zoon 3 maanden nu al naar 4 voedingen per etmaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Niqi79, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hallo,

Mijn zoontje is bijna 3 maanden oud en weegt ongeveer 6 kilo. Per 24 uur krijgt hij 2x150/5 + 3x180/6 (Friso HA). De laatste fles krijgt hij normaal gesproken rond 22.00 uur en daarvoor moeten we hem altijd wakker maken. Gisteravond hebben we hem laten doorslapen waardoor hij dus maar 4 flessen heeft gehad. Hij is niet eerder wakker geworden dan normaal. Voor ons zou het erg fijn zijn als die laatste fles komt te vervallen, maar ik vraag me af of het voor mijn zoon wel goed is.
    Is hij niet te jong om nu al over te gaan naar 4 flessen per etmaal? En krijgt hij dan wel genoeg voeding binnen (uitgaande van 4x180/6)?

Bedankt alvast voor uw reactie!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Nog geen 3 maanden oud is inderdaad wel al vroeg om van 5 naar 4 flessen te gaan. Beneden de 4 maanden is het goed om erop te letten dat er niet langer dan 10-12 uur tussen 2 voedingen zit.
    Misschien kun je het ook even met het consultatiebureau bespreken. Qua voedingsstoffen haalt je zoontje voldoende uit 800 ml opvolgmelk. Verder is het belangrijk dat hij tevreden is en goed groeit.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina