Baby op onze slaapkamer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door LiseTes, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Vraagje en ik denk dat een kraam verzorgende hier wel een goed antwoord op heeft.
    Is het nou echt zo erg als je de kleine gewoon meteen op de eigen kamer laat slapen?
    Tuurlijk snap ik dat het kind moet binden en ik ben niet het persoon dat het kind eerst 10 min laat huilen.
    Maar is het nodig voor de binding dat het kind op jouw kamer slaapt ipv de eigen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat is "erg" hè! Het wordt geadviseerd omdat het goed voor de binding is, daar ben ik het helemaal mee eens. Je leert elkaar snel kennen op die manier. Je baby heeft 9 maanden in je buik gezeten en wil daarna vlakbij je zijn om jullie stem te horen. Maar er zijn zoveel meer dingen die zorgen voor de binding, huid op huid contact en een kind basisveiligheid geven. Waar ik benieuwd naar ben is waarom jij dat juist niet wil dan?? Want misschien kan ik je zorgen daarover wegnemen?

Groetjes Adrienne

3. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Niet willen is een groot woord.
    Er spelen enkele dingen.
    Weinig ruimte naast het bed.(kan er zelf net naast staan
    In bed vind ik dood eng, partner en ik draaien veel en partner heeft met regelmaat een kat uit bed geduwd.
    Verder ben ik een beetje bang voor het feit dat ze dan misschien niet meer op der eigen kamer wilt slapen (gezien bij een vriendin kindje van 6 maanden dat alleen maar bleef huilen en niet meer stil was tot ze bij mama in bed lag)

Mijn idee was eigenlijk lekker blij blijven tot de kleine slaapt, buiten dat ga ik wel borstvoeding geven (als het allemaal lukt) maar wil ik dit lekker in de schommelstoel doen op de kamer van de kleine.
    Heb al een lekkere deken die om ons heen kan.
    Heb een babyfoon met camera en terug spreek functie.
    Verder ligt de kleine de kamer naast ons.
    En klinkt raar maar wou ook de kleine gewoon lekker tegen mij aanhouden tot we zelf naar boven gaan en dan in bedje leggen of is dit niet goed voor ze? (mijn vader deed dit altijd bij ons als ik de foto's terug kijk)

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Bij jullie in bed als jullie slapen is inderdaad gevaarlijk. Daar heb je echt gelijk in. Wat ik lees van je is dat je lekker je kindje bij je gaat houden en borstvoeding wil geven, dus denk ik dat het met de binding wel goed komt. Dus als je geen plaats hebt op je slaapkamer dan is eigen bedje prima hoor.

Wat ik vaak adviseer is om de eerste week naast je te laten slapen en daarna in de nacht naast je en overdag in eigen bedje zodat ze daar aan wennen. Pak in alles een middenweg dan kun je eigenlijk nooit de fout ingaan met gewennen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina