Voorbereiden op tijd verzetten??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette01, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi meiden,

ik heb al vaker een topic geopend over het vroeg wakker zijn / worden van onze dochter, ze is meestal tussen 5.00 en 6.00 wakker, het was standaard 5.00 uur, maar door haar s'avonds een half uur later weg te leggen is het nu verlegd naar 5.30, ook nog vroeg maar wil haar ook niet later naar bed brengen, ze ligt er nu om 19.30.

maar hoe nu om te gaan met het verzetten van de klok aan het einde van de maand, ik zie er zo tegen op!!!

groetjes
    jette

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lees ff mee... hier ook een vroege vogel, ondanks dat ze meestal rond half 8 gaat slapen :(

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje gaat al een hele poos (zeker rond zijn 1e verjaardag al) om half 9 naar bed. Ik ben absoluut geen ochtendmens, en nu is hij mooi om 7 uur, half 8 wakker.

Met het verzetten van de klokken hebben we nog nooit last gehad. We deden de dag erna alles gewoon op de nieuwe tijden. En dan was de 1e nacht soms lastig, maar meer ook niet. Mijn zoontje ging makkelijker over naar de nieuwe tijd..

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hebben wij ook heel lang gedaan, om half negen naar bed brengen. Ik vond het tijdens mijn zwangerschap heerlijk want als ik dan niet zo lekker kon slapen 's nachts kon ik toch even blijven liggen 's ochtends. Nu naar acht uur verplaatst omdat ik langzaam toe wil werken naar vroegere opstaantijden ivm peuterspeelzaal volgend jaar.

Ik bereid niet voor op de klok verzetten. Ik verplaats de volgende dag gewoon alles en hoop dat mijn zoontje daarin makkelijk meegaat. Wij hebben net een fase (17 maandensprong) achter de rug waarbij hij steeds om 5 uur kwam (nu weer netjes om 8 uur) dus ben er evengoed wel een heel klein beetje bang voor...

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    oei ja daar ben ik ook wel bang voor de laatste dagen was ze tussen half 5 en 6 uur wakker. Ze schommelt ook nog eens tussen de 1 en 2 slaapjes.
    Hoop dat het goed gaat als de klok verzet word.

Langer ophouden heeft hier niet zoveel zin wordt ze alleen maar chagie van en slaapt ze die dag 2 keer.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik laat het allemaal op ons afkomen, en probeer op de dag zelf zoveel mogelijk aan te passen.
    Nana is wat dat betreft wel een makkelijk meisje.
    Een uur eerder of later op bed maakt haar niet veel uit ze slaapt standaard 12uur achter elkaar.

7. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    okay ben nu al anderhalve week bezig om haar om half 8 op bed te doen maar half negen pfff dat is wel erg laat, ik vindt het altijd heerlijk om de avond nog even voor mezelf te hebben, maar ja, s'morgens is ook wel moeilijk, misschien toch nog een half uurtje erbij, 8 uur op bed doen!

het is het proberen waard he!

jette

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter geeft het zelf aan, al vanaf haar geboorte. We hebben net een tijdje gehad dat ze om half acht/acht uur naar bed ging en 's ochtends half acht (pffff was half tien gewend) wakker was. Nu houdt ze het vol tot half negen/negen uur en kan mama 's ochtends ook weer tot 9.00 uur liggen. Joepie!
    We zien wel hoe het gaat. Met de zomertijd heeft ze nergens last van gehad, draaide op dezelfde meteen mee op de normale tijden, meldde zich dus hetzelfde als daarvoor. We zien het wel.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje slaapt al maanden van 20.00 tot 8.30 en dan moet ik hem meestal wakker maken. Overdag nog van 1-3.

Vorige keer hadden we geen last met de klok verzetten en anders gaat hij tijdelijk wat later naar bed, ritme komt vanzelf weer.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik bereid haar niet voor, ik ben van plan om gelijk alles op de nieuwe tijd te doen zeg maar. Ik zie wel hoe het gaat :)

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris is tot nu toe altijd de gewone tijd wakker geworden al werd de klok verzet; snap ook niet hoe dat werkt maar t ging dus gelijk goed.
    Wat een aantal vroege vogels zeg...ik baalde vammorgen dat Iris 'al' om 6.50u wakker werd...vaak is t half 8....

12. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    geniet er van femke, dat is voor mij al mega lang geleden dat ik tot half 8 heb kunnen slapen ha ha ha!

jette

Deel Deze Pagina