Even een vraagje. Mijn dochtertje zit nu nog op 5 flessen maar de laatste fles van 11 uur wil ze niet meer of ze kotst hem in zijn geheel uit. Dus het is wel duidelijk dat ik daarmee ga stoppen. Nu wil ik haar schema maken van: 1ste fles half 8 2de fles half 12 3de fles half 4 en vierde fles rond half 8 Maar haar lichtje gaat vaak echt uit om half 7, maar dat vind ik zo vroeg voor de avondfles. Wat zouden jullie doen ? Haar dan op bed leggen en haar daarna wakker maken (ik zie namelijk in de schema's hier van anderen dat ze de avondfles om 9 uur geven, kan niet geloven dat beebies zo lang op kunnen blijven.) Hoe doen jullie dat en hebben jullie tips ?
Je kunt ook gewoon proberen de laatste fles weg te laten. Wie weet is ze wel toe aan een slaapritme van ong. 7-7. Op een gegeven moment kunnen kindjes dat prima hebben. Er zijn kindjes van die leeftijd die idd langer opblijven, die hebben dan overdag een heel ander slaapritme of hebben gewoon minder slaap nodig. Lucas kreeg borstvoeding, maar ook op relatief vaste tijden. Wij maakten hem nog altijd wakker voor de laatste voeding van ong. 22-23u totdat hij deze niet meer hoefde. Toen hem gewoon laten liggen en hij sliep van 7-7 ongeveer. EDIT: of je kunt wellicht een klein beetje schuiven met haar slaapjes overdag? Of is ze erg gehecht aan een strak slaapschema? Zodat ze 's avonds ietsje langer wakker blijft... Het kan ook zijn dat ze naarmate ze wat ouder wordt, ook wat makkelijker wakker kan blijven tot ong. 7u.
Dan probeer ik het gewoon vanaf 7 uur en dan zie ik wel...... Ik wordt daar altijd een beetje zenuwachtig van want het ging allemaal zo goed en dadelijk haal ik de hele boel overhoop.... Maar ik heb gewoon gemerkt de afgelopen dagen dat ze het ook niet prettig vindt om wakker gemaakt te worden en ze dan helemaal van slag is omdat ze zo vast slaapt....nou ja, ik probeer het gewoon en dan zie ik wel !
misschien kun je die laatste fles en dus haar slaaptijd wel een beetje oprekken met bijvoorbeeld een badje, pyama aan enz enz. Als je die inbouwt kom je denk ik wel rond 19uur zo'n beetje uit voordat je de fles geeft. Maar goed ik weet niet hoe laat je zelf eet en of een badje dan in dat schema past. Liefs
Dat herken ik hoor! Ik had ook altijd zo'n 'op hoop van zegen' gevoel, maar gelukkig gaat het meestal gewoon goed en zijn je bedenkingen onterecht . De mama's maken het meestal moeilijker dan de kids, hihi. Weet je, het ergste wat er kan gebeuren is dat ze evt. een keertje 's nachts extra komt, dan kun je proberen haar een speentje ofzo te geven (weet niet of ze die heeft?) of een aai over de bol en dan weer slapen. Het klinkt alsof ze die voeding gewoon niet meer nodig heeft! En mocht het niet bevallen, ga je gewoon weer terug naar je oude schema toe als je geen andere opties hebt. Kids zijn best flexibel
Hoi! Mijn zoontje is nu ook 4 en een halve maand en hij eet om: 7:00 10:30 14:00 17:00 19:30 Hij krijgt wel borstvoeding. Hij slaapt dus van ong. 20:00 tot 7:00.
Onze dochter is ook 4,5 maand en zit nu op 4 voedingen. Ongeveer: -8:00 -11:30 -15:00 -18:30 - 19:00 (ongeveer, ik probeer die laatste voeding altijd iets te rekken) Na de fles van half 7/7 uur zit ze nog even bij ons op schoot. Rustig knuffelen. En dan pyjama aan, schone luier en naar bed. Dus rond half 8 ligt ze meestal op bed! In principe slaapt ze tot de volgende ochtend half 8, maar wordt 's nachts soms wel half wakker. Geven haar dan het speentje en ze slaapt weer door. Wel irritant dat dat soms heel vaak per nacht gebeurt, maar ach, ik slaap ook direct weer gelukkig! Hopelijk gaat dat binenkort ook beter. Doe nu een schepje rijstebloem in de laatste fles en dat helpt al iets. Misschien kun je dat ook nog uitproberen mocht ze het niet redden om de hele nacht zonder voeding te slapen? Succes!
Een schema van 12 uur is heel gewoon op deze leeftijd. 7:00 - 19:00 of iets wat erop lijkt, kunnen heel veel kindjes gewoon 'hebben'... Mijn dochtertje slaapt sinds zij 18 weken is van 20:00 tot 8:00 en krijgt haar laatste fles om 19:30 (en gaat dus minimaal 12,5 uur zonder)
Heb haar gisteren dus om 19:15 de fles gegeven en ze werd vanochtend wakker om 07:15.....heerlijk !!! Wat een droppie is het dan toch....ha ha ha
Fijn dat het goed gegaan is . Hier zelfs nog weleens de laatste fles al om 18.00 of 18.30 .. tja, soms komen we gewoon niét uit. De ene keer pakt ze dan de nacht weer netjes, de andere keer komt ze ook weer wat vroeger. Maar ik moet bekennen dat wij ook wel redelijk op verzoek voeden. Het schema brengt ze er grotendeel zelf in.
hoe veel slapen jullie kindjes overdag? 08.00 fles 10.00 slapen 2 uur slaap 12.00 fles 14.00 slapen 2 uur slaap 16.00 fles 18.00 slapen 2 uur slaap 19.30 fles 20.15 slapen 1,5 uur slaap ze gaat om de dag in bad en dan gaat ze om 11.30 uit bed, een half uurtje eerder maar ze slaap wel pas weer om 14.00 uur. vind het schema trouwens prima omdat ik 's ochtends ook de honden moet doen.
ja ik ben daar ook best strak in hihi ik hoor van steeds meer moeders dag die helemaal geen rekening houden met het slaapje van hun kind. ons meisje heeft echt regelmaat nodig, als ik te lang wacht met haar op bed te leggen dan kan ze binnen 5 min al oververmoeid zijn en is het drama!!! ben dan 20a30 min bezig met haar in slaap te krijgen.
Ik moet het ook eens proberen maar op een of andere manier doe ik het niet hihi. Maar welke hoeveelheid flessen geven jullie dan, ik neem aan 4x 210/7. Maar rijstebloem is toch niet prettig in de laatste fles, dat ligt als een blok op de maag van je kindje, dan krijgen ze daar snachts last van. Ik gebruik het dan niet, omdat mijn dochter gewoon op de fles zelf doorslaapt(21.30 de laatste, geef meestal slapend) en dan wordt ze om 6.30 wakker.
nou ik zeg nooit meer dat wij zo'n strak schema hebben het is vandaag een en al ellende. onze meid krijgt 200+6 ze heeft een week 230+7 gehad en toen kreeg ze een pavlik harnas hier door verbrand ze veel minder en heeft ook minder behoefte. ach hier kan het met een week weer anders zijn.