Hey Dames me dochter van 19 maanden slaapt ineens heel erg slecht van de een op andere dag krijg ik haar 's middags niet meer op bed en 's avonds is het helemaal drama is nu al een week voordat ze pas rons 21.30 slaapt terwijl slapen altijd haar hobby is geweest en ik haar altijd wakker moest maken omdat ik het wel welletjes vond maar de uren slaap van haar. Maar ineens is het drama zodra ze der slaapkamer ziet is het brullen krijsen enz. Ik kan haar laten brullen maar na een half uur is ze zo over de rooie dat ze helemaal niet meer kan slapen. Wie weet hier raad mee?
Hoort zeker bij de leeftijd. Volgens mij is er zelfs een sprongetje rond deze tijd. Heeft te maken met ontwikkeling en hierbij hoort verlatingsangst. Mirre slaapt al heel erg lang niet meer smiddags dus daar kan ik je niet bij helpen (daar hielp ook niets bij). Wat betreft de avond ... valt ze wel in slaap als je even bij haar blijft, liedje zingen, wangetje aaien? Dan zou ik dat gewoon even doen ... gaat waarschijnlijk vanzelf weer over ...
Hier ook een probleem... Ook opeens boos als ze s'avonds moet gaan slapen. S'middags is er nog niks aan de hand. Ik loop gewoon nog een keer heen. Na 30 min. gaat ze gelukkig wel slapen. Maar na eerst nog even een paar keer boos te krijsen.
hallo, Mijn zoontje is nu 18 maanden wen wilt smiddag ook niet slapen. Hij poept altijd als ik hem naar bed breng en als ik hem een ander pamper aan doe wilt hij niet terug naar bed. Weet dan even nietw at ik moet doen. savonds wilt hij ook met regelmaat niet slapen. IK laat hem dan een half uur huilen met veel moeite. Maar slaapt erna wel maar weet niet of ik het goed doe. OM hem zolang te laten huilen. wie heeft er tips?
Hoi Meiden, Echt weer zo'n leuke fase. Mijn oudste sliep ook heel slecht rond die leeftijd, was ook akelig vroeg wakker 's ochtends. Dat was na zo'n 6 weken weer over. Mijn jongste slaapt nu ook vanaf ongeveer 19 maanden heel slecht, heel veel wakker 's nachts en moeilijk in slaap komen. Hij wordt volgende week twee, dus bij hem duurt het helaas wat langer. Gewoon volhouden, het is heel vervelend maar meestal gaat het vanzelf over. Ik heb wel bij mijn jongste even bij de huisarts zijn oortjes laten nakijken, omdat hij dan vaak ook zo slecht wil liggen (was nu niets mee aan de hand). Veel succes! Groetjes, Josie
we wachten dan maar af. Ze vraagt altijd om 1800 of ze naar bed mag nou nu laat ze het ineen haha. Het is gewoon zo raar. Ik ben wel bij de ha geweest omdat ik zeker wilde weten dat er echt niks was omdat zei nog nooit een probleem heeft gehad maar slapen.
Ik hoop dat het ook een periode/sprongetje is. Mijn dochter gaat 's middags en 's avinds goed slapen, geen dtrijd en gaat lief liggen en is na 5 min. vertrokken. Dan wordt ze na 2uur huilend wakker, waarschijnlijk vervelend gedroomd. Blijft een minuut huilen en gaat vaak vanzelf weer slapen. Ook 's nachts is ze de afgelopen nachten elke keer een paar keer wakker, dan blijft ze huilen totdat wij bi haar komen kijken. Ze is dan gelijk stil, we kijken even bij haar of er iets aan de hand is wat natuurlijk nooit zo is. Als ze dan weer rustig is en bijna ligt te slapen (zware ademhaling), gaan we weer weg en wordt weer wakker en begint weer te huilen. We proberen haar nu echt te laten liggen omdat het er erg op lijkt, dat ze aandacht wil .....Nu is het ook zo dat ze EN tandjes/kiezen krijgt (niet 1 maar een heleboel tegelijk) EN ze heeft blaasjes in haar mond, ontstoken tandvlees waar ze misschien ook wel last van kan hebben. Ze ruikt ook verschrikkelijk uit haar mond maar kunnen haar tanden niet poetsen vanwege de blaasjes/tandvlees....Het is een samenloop van omstandigheden...
Vanmorgen weer bij de ha geweest omdat het ze zo vermoeid is dat ze niet meer op de beentjes kan staan valt gewoon om van de slaap. We hebben voor 4 dagen hoestdrank meegekregen zodat ze hopelijk dan wel even slaapt. De ha schrok zich een hoedje toen hij haar zag zo'n vaatdoek die gewoon oververmoeid is. Over 4 dagen terug en dan hopen dat hij weer tevreden over haar is
Amal ging tot 3 dagen geleden altijd zonder problemen naar bed 's avonds. Ik legde haar erin, slaapzak dicht en huppa slapen ging ze. Maar sinds zaterdag dus, wil ze opeens niet meer. Ze krijst en gilt alles bij elkaar. Zaterdag nacht heeft ze van 23.30-01.30 gekrijst. Omdat ik de buren niet wakker wilde hebben, ben ik bij haar gaan zitten (manlief was "uit" en ik moest de volgende ochtend vroeg werken), hielp niks, ze krijste vrolijk verder. Dus eruit gehaald...even rondje gelopen, nou toen was ze stil. Maar legde ik haar er weer in, begon ze weer te krijsen. Flesje gegeven, en haar even bij mij op bed gelegd...nou toen begon ze te klooien...aan mijn haar trekken, en aan mijn neus. Dus hoppa terug in d'r eigen bedje gelegd. Nou toen heeft ze nog een half uur gekrijst en toen viel ze eindelijk in slaap. Gisteren avond, hetzelfde liedje, om 19 uur naar bed gebracht, en ze heeft zeker 1 uur staan ( ze staat) krijsen. Ik vind het zo moeilijk, want ik wil naar haar toe gaan, maar daarmee houd je het volgens mij alleen maar in stand, want ze denkt, ik huil net zo lang tot mama komt. Dus negeren is het beste.....maar dat is zo moeilijk....want je wilt haar alleen maar troosten... Vanavond weer hetzelfde liedje...weer een uurtje gekrijst, ik ben ondertussen maar gaan bellen met mijn moeder, want ik kon het niet aanhoren. Gelukkig is ze uiteindelijk toch gaan liggen en in slaap gevallen..... Maar toch....hebben alle kinderen dit?? (ik deed het zelf net zo, zei m'n moeder net)
ik denk dat het meer een aandachtskwestie is op dit moment als de ids allemaal op bed iggen haal ik haar er uit leg er een half uurtje bij me in bed leg haar dan terug en geen probleem. het loopt hier al 1,5 maand zo raar dat we allemaal uit onz doen zijn