op marktplaats?
Saskia zou ook eerder op mp kijken of in de uitverkoop voor een jas maat 74. 86 is echt groot! Daar zal je dochter in verzuipen. Voor een tussenoplossing van zomerjas met bodywarmer of zomerjas met vest eronder vind ik het nu nog te koud. Zou daar voor pas kiezen als het niet meer zo koud is. @Sidmick: niet alleen in exclusieve winkels heb je het snelle uitverkocht probleem, maar ook als het een hit is bij de hema etc. De zomerjas die ik nu heb gezien bij de hema vind ik niets. Bij de Hema past dochter wel 86/92 jassen, maar keek bij de jola (bakkaboe) en daar was 86 zo groot dat ze echt geen 92 zou passen (bestaat van bakkaboe ook niet dan wordt het persival maar goed). Dochter zou de 80 ook nog wel passen, maar niet de hele zomer. Heb dit jaar nog niets leuks gezien. Winterjas had ik in augustus al gekocht. Ik hoef dit jaar niet zoveel te shoppen want heel veel van vorig jaar past nog gewoon. Ze groeit niet erg hard. Van broeken is ze net naar 80 gegaan en shirts 80/ kleine 86.
Wat dacht je van de rompers met spagettibandjes van de Hema, die liggen er nu al en als je ze straks nodig hebt in juni/juli/augustus, zijn ze allemaal uitverkocht. Dus heb van de week maar wat gekocht.
zal persoonlijk voor maat 86 gaan ...! zomerkleding is natuurlijk vrij breed: een zomerjasje kunnen ze sneller aan als een korte broek. Esmee is nu 16 maand en die zit nu in maat 80 / 86. de zomerkleding koop ik straks in maat 92. maar waarom nu al zomerkleding kopen ??? er is straks keuze genoeg !
Ben ik de enige die zich niet druk maak over kleren voor de kleine? Begrijp me niet verkeerd, de kleine heeft wel kleren. En als ik wat leuk ziet, koop ik het en als ik merk dat hij kleren nodig heeft ga ik shoppen, maar niet dat ik nu al zorgen maakt over zomer collectie. Ben ik de enige?