wel of niet gaan fietsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door douglas84, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik was vanmorgen bij CB en daar zeiden ze dat mijn dochter al wel mee mag op korte ritjes op de fiets (10 min). ze kan stevig zitten en valt niet snel om. maar kan nog niet zelf zitten> Nu gaan we morgen stoeltje uitzoeken en die wordt over 2 weken geplaatst op fiets(servicebeurt). Dan is onze dochter 8 maanden. Kan ik dan al met haar gaan fietsen?? lees namelijk dat sommige dat niet aanraden als ze niet uit zichzelf kan gaan zitten??

Trouwens kan op elke fiets ene moederstuur?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou echt pas gaan fietsen als ze goed zelf kunnen zitten. Het hobbelt flink op de fiets en dat lichaampje moet wel tegen al die schokken kunnen. Ik vind het ook erg raar van het CB hoor, meestal hoor je toch dat je pas mag gaan fietsen als ze kunnen zitten en je ze een duwtje kunt geven zonder dat ze omvallen...

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    het is wel zo dat als je onze dochter nu een duwtje geeft ze niet omvalt. ze kon namelijk met 6 mnd al goed zitten als we haar neerzette.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ging fietsen met 8 maanden, maar toen kon ze al wel zelf gaan zitten en viel dus zeker niet meer om. Dat vond ik wel een vereiste, maar ik heb er niet op hoeven wachten (ze deed het vrij vroeg al). Hou er ook rekening mee dat het stoeltje niet helemaal gemaakt is voor die kleintjes. Ik heb een stoeltje van bobike en dat was in het begin onhandig, riempjes op z'n kortst en de voetjes op de hoogste stand. Ik zou dus gewoon kijken hoe ze het tegen die tijd doet, misschien zit ze dan al wel steviger.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    haha ja misschien wil ik al wel te snel en ze ontwikkelen zo snel, wie weet wat ze over 2 weken alweer kan!

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben met smurf gaan fietsen op het moment dat ze als ze zat en ik der inderdaad een duwtje gaf ze niet omviel. Ze kon nog niet uit derzelf gaan zitten, maar zat stevig dus.
    Geloof dat ze 8 maanden of zo was.

7. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn korte stukjes met onze zoon gaan fietsen toen hij zelf kon zitten, naar kon nog niet zelf gaan zitten. Hier het advies om te gaan fietsen zolang als hij zelf kon blijven zitten. Hij kon dit echter tijden achter elkaar als ik hem eens neer zette, maar we fietsten dan 10-15 minuten. Bijvoorbeeld naar mijn so die indezelfde woonplaats wonen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben pas begonnen met fietsen, Irem kan al een paar maanden zelfstandig zitten, maar fietsen vergt toch behoorlijk wat van je kindje vind ik, echt niet te vroeg mee beginnen. Het hobbelt behoorlijk en die fietsstoeltjes geven niet zoveel steun, ze zitten best nog los eigenlijk.

En wat Gentle zegt; fietsstoeltjes zijn niet gemaakt voor hele kleintjes. Nou is mijn dochter aan de kleine kant maar ze is 11 maanden en de riempjes staan zowat op z'n allerstrakst, en dan heeft ze nu nog haar winterjas aan op de fiets. Is overigens ook een Bobike zitje.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Hier hebben we vorig weekend een bobike stoeltje aangeschaft. Meneer kon sinds 2 weken zelfstandig gaan zitten. Als ik hem neerzette kon hij al een paar maanden zitten, maar wilde wachten tot zn ruggetje sterk genoeg zou zijn.
    Heb overigens een gewone fiets, zonder mamastuur en dat gaat prima! Ook hier staan met winterjasje de riempjes op zn strakst.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zelfstandig gáán zitten, kon onze dame pas met 11,5 maand ofzo. Stevig zelfstandig zitten, kon ze vanaf 6 maanden. (dat was het enige waar ze qua grove motoriek snel mee was)

Alleen vond ze buikligging een drama, ze kon ook pas rollen met 9,5 maand... Wij zijn gaan fietsen met een maandje of 9 of 10 geloof. Voor die tijd was het weer niet goed genoeg.

Als cb vind en aangeeft dat haar lijfje sterk genoeg is -wat ze dus hebben kunnen testen, dan zou ik volgende maand inderdaad eens rustig beginnen en proberen.

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij zijn ook pas gaan fietsen met 10 maanden. Vanaf een maand of 7/8 kan hij al wel alleen zitten met een rechte rug zonder om te vallen, maar zelfstandig gaan zitten doet ie nou nog steeds niet, dus als we daar op moeten gaan wachten...

12. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    hier ook op de fiets met circa 8 mnd. heb van boobike een voorsteun aangeschaft, zodat hij nog steviger zit...en als hij in slaap "valt"dan heeft hij gelijk zo'n handig steuntje waar zijn hoofd op kan liggen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou wachten tot ze minimaal een jaar is en dan kan ze meteen een goed helmpje dragen! Dat laatste is een absolute must vinden wij persoonlijk. :)

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Als je groen licht hebt gekregen van het bureau kan het prima. Als je kindje stevig zit en vooral als het zichzelf weer rechtop kan richten is het geen probleem.

Lekker veel geasfalteerd fietspad kiezen en het rustig aan opbouwen. Vond het zelf ook wennen zo'n kleintje voorop de fiets.

Puck was ook maar mini en wij deden een bodywarmer aan op de fiets, dan had ze minder last van de riempjes en het vulde het stoeltje lekker zacht op.

Veel fietsplezier, geniet van je kindje en het mooie weer!

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat kan ook onder een jaar hoor, daar hoef je niet mee te wachten

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben met 10,5 maand gaan fietsen, toen kon ze zelfstandig zitten en veerde ze terug als je haar een klein duwtje gaf. Zelf gaan zitten kon ze toen nog niet.

17. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij fietsen nu een week of 2, gaat prima. Hebben een bobike zitje en een van GMG; in de bobike zit hij wel iets beter.
    Hij kan goed zelf loszitten, je kan hem dan ook een duwtje geven. Ook kan hij naar voren gaan om iets te pakken en dan weer terugkomen. Helemaal zelf gaan zitten kan hij nog niet.
    Het fietsen vindt hij geweldig, hij kijkt zn ogen uit.
    Gewoon eens proberen op een goede weg. Veel plezier!

18. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    gisteren bij fietsenmaker geweest en gekozen voor yepp stoeltje zonder mama stuur maar met grote standaard. Dus over goed 2 weken maar eens uitproberen eerst zonder de kleine!

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb vorige week 2 fietsen besteld ( ze hadden beide niet in de showroom) dan mag ik iezen welke. Maar dat duurt nog wel 4 weken voordat ze binnen zijn. Tycho kan nu een maandje zelf gaan zitten, geen idee hoe lang want als ik ga meten, ziet hij weer wat en gaat er als een haas vandoor.

Dus hier duurt het nog even voordat we gaan fietsen, maar ik vind het geen probleem, ik vind het fietsen namelijk een best zware belasting voor het nekje en de rug. Elke keer jezelf "corrigeren" als je op de fiets zit.... al die hobbels en bobbels.

En wij doen nu ook alles lopend, dus dat kunnen we best nog wel even doen, en zeker met dit heerlijke weer :)

xxx

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier zaten ze ook alle 3 met 8 maanden op de fiets, dat ging prima, niet te snel fietsen en de hobbels even vermijden. En niet te lang natuurlijk! Veel plezier.

Deel Deze Pagina