Hoe poetsten jullie de tanden van jullie baby??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik wil tanden gaan poetsen bij mijn zoon... maar hoe doe je dat het makkelijkste?

2. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Elke dag proberen of ie zn mondje open wil doen voor de tandenborstel en dan poetsen. Hier doet meisje dr mond al open als k met de borstel aankom :) en als k kllar ben met poetsen mag ze zelf nog ff rommelen met de tandenborstel

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    maar doen jullie het in de badkamer.. liggend kan niet denk ik?!? Want mij zoon wil niet zitten..

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier nog vaak liggend hoor, zij poetst terwijl ik haar verschoon en vervolgens maak ik het poetsen af.

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik zet haar idd op de wastafel , hou 1 arm achter haar langs, zodat ik haar stevig vast heb.. vaak gaat ze dan lekker tegen me aan hangen haha.. en met de andere arm poets ik dan haar tandjes..

Als je kindje nog niet kan/wil zitten, misschien in het wipstoeltje in de badkamer ofzo? Dan liggen ze niet helemaal vlak..

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd liggend. Voor het slapen gaan, in bedje. Zo kan ik er het best bij.

7. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Op de arm, en laat ze zelf poetsen (1,5jr). Daarna maak ik t af.
    Toen ze nog klein was nam ik het over. Nooit problemen gehad behalve bij door komende tandjes. Dan doe ik het zo goed als lukt op dat moment... Elektrisch poetsen vind ze nu trouwens super!! En ze wil mijn tanden poetsen... :D

8. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    zittend in bad.
    kindertandpasta smaakt lekker.. dus die mond gaat wel open.
    eerst zelf poetsen (ondertussen probeert hij de borstel te pakken maar dat mag dus niet) daarna mag hij zelf ermee klieren.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

hier altijd liggend op de commode.
    Mondje ging altijd wel open ;)

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier op de arm in de badkamer. Geen probleem met niet willen. Dar komt pas als ze ouder zijn ;)

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Gewoon liggend op de commode.

En als het mondje niet open gaat gewoon open maken. En goed poetsen nu met het gebitje bijna compleet echt ruim 2 min poetsen

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar dtikken ze dan niet in de tandpasta als je het liggend doet? Mijn zoon heeft binnen 1 maand ofzo 7 tanden gekregen:$:D

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee joh je moet ook niet meer tandpasta gebruiken als een doperwt zo ongeveer. Staat hier ook op de elmex geloof ik.

14. Metire

Metire Niet meer actief

Je mag tandjes poetsen hoe je wil hoor! Stikken in de tandpasta kan echt niet, je mag en hoeft echt maar een heel klein erwtje te gebruiken en eigen speeksel moet je kleine toch ook zelf doorslikken :)

15. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    hier altijd in de badkamer, eerst zelf laten poetsen en daarna deed ik het napoetsen.
    het is altijd leuk als je ook een liedje zingt tijdens poetsen, vooral voor de kids die het niet zo leuk vinden te poetsen. maar mn zoontje vind het gelukkig wel erg leuk om tanden te poetsen :)

16. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Hier poetsen we de tandjes ook op de commode. Moet alleen haar handjes tegen houden want ze wil het altijd zelluf doen.

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Das een boel haha. Wij hebben een babytandenborstel met op de achterkant een bijtring. Snapte het al niet, naar mssn handig voor als er tandjes doorkomen. Hier doen wij het eerst zelf bij dreumes en daarna mag zij zelf als ze nog wilt.

Je mag poetsen zoals je wilt hoor. Ik vind in de badkamer logischer, daar poetsen ze ook als ze wat ouder zijn.

Overigens maak ik er echt geen strijd van zo jong. Ik vind het belangrijker dat ze het leuk vindt, dan dat ik net 2 seconden langer kan poetsen... Sowieso ga ik niemand dwingen. Oudste van 2,5 ook niet. Soms wil ze niet en dan geef ik aan dat geen tandenpoetsen betekent dat ze geen verhaaltje krijgt. Dat overtuigt meestal wel. Ik ga echt niet met dwang de mond van wie dan ook opentrekken of duwen! :$ Beetje duwen met de borstel, oké, maar als ze echt niet willen, dan niet. Het zijn maar melktanden hoor. Ik vind dat veel ouders wel erg panisch doen over het tanden poetsen...

18. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we op de badrand zitten met zoon op schoot. Eerst poets ik (ik zing een liedje zodat hij weet wanneer het poetsen afgelopen is) en dan mag hij napoetsen. Met doorkomende tandjes vindt hij het helemaal niet fijn, maar doet eigenlijk altijd zijn mondje wel open.

19. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, mondje gaat wel open. Meestal wil ze al heel snel de tandenborstel zelf pakken. Dat mag, zodra ik klaar ben met poetsen. Soms hoeft het dan al niet meer, soms kauwt ze er nog even op.

20. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik gebruik de rubbere tandenborstels van Nuby. (3 tandenborstels in 1 verpakking). Hij heeft er één in zijn hand en met een ander poets ik zijn tandjes. Als ik klaar ben kauwt hij altijd nog even op het borsteltje.

Deel Deze Pagina